تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024

وعده های ادامه دار مسئولین جنوب بوشهر در جذب اشتغال جوانان

  • کد خبر : 6649
  • 02 دی 1397 - 14:03
وعده های ادامه دار مسئولین جنوب بوشهر در جذب اشتغال جوانان

با وجود ظرفیت‌های کم‌نظیر صنعتی و اقتصادی موجود در جنوب استان بوشهر، جوانان این دیار سهمی در اشتغال این صنایع ندارند و تنها آلایندگی و بیماری نصیب مردم استان بوشهر می‌شود.

به گزارش امواج نیوز: قرار گرفتن شهر سیراف بین دو سایت یک و دو پارس جنوبی باعث شده تا آلودگی‌های این صنایع از دو طرف نصیب مردم منطقه شود و انتظار می‌رود صنعت حق این مردم را به خوبی ادا کند.

نگاهی به ظرفیت‌های بی‌شمار اقتصادی و صنعتی استان بوشهر موید این نکته است که این استان برای یک کشور فرصت شغلی دارد و می‌توان از آن به عنوان نگین اشتغال و کارآفرینی یاد کرد.

تولید حدود ۷۰ درصد از گاز کشور در پارس جنوبی و همچنین استقرار صنایع عظیم استخراج نفت و گاز و پالایشگاه‌ها و احدهای پتروشیمی یکی دیگر از ظرفیت‌های این استان در حوزه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی است.

یکی از این جوانان جویای کار می‌گوید: بارها به ما وعده دادند که سهمیه‌ی خاص برای جذبمان درنظر می‌گیرند ولی متاسفانه اوضاع هیچ تغییری نکرده و بیکاری بومی‌ها همچنان ادامه دارد.

به گفته‌ی او، یک ماه پیش از این نیز تجمعات اعتراضی برگزار شد اما مسئولانِ مربوطه وعده دادند که به زودی مشکل را حل می‌کنند ولی با گذشت بیش از یک ماه هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده‌است.

بومی‌های بیکار جنوب استان می‌گویند: این عادلانه نیست که از شهرهای دیگر برای کار به عسلویه بیایند ولی جوانان ماهر و تحصیل‌کرده‌ی این شهر که به نوعی پایتخت اقتصادی ایران است، بیکار باشند. آلودگی و بیکاری نصیب ماست، پول و نعمت برای دیگران!

انتظار می‌رود با وجود تحمل دردها و رنج‌ها و ایستادگی و مقاومت مردم و همکاری‌های صورت گرفته برای توسعه این صنایع، صنعت نیز نگاهی مهربان و همراه با عطوفت به مردم استان بوشهر داشته باشد ولی تاکنون اینگونه نبوده و در آینده نیز اینچنین نخواهد شد.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=6649

ثبت دیدگاه

  1. لطفا به داد ما کارگرای خدماتی بیمارستان امام خمینی استان بوشهرشهرستان کنگان برسید باتوجه به اینکه تمام وقت دربیمارستان شاغل هستیم ولی متاسفانه بدون قراردادومزایای قانون کار هستیم حقوق رابصورت ساعتی دریافت میکنیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.