تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024

حاجی دلیگانی: از دولت حمایت کنیم تا برنامه هایش را عملی کند

  • کد خبر : 6501
  • 11 آذر 1397 - 17:32
حاجی دلیگانی: از دولت حمایت کنیم تا برنامه هایش را عملی کند

نماینده شاهین شهر در مجلس گفت: راهکارهای مطرح شده برای حل مسایل اقتتصادی اگر نیاز به قانون داشته باشند می‌توان از طرح سه فوریتی استفاده کرد و اگر هم نیاز به قانون ندارند، از دولت حمایت کنیم تا آنها را عملی سازد.

به گزارش امواج نیوز، نمایندگان مجلس درتذکرات شفاهی و کتبی به مسئولان اجرایی کشور خواستار رسیدگی به مسایلی مانند رکود، تورم و بحران ارزی، برون رفت از وضعیت فعلی اقتصادی کشور، یکسان سازی حقوق بازنشستگان،‌ نزولی شدن قیمت کالاها، افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و حذف دلار چند نرخی شدند.
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی درجلسه علنی روز یکشنبه در تذکری شفاهی گفت: چند روز گذشته در صحن علنی مجلس نکته‌ای را از باب بند (۱۱) ماده (۲۲) آیین‌نامه داخلی مجلس تذکر دادم، مبنی بر اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی که برای مردم ایجاد شده و گزارش بسیار خوبی که برای برون رفت از وضعیت فعلی مشکلات توسط مرکز پژوهش‌های مجلس تهیه شده، یک هفته وقت مجلس را با دعوت از دولت به این موضوع اختصاص دهیم.
وی ادامه داد: دولت برای مسائلی مانند رکود، تورم و بحران ارزی برنامه دارد و بهتر است آنها را مورد نظر قرار دهیم زیرا بدنه کارشناسی در اختیار دولت است و اگر برنامه ای نیست، برنامه مرکز پژوهش‌ها را مورد بحث و بررسی قرار دهیم تا بین دولت و مجلس برداشت مشترک از معضلات اقتصادی کشور شکل گیرد.
حاجی دلیگانی یادآور شد: قبل از ارائه لایحه بودجه توسط دولت باید این اقدامات صورت گیرد.
در ادامه علی مطهری که ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت، گفت: پیشنهاد شما قابل بحث است و آن را در جلسه هیئت رئیسه روز جاری مطرح می‌کنیم.

** قیمت ها بر مبنای کاهش نرخ ارز روند نزولی داشته باشد
سکینه الماسی نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رییس جمهوری گفت: اگرچه روند نزولی نرخ ارز خوب است اما به شرط آنکه بر قیمت هایی که بی رویه بالا رفت تاثیر بگذارد و قیمت ها بر مبنای کاهش نرخ ارز، روند نزولی داشته باشد.
وی در ادامه بابیان این که مردم ایران در بحران های اخیر کشور همانند سال های انقلاب و دفاع مقدس با صلابت و صبوری ایستادگی کردند و خواب و خیال دشمنان را برآشفته است، گفت: آیا مسئولان پای خواسته های به حق مردم ایستاده اند؟ آیا دولت و مجلس که هر دو برآمده از خواست ملت هستند، پای قول های خود به مردم ایستاده اند؟
الماسی همچنین بر ضرورت رسیدگی به خواسته های بازنشستگان و یکسان سازی حقوق آن ها و بحث بازگشایی مرزها برای صادرات گوجه خارج از فصل شد.
این نماینده مجلس خواستار افزایش قیمت خرید تضمینی گندم شد.

** دلار چند نرخی حذف شود
محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به رئیس جمهوری و وزیر کشور گفت: از معاون اول رئیس جمهوری انتظار می‌رفت تا برای معارفه استانداران این استان عریض و طویل حاضر شود ولی کم لطفی و کم کاری آنها به آذربایجان سبب شد تا معاون وزیر در این جلسه حضور داشته باشد.
وی ادامه داد: حس تبعیض بین مردم شکل گرفته است و مردم معتقدند همان‌گونه که می‌توان از خلیج فارس به سرشاخه‌های کارون آب را انتقال داد می‌توان انتقال آب از رود زاب به دریاچه ارومیه را هم انجام داد و در این مورد بهانه کمبود منابع مطرح نشود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: برای یک بار هم که شده باید در لایحه بودجه سنواتی دلار چند نرخی حذف و به وضعیت بازنشستگان و ظرفیت جوانان در حوزه اشتغال توجه شود.

** پاداش پایان خدمت آموزش و پرورش با تاخیر زیاد پرداخت می شود
مسعود گودرزی نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی هم در تذکر شفاهی گفت: تذکر اول من به وزیر آموزش و پرورش است، ۲۰ ماه از نظام رتبه‌بندی می‌گذرد، درخواست داریم وزیر آموزش و پرورش این موارد را جدی بگیرد، چرا که در یک ارگان فرد بازنشسته پاداش پایان خدمت خود را دریافت می‌کند اما در این وزارتخانه این پاداش با تأخیر بسیار زیادی پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مقرر شده بود هر ۶ ماه یک ماه پاداش به کارکنان مناطق محروم پرداخت شود اما از آن بی‌بهره ماندند، ادامه داد: هر ۳ مورد مطرح شده تعهدات بوده و مورد جدیدی به آنها اضافه نشده است، از وزیر آموزش و پرورش درخواست داریم با جدیت این موارد را پیگیری کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تذکر دیگر من به آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی است، عنوان کرد: روز گذشته شنیدیم قیمت خرید تضمینی گندم به یک هزار و ۶۰۰ تومان افزایش یافته اما از آن مطمئن نیستیم، باید زحمات و شرایط کشاورزان را در کفه ترازو قرار دهند.
در ادامه علی اصغر یوسف نژاد در نشست علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد که بر این اساس احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار و ۴۰ نفر از نمایندگان به وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص عدم اجرای کامل مصوبه امهال ۳ ساله وام‌های کشاورزان خسارت دیده بر مبنای بند (خ) ماده (۳۳) قانون برنامه ششم توسعه تذکر دادند.
علی اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد به وزیر نیرو در خصوص مشکل پسماند شهرهای نور، رویان، ایزدشهر، سرخو و عدم ارائه راهکار برای حل این مشکل تذکر داد.
سیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به وزیر کشور در خصوص ضرورت عمل به تکالیف آن وزارتخانه بر اساس قانون هوای پاک مصوب سال ۹۶ برای جلوگیری از آلودگی هوا؛ به وزیر صنعت در خصوص ضرورت تسریع در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده خودروسازان در مهلت مقرر و عمل به تعهدات مالی در قرارداد با مشتریان و همچنین به وزیر اقتصاد در خصوص رسیدگی به مشکلات ناشی از واگذاری غیرتخصصی شرکت هفت‌تپه تذکر داد.
نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات به وزیر جهاد کشاورزی درباره لزوم بررسی افزایش قیمت شیر به بهانه های افزایش هزینه بسته بندی و اقدام برای کاهش قیمت و همچنین به وزیر کشور درباره لزوم پرداخت حق بیمه سنوات شاغلین در شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری تذکر داد.
نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه به رییس جمهوری در خصوص تسهیل در درمان جانبازان تذکر داد.
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار به وزیر نفت درباه توجه به مطالبات پیمانکاران وزارت نفت تذکر داد.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=6501

نوشته های مشابه

02اردیبهشت
اینجا مرغ همسایه غاز هست
پتروشیمی ها برای بوشهر ندار، برای پایتخت دارا !

اینجا مرغ همسایه غاز هست

02اردیبهشت
ماجراجویی عجیب همسر سابق مهدی قایدی!

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.