تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024

جزئیات بیشتر از کلیپ منتشر شده از ضرب و شتم در بیمارستان کنگان / مصاحبه اختصاصی

  • کد خبر : 5990
  • 24 مهر 1397 - 9:30
جزئیات بیشتر از کلیپ منتشر شده از ضرب و شتم در بیمارستان کنگان / مصاحبه اختصاصی

روز شنبه شخصی کلیپی از نارضایتی و ضرب و شتم خود توسط حراست بیمارستان امام خمینی(ره) در فضای مجازی منتشر کرد و ما را وا داشت، جهت شفاف سازی موضوع به تنظیم گزارشی از آنچه در ساعت ۱۲ ظهر آن روز، گذشت بپردازیم.

اختصاصی امواج نیوز: طبق ادعای آ. احمدی که کلیپ را منتشر کرده بود؛ صبح جمعه همسرم را برای زایمان به بیمارستان کنگان برده بودم تا بر اساس تاریخ سنوگرافی و دکتر متخصص، فرزندم متولد شود.

بی قراری های همسرم من را نیز بی قرار کرده بود به گونه ای که تحمل شنیدن ناراحتی های وی را نداشتم.

تولد این فرزند برای ما خیلی مهم بود چرا که بعد از  ۳ سقط جنین با  مراجعه به دکتر متخصص در تهران صاحب این فرزند شده بودیم‌.

پس از چند بار ملاقات با همسرم طی این مدت در بخش زایشگاه، ساعت ۱۰ صبح روز شنبه مجدد درخواست ورود به بخش را به حراست دادم تا از احوال وی جویا شده و او را آرام کنم، بعد ازچند دقیقه با مجوز حراست و سوپروایزر زایشگاه وارد محوطه شدم و در اتاق انتظار همسرم را دیدار و به آرامش دعوتش کردم؛ ولی وقتی بی قراری های او را دیدم که میگوید ماما به من سر نمیزند و نگرانم چون از تاریخی که متخصص تشخیص داده گذشته است؛ کلافه شدم و درخواست تحویل مدارک پزشکی او از سوپروایزر شدم تا فرزندم در مرکز استان متولد و به همسرم رسیدگی شود.

ولی با برخورد قانع کننده مواجه نشدم و مجدد پافشاری کردم شاید به نتیجه مطلوب برسم و از این فشار روحی که بر خانواده من حاکم بود، رها شوم ولی  دقیقه ای نگذشت که با تماس این مسئول، حراست جلوی من ظاهر شد و از من خواست که مکان را ترک کنم.

بحث از آنجا شروع شد که وی دست من را محکم گرفت و به پشت کمر چرخاند و به شدت بهم ریختم و برای رهایی دستم، با دست به سینه ی او زدم و درجا بر زمین افتاد ولی به محض  بلند شدن چند مشت به فک و نفر بعدی به بینی من زد که در سالن زایشگاه جلوی همسرم و مادرش بیهوش شدم.

بعد از ۵ دقیقه که به هوش آمدم به پلیس زنگ زدم ولی به جای اینکه بدانند چه کسی شاکی بوده است من را دستگیر کردند.

ولی به گفته ی خودشان می خواستند آرامش را برقرار کنند.

حال سوال من اینجاست آیا بدون اجازه، می شود پدری وارد زایشگاه شود؟ به غیر از من مرد های زیادی برای جویا شدن از احوال همسرشان و تسلی دادن وارد این بخش می شوند.

پس از این ماجرا تصمیم به تهیه کلیپ از نارضایتی و اتفاقات پیش آمده کردم و بدون قصد ایجاد تشویش و همه گیر شدن این موضوع در صفحه مجازی منتشر کردم ولی فکر نمیکردم این کلیپ چنین وضعیتی را بوجود بیاورد.

 

بیانیه رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) در خصوص اظهارات آ. احمدی

زایشگاه بیمارستان کنگان به این دلیل که نوامیس مردم در آنجا بستری و زایمان می شوند، محدوده ممنوعه برای ورود آقایان است.

فرد خاطی بدون توجه به تذکرات و هشدارهای نگهبانان بیمارستان وارد زایشگاه بیمارستان کنگان شده و خود را به سالن زایشگاه رسانده است. در این قسمت از زایشگاه زنان زائو قرار دارند که در حین یا در انتظار زایمان هستند.

این فرد به تذکرات پی در پی نگهبان برای خارج شدن از این بخش ممنوعه (برای آقایان) توجه نمی کند و با نگهبان ما وارد درگیری می شود و او  را مورد ضرب و شتم قرار می دهد.

نگهبان برای خارج کردن فرد خاطی از بخش زایشگاه وظایفی دارد که طبق آن عمل کرده و در حین انتقال و درگیری، فرد خاطی آسیب می بیند.

سوال من این است که وظیفه نگهبان در ورودی زایشگاه بجز این است که از جان، مال و ناموس مردم حفاظت کند؟

نگهبان بیمارستان کنگان در راستای انجام وظیفه خود برابر با قانون مانع از پیش روی فرد خاطی به سمت تخت های زایشگاه شده است.

لازم به ذکر است؛ همسر این فرد خاطی حدود ۲ روز است که در بیمارستان کنگان بستری می باشد و تحت مراقبت کامل و درمان قرار دارد. کارهای درمانی همسر فرد مذکور نیز بدون مشکل در حال انجام بوده است. سوپروایزر بخش، در چند مرحله گزارشی از سلامتی و وضعیت مناسب همسرش را به وی می دهد که نگرانی برای فرد خاطی پیش نیاید؛ با وجود همه این پیگیری ها و صحبت ها و مشاوره هایی که برای ایشان انجام شده، متاسفانه بدون در نظر گرفتن قوانین بیمارستان، وارد فضای زایشگاه شده و این معضلات را ایجاد کرده است.

در چارچوب طرح تحول نظام سلامت، در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان سالانه ۳۵۰۰ زایمان طبیعی و ۱۶۰۰ سزارین انجام می شود.

 

در نشست با دادستان شهرستان

جهت بررسی چگونگی اتفاقات رخ داده و صحت یا سقم ادعاهای طرفین، به دادگستری شهرستان کنگان مراجعه  و با دادستان عمومی  و انقلاب شهرستان اقای موسوی مصاحبه نمودیم.

بنا به اظهارات وی پرونده به شعبه دوم دادیاری ارجاع و در مرحله تحقیقات مقدماتی است. دادیار محترم دستور بررسی کامل ادعاهای مطرح شده و بازبینی دوربین های بیمارستان صادر نموده است.

موسوی از طرح شکوائیه های طرفین متقابل نسبت به همدیگر گفت و بیان کرد: انتشار کلیپ بدین نحو چه بسا موجب تشویش اذهان عمومی شود؛ چرا که بیمارستان کنگان قطب درمانی جنوب استان بوشهر است و روزانه مراجعین زیادی دارد و انتشار وسیع چنین کلیپی  نگرانی عمومی را دامن زده و قابلیت تخدیش اعتماد مردمی را نیزدارد.هر چند اقای احمدی ادعا نموده اند که قصد تشویش اذهان عمومی نداشته اند.

 

آنچه باید مورد قضاوت قرار گیرد

دنیای مجازی خوبی ها و بدی های خاص خود را به همراه دارد ولی آنچه در آن منتشر میشود همیشه یک طرفه به قاضی ست.

حال اگر خطای صورت گرفته باید به حکم قاضی دادگستری اعتماد کرد که امروز به گفته وی پرونده در حال بررسی است و اقدامات اولیه انجام گردیده و تا دوربین های تعبیه شده در بخش انتظار و ورودی زایشگاه بررسی نشود نمیتوان قضاوت کرد.

 

نوزاد در صحت وسلامت مرخص شد

بعد از پیگیری و تماس با آ. احمدی جهت جویای احوال همسر وی متوجه شدیم که نوزاد، دو ساعت بعد از اتفاق پیش آمده با سزارین شدن مادر متولد شد که اکنون در صحت و سلامت به سر می برد و هر دو ترخیص شده اند.

خبرنگار: زینب تجمع

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=5990

ثبت دیدگاه

  1. قطعا بیمار و همراهان بیمار هنگامیکه درگیر درمان هستند از لحاظ روحی و روانی متاثر و در وضعیت مناسبی نیستند. این تیم پزشکی، مدیریتی و حراستی بیمارستان هستند که باید با بیمار و همراهان بیمار برخورد روانشناسی و آگاهانه داشته باشند. درج اخبار باید توام با واقعیات باشد که متأسفانه من احساس جانبداری از بیمارستان را داشتم. شما می توانید یک نظرسنجی را راجع به میزان رضایت از رفتار پرسنل بیمارستان داشته باشید.

  2. با سلام
    از آقای کاردان عاجزانه خواستاریم تامشکل بیمه نبودن نیروهای (اوتی)شاغل دربیمارستان امام خمینی (ره)شهرستان کنگان راهم پیگیری کنند.البته قبلا قول پیگیری داده بودید. من الله توفیق

  3. واقعامتاسفم بایدبا مردم درست رفتارکردنه باضربه مردم روبیرون کنن .بیمارستان کنگان همیشه بخش زنان زایمان درست رفتارورسیدگی نمیکنن فقط زجرت میدن .موقع که مادروفرزنددرحال مردن باشن بعدرسیدگی میکنن واقعا متاسفم .

  4. سلام مدیر سایت لطفا یه نظر سنجی در باره بیمارستان کنگان بگذارید تا ببینید چند درصد از مردم کنگان از بیمارستان رضایت دارند متاسفانه مردم کنگان برای دکتر های بیمارستان مثل موش ازمایشگاهی هستند میان چند سالی تمرین میکنن یاد که گرفتند میرن تمام پزشک های بیمارستان هنه دوره ایی هستند

    • چشم
      ممنون از پیشنهاد خوبتون به زودی نظرسنجی رو آماده خواهیم کرد

    • شهروندان عزیز چرا ماازمسئولان (نماینده مجلس،فرمانداری،شورا،امام جمعه و…)درموردمشکلات شهر مطالبه نمی کنیم وفقط وفقط پیش هم که مینشینیم انتقاد میکنیم .
      #بیداری شهروندان ومطالبه گری از مسئولان شهرستان کنگان

  5. یه فکری به حال و وضع زایشگاه کنگان بکنن اولین کسی نیس که با زنش اینجور میکننن با این ماماهای بی مسولیتی که اونجا هستن زنا باید یه فکری به حال خودشون بکنن ما توی بیمارستان طرح دوستدار مادرو کودک داریم ولی چرا تا الان اجرا نشده؟؟؟لطفا مسولین پاسخگو باشن

  6. لطفا به داد ما کارگرای خدماتی بیمارستان امام خمینی استان بوشهرشهرستان کنگان برسید باتوجه به اینکه تمام وقت دربیمارستان شاغل هستیم ولی متاسفانه بدون قراردادومزایای قانون کار هستیم حقوق رابصورت ساعتی دریافت میکنیم

  7. اگه منم اونجا بودم این ……… رو با نهایت خشم به بیرون زایشگاه پرت میکردم اگه اونایی که خانمشون تو زایشگاه میفهمیدن وغیرت داشتن باید این …….. میکشتن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.