تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024

ساخت اسکله صادرات میعانات گازی بندر سیراف آغاز شد

  • کد خبر : 5895
  • 04 مهر 1397 - 20:51
ساخت اسکله صادرات میعانات گازی بندر سیراف آغاز شد

به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس روزچهارشنبه در آیینی با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران عملیات احداث اسکله صادرات میعانات گازی بندر سیراف در جنوب استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش امواج نیوز، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در این آیین گفت: درپنج سال گذشته ۲۰ هزار روستا در کشور از شبکه گازسانی برخوردار شده اند.
حمیدرضا عراقی افزود: فضای شرکت ملی گاز ایران برمبنای همدلی، توانمندی و توانمندسازی است و ایجاد منابع جدید و در کنار آن توسعه صادرات سیاست راهبردی این شرکت است.
معاون وزیر نفت اظهارداشت: همه باید به سمت توانمندی ملت حرکت کنند زیرا توانمندی ملی باعث شکوفایی کشور در همه زمینه ها می بویژه حوزه اقتصادی در شرایط دشوار کنونی شود.
وی بیان کرد: هم اکنون ۸۰ درصد منابع دولت و ۳۰ تا ۳۵ درصد یارانه ها از طریق شرکت ملی گاز ایران تامین می شود.
معاون استاندار بوشهر گفت: به همت دولت تدبیر و امید بیشتر شهرها و روستاهای این استان و کشور از شبکه گاز برخوردار است.
سعید زرین فر افزود: با وجود همه محدودیت ها و کمبود منابع، دولت یازدهم و دوازدهم گام های زیادی در جهت مسائل رفاهی مردم و توسعه همه جانبه کشور برداشته است.
وی با تقدیر از رویکرد مجموعه وزارت نفت در توجه به مسئولیت های اجتماعی مناطق همجوار با صنعت و لزوم افزایش و توسعه بیشتر خدمات، آغاز عملیات اجرایی اسکله سیراف را اقدامی در این زمینه عنوان و اضافه کرد: مساله گمرک و اداره بندر سیراف نیز دردست پیگیری است.
مجری طرح شرکت ملی گاز ایران گفت: ساختمان های پایانه صادرات میعانات گازی سیراف که عملیات اجرایی آنها پیش از این در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و در ۲ طبقه آغاز شده بود، شامل بخش های اداری، رستوران، کلینیک، ورزشی و ۳۵ واحد مسکونی است.
سید محمد مهدی تنکابنی افزود: برای احداث ساختمان های اداری پایانه صادرات میعانات گازی سیراف ۱۳۰میلیارد ریال اعتبار اولیه در نظر شده بود درحالی که تاکنون افزون بر ۱۸۰ میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است.
وی اظهار داشت: براساس پیش بینی اسکله سیراف با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال در مدت کمتر از ۲ سال ساخته می شود.
فرماندار کنگان گفت: احداث اسکله سیراف گامی بزرگ در راستای مسئولیت های اجتماعی صنعت در قبال توسعه مناطق پیرامونی است.
فتح الله نوروزی افزود: با احداث اسکله سیراف ضمن جامه عمل پوشاندن به یکی از مطالبات مردم بندر تاریخی سیراف، تجارت و واردات و صادرات نیز سامان خواهد یافت.

خبرنگار: ابوذر حسین پور

عکس: رضا زیارتی

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=5895

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.