تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024

رایزنی الماسی برای استفاده کارخانه سیمان کنگان از گاز فلرهای فاز ۱۲ / گاز فلرها سوخت کوره کارخانه سیمان می شود‌

  • کد خبر : 5530
  • 16 شهریور 1397 - 12:34
رایزنی الماسی برای استفاده کارخانه سیمان کنگان از گاز فلرهای فاز ۱۲ / گاز فلرها سوخت کوره کارخانه سیمان  می شود‌

الماسی: فلرهای فاز ۱۲ می توان سوخت کوره های کارخانه سیمان باشد با این طرح موافقت شده است

به گزارش امواج نیوز، نماینده مردم جنوب استان بوشهر که در سفر یک روزه دکتر روحانی به جنوب استان بوشهر ایشان را همراهی می نمود در رابطه با یکی از دستاوردهای مهم این سفر اظهار داشت :
خاموش کردن فلرهای فازهای منطقه پارس جنوبی یکی از خواسته ها و دغدغه های اصلی مردم منطقه بوده است. چند ماه قبل، مزایده جمع آوری گازهای فلرهای فاز ۱۲ برگزار شده بود، اما شرکت برنده علی رغم گذشت مهلت قانونی تاکنون اقدام خاصی انجام نداده است.
در این سفر طی مذاکرات با وزیر نفت در رابطه با طرح استفاده از گاز فلرهای فاز ۱۲ برای سوخت کارخانه سیمان کنگان و بیان مزایا و نقاط قوت این طرح و پس از دادن اطلاعات تکمیلی توسط آقای هاشم زاده فرهنگ مدیر عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، آقای زنگنه با واگذاری این مزایده به شرکت دوم که کارخانه سیمان کنگان می باشد موافقت نموده و دستورات مقتضی برای عقد قرارداد با این شرکت داده شد.
استفاده از گاز فلرهای منطقه ویژه پارس جنوبی به عنوان سوخت کوره کارخانه سیمان برای اولین بار توسط کارخانه سیمان کنگان پیشنهاد شده و با عملیاتی شدن این طرح در آینده نزدیک ضمن بازگشت روزانه حدود ۶۰۰ هزار مترمکعب گاز شیرین به شبکه گاز سراسری ، تعدادی از فلرهای منطقه خاموش شده و کمک شایانی به حذف آلایندگی فلرها و پاک تر شدن هوای منطقه خواهد نمود.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=5530

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.