تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
گام موثر بیمارستان کنگان در عرصه درمان جنوب استان

نخستین جراحی لاپراسکوپی در بیمارستان کنگان انجام شد

  • کد خبر : 5456
  • 13 شهریور 1397 - 19:48
نخستین جراحی لاپراسکوپی در بیمارستان کنگان انجام شد

تیم پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) امام خمینی(ره) کنگان نخستین جراحی لاپروسکوپی در ناحیه کیسه صفرا را با موفقیت انجام دادند.

به گزارش امواج نیوز به نقل از روابط عمومی بیمارستان کنگان، رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان در این خصوص گفت: شب گذشته نخستین عمل جراحی لاپراسکوپی در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان انجام شد. این مهم به همت دکتر مسجدی جراح عمومی و دکتر نظری متخصص بیهوشی و دیگر پرسنل پر تلاش اتاق عمل این مرکز درمانی صورت گرفت.

دکتر حسن حیدری عنوان کرد: دستگاهی که با آن جراحی مذکور را انجام داده ایم، لاپراسکوپ نام دارد که برای تامین آن حدود ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی افزود: بخشی از هزینه این دستگاه ارزشمند جراحی با رایزنی بنیاد نیکوکاری فردوس در تهران و تلاش شخص دکتر مسجدی تامین شده است و بخش دیگری از آن نیز قرار است به همت نفت تامین شود ضمن اینکه یک بخش از تامین اعتبار این دستگاه نیز توسط بیمارستان کنگان انجام خواهد شد.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان یادآور شد: این جراحی با پیشنهاد و مشورت دکتر کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر صورت گرفته است.

دکتر حیدری اظهار داشت: در کمتر از ۴ ساعت پس از نصب این دستگاه در این مرکز درمانی، نخسین جراحی لاپراسکوپی در بیمارستان کنگان انجام شد و این نشان از همت بالای تمام مجموعه برای خدمت رسانی سریع و با کیفیت بالا به مراجعین است.

وی گفت: در این جراحی به نسبت موارد عادی و بدون دستگاه لاپراسکوپ، شکم و بدن بیمار کمترین زخم و آسیب را می بیند و فقط چند سوراخ بسیار کوچک روی بدن فرد انجام می شود.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان عنوان کرد: پزشک متخصص ما( دکتر مسجدی جراح عمومی بیمارستان کنگان) دوره های مرتبط با این دستگاه را در اروپا گذارنده است.

دکتر حیدری ادامه داد: ما با جذب پزشکان خوب و به روز و همچنین تهیه تجهیزات پیشرفته، می توانیم بیش از گذشته و با کیفیت بالاتر به مردم خدمت رسانی کنیم. مردم قدرشناس و لایق ما نیز می توانند با خیال آسوده به بیمارستان کنگان و پزشکان و امکانات ما اعتماد کنند و بجای سرگردانی در شهرهای دور، خدمات درمانی خود را در همین مرکز درمانی دریافت کنند و از آن رضایت داشته باشند.

بیمارستان کنگان پزشکان و تجهیزات خوبی را برای ارائه خدمات با کیفیت به مردم در اختیار دارد

دکتر نوید مسجدی به عنوان سرپرست تیم جراحی نخستین عمل جراحی لاپراسکوپی در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان به روابط عمومی این مرکز درمانی گفت: جراحی که امشب در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان انجام شد، جراحی کیسه صفرای یک جوان بود که یک جراحی روتین در کشور محسوب می شود اما بیمار ما قبلا مورد یک جراحی وسیع شکمی واقع شده بود و به همین خاطر اکثرا این نوع موارد را به شکل جراحی لاپراسکوپی انجام نمی دهند اما ما این کار را به کمک همکاران بسیار خوبمان در کنگان انجام دادیم؛ چسبندگی های شکم را آزاد کردیم و در نهایت کیسه صفرای بیمار را به شکل موفقیت آمیز برداشتیم و از این بابت خدا را شاکریم.

وی اظهار داشت: جراحی لاپراسکوپی جراحی است که از طریق دیدن داخل شکم انجام می شود و در واقع با کمترین تهاجم و آسیب به بدن، به اعضای شکم دست پیدا می کنیم. در جراحی لاپراسکوپی با کمترین تهاجم، بیشترین عمل را می شود بر شکم بیمار انجام داد. کبد، معده، کیسه صفرا، روده و غیره را می توان از طریق این جراحی انجام داد.

با تهیه دستگاه های مکمل، می توان انواع و اقسام جراحی های لاپراسکوپی را انجام داد

جراح عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان تاکید کرد: از این پس امکان این را داریم که اگر انشاءالله حمایت مالی بیشتری از ما شود، ابزارهای مکمل را تهیه کنیم و انواع و اقسام عمل های جراحی زنان، ارولوژی و …را نیز در همین مرکز درمانی انجام دهیم.

دکتر مسجدی اطمینان داد: مردم این منطقه می توانند با خیال آسوده به تیم پزشکی بیمارستان امام خمینی کنگان اعتماد کنند و بهترین خدمات را دریافت کنند زیرا در این مرکز درمانی تجهیزات مدرن وجود دارد و هم متخصصین مربوطه، دوره های مورد نیاز از معتبرترین مراکز تخصصی اروپا را اخذ کرده اند و هم اینکه مدرک لازم برای عمل جراحی لاپراسکوپی در اختیار دارند.

وی در پایان از جناب آقای دکتر حیدری رئیس بیمارستان کنگان بابت تمام پیگیری ها تشکر می کنم همچنین از همکاران بسیار خوبم در اتاق عمل از جمله دکتر نظری متخصص بیهوشی که بخش مهمی از کار جراحی امشب بر عهده ایشان بود نیز قدردانی می کنم. این جراحی مربوط به کیسه صفرای یک جوان بود که با موفقیت انجام شد و حال بیمار هم اکنون خوب است.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=5456

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  1. دکتر مسجدی خسته نباشید،،،،شما رحمت جراحی منم کشیدید .عالی بودید .

  2. این مرد بزرگ صبح ۱۸/۱۱/۹۹ چشم از جهان فرو بست و مارا در غم خود غرق در ناله کرد

  3. من بیمار دکتر مسجدی در شهر دهلران بودم این مرد بزرگ عمل منو که دیگران بابتش ۵ میلیون تومن در سال ۹۵ میخاستن رو بدون دریافت هزینه انجام داد و امروز خبر مرگش رو شنیدم بسیار متاسف شدم.کاش خدا منو بجای ایشون میکشت.من همیشه تو این سالها بابت لطفی که بهم کرد دعاگوی ایشان بودم اما انگار خدا گوش هاشو برای مردم رنج کشیده ایران بسته.در شهر محروم ما ایشون میشه گفت تقریبا رایگان برای اکثر مردم جراحی میکردن و موقع انتقالی ایشون کل شهر ناراحت شد.خدا رحمتش کنه.اصلا نمیتونم باور کنم.کسی که وجدان داشت و با کمتر ۲۰۰ هزار تومن عمل انجام میداد و فقط به حقوق بیمارستان قانع بود

  4. چرا دنیا اینطوری شده ؟ایشون منم جراحی کردن من سرطان داشتم الان زنده ام اما جراحم فوت کرده .خدایا چرا اینطوری شده همه چی؟خیلی با اخلاق و مهربان بودن .خدا به دل خانواده ایشان صبر بدهد

  5. قلبم آتیش گرفته آخه چرا

  6. چه داغی به قلب همه گذاشتی با رفتنت آقای دکتر ،،،،حیف و صد حیف .انسان شریف ومرد بزرگی بودی .لعنت به این زمونه که هر چه انسان و با وجدان را گلچین میکند

  7. میناوند و انصاریان را در بوق و کرنا کردن .اما کسی دکتر مسجدی که این همه بیمار سرطانی را نجات داد چیزی نگفت .چقدر مظلوم و آقا بود چقدر هم مظلومانه از دست رفت .

  8. ایشون قطعا خانواده شریفی دارن و خودشان به درد جامعه میخوردن که اینطور واقعا از دست رفتن،،، اگر غیر این بود الان زنده بودن !!!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.