تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
به مناسبت هفته دولت در پی برگزاری میز خدمت در کنگان:

از نگاه به میز تا نگاه به خدمت

  • کد خبر : 5253
  • 03 شهریور 1397 - 19:04
از نگاه به میز تا نگاه به خدمت

میز خدمت در اولین روز هفته دولت در مصلی کنگان با حضور تمام دستگاه های اجرایی برگزار شد که با استقبال بسیار کم شهروندان روبرو شد.

اختصاصی امواج نیوز، عرصه کارهای دولتی و گره آن با مشکلات روزمره ی مردم انتظارات زیادی را ایجاد می کند و انگشت اشاره را به سمت کارکنان خدوم دولت نشانه می رود ، کاستی ها و فضای سنگین بعضی از ادارات مسئولین را به طرح های مختلفی وادار می کند طرح میز خدمت روز جمعه یکی از این برنامه ها در هفته دولت بود و بدون شک جنبه شعاری نداشت.

اما این برنامه ها شاید بیش از هر چیز این موضوع را به ذهن متبادر کند که طرح تکریم ارباب رجوع در ادارات موفق نبوده است و این احتمال را ایجاد می کند که مشکل ادارات با ارباب رجوع با طرح های این چنینی حل نمی شود بلکه به نوع نگاه کارکنان و کارمندان به مردم برمی گردد، طرح میز خدمت ، حضور افراد برای درخواست در شهر کوچکی مثل کنگان که هر اداره ی آن دارای روابط عمومی است ممکن است نشان دهنده ی عدم آموزش کارکنان و خصوصا روابط عمومی ادارت در مواجه با خواسته های مردم است، رسیدگی به این مشکل بیش تر از هر برنامه ای دیگر کارساز خواهد بود. با نگاهی مثبت به نتیجه ی این طرح آیا در مورد زمان و مکان این تجمع انتخاب به خوبی صورت گرفته است ؟ آیا قشر کارگری که در این زمان در شرکت است و روز جمعه و تعطیل نمی شناسد، توانایی تقدیم خواسته های خود را دارد؟ و یا کسی که تا بحال در اماکن مذهبی و نماز روز جمعه شرکت نکرده است می تواند حقوقش را مطالبه کند؟ آیا شهروندان اهل سنت که در این روز خود را برای مراسم عبادی روز جمعه در مکانی دیگر  آماده می کنند و جمعیت زیادی از شهروندان را تشکیل می دهند دارای این مشکلات نیستند؟

با تمام دیدگاه مثبت ما  نسبت به زمان و نحوه اجرای این طرح، تعداد مراجعه کننده ها و استقبال  افراد بسیار کم بوده است، این مطلب شاید گویای مشکلات و خواسته های کم مردم باشد اما انتقادها و نارضایتی موجود مردم را چگونه می توان توجیه کرد؟

درخواستی که چند بار تا میز رئیس اداره رسیده است و پاسخی دریافت نکرده است آیا در میز خدمت روز جمعه رسیدگی خواهد شد؟ بدون شک متولیان این برنامه در ستاد تکریم هفته دولت و فرمانداری شهر به دنبال کسب رضایت مردم اند ولی کاش حجم قول ها و کارهای انجام نشده را با طرح دیگری می سنجیدند ، تمام درخواست ها به صورت مکتوب به ادارات وصول می شد و ناظرینی توسط فرمانداری انتخاب می شدند که درخواست ها مکتوب پاسخ داده شوند تا در زمانی معین به همه ی آن ها رسیدگی شود/ محمد بازدار

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=5253

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  1. همه بدانند که عالم درمحضر خداست پس…

  2. بابا جمع کنید این بساطو …..باید هفته دولت بشه تا امثال شماها از این حرفا بزنید؟؟؟؟ الان تو چه اداره ای کارمند اون اداره نگاهش به ارباب رجوع نگاه خدمتیه؟؟؟ واقعا روتون میشه الان این حرفارو بزنید؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.