تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024

برج فانوس دریایی در میدان کوزه گری احداث می شود + تصویر

  • کد خبر : 5190
  • 29 مرداد 1397 - 19:10
برج فانوس دریایی در میدان کوزه گری احداث می شود + تصویر

به گزارش امواج نیوز، نادر احمدی رییس شورای شهر کنگان از این برج در استوری واتس آپ خود به انتشار گذاشت: کاربری این برج فانوس دریایی است، که به شکل هرم طراحی شده است و هرم به عنوان یک شکل حجیم از نظر ادراک بصری یکی از فرم های اصلی معماری است. هرم از نظر […]

به گزارش امواج نیوز، نادر احمدی رییس شورای شهر کنگان از این برج در استوری واتس آپ خود به انتشار گذاشت:
کاربری این برج فانوس دریایی است، که به شکل هرم طراحی شده است و هرم به عنوان یک شکل حجیم از نظر ادراک بصری یکی از فرم های اصلی معماری است.
هرم از نظر احساس دارای یک نوع دوگانگی خاص است، از طرفی ما سنگین تر شدن توده فرایند هرم را هر چه از بالا به پایین می آییم، احساس میکنیم از طرف دیگر هر سطح هرم به طور چشم گیر بالاتر برویم جمع تر و زیبا تر می شود.
این دو نیروی متقابل ایجاد تنش شدیدی می کنند که هرم را به یکی از پرتحرک ترین فرم ها مبدل می سازد. فرم هرم (pyramid) در المان سازی بسیار پرکاربرد است.
ارتفاع برج فانوس ۲۷ متر و نصب ساعت در بدنه فوقانی نقش فرعی دارد و کاربری اصلی آن به دلیل نزدیکی به دریا فانوس دریایی است.همچنین این المان بعنوان نشانه برجسته شهری نیز می تواند نقش آفرینی نماید.
علم شهر سازی، به نمادهای هنری، تاریخی و فرهنگی اهمیت بالایی می دهد و از المان های شهری به عنوان یک نماد فرهنگی در بدنه اصلی مبلمان شهر استفاده می کند. تلفیق هنر، صنعت معماری و خلق المان های شهری برجسته، نظرگاه های دلچسپی را برای شهروندان و مسافرین ایجاد می کند.

نظر خود را در باره این المان با در کامنت ها در میان بگذارید.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=5190

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  1. این آلمان اصلا مناسب فلکه کوزه گری نیست ، متاسفانه شهردار محترم حتی با اعضاء شورا هم در این زمینه مشورت نداشته است . موج انتقادات به سمت شورا خیلی زیاد شده است.براساس نشست های قبلی آلمان کوزه برای آن محل مشخص شده بود.

  2. شاید طراحی این المان ساده باشد و طراح نیتش خیر باشد ولی متاسفانه نماد فراماسونریست و با کوزه گری هیچ مناسبتی ندارد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.