تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024

نخستین جراحی مغز در بیمارستان امام خمینی کنگان با موفقیت انجام شد

  • کد خبر : 5188
  • 29 مرداد 1397 - 9:32
نخستین جراحی مغز در بیمارستان امام خمینی کنگان با موفقیت انجام شد

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان گفت: نخستین جراحی مغز در تاریخ بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان با موفقیت انجام شد

به گزارش امواج نیوز به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، پس از جذب دو جراح مغز و ستون فقرات توسط این مرکز درمانی و راه اندازی اتاق جراحی مربوطه، نخستین جراحی مغز در این بیمارستان انجام شد.

دکتر حسن حیدری رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان در گفتگو با روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان در این خصوص اظهار داشت: نخستین عمل جراحی مغز در بیمارستان کنگان با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: بیماری که بر اثر ضربه به سر دچار خون ریزی مغزی شده بود پس از انتقال به بیمارستان امام خمینی کنگان و انجام عکس ها و آزمایش های لازم، توسط تیم جراحی به سرپرستی دکتر رضا آل رضا امیری، جراح مغز و ستون فقرات، دکتر علی مشکی، متخصص بیهوشی و خانم دکتر مریم امیری طهرانی زاده، متخصص گوش و حلق و بینی این مرکز درمانی، مورد عمل جراحی قرار گرفت.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان عنوان کرد: با توجه به اینکه فرد حادثه دیده دچار خون ریزی مغز شده بود، باید بلافاصله مورد عمل جراحی قرار میگرفت و لذا امکان اعزام این بیمار به مرکز استان یا استان همجوار وجود نداشت و چه بسا ممکن بود در مسیر اعزام، حیات این بیمار به خطر بیافتد.

وی اضافه کرد: بیمارستان امام خمینی کنگان با در اختیار داشتن تیم مجرب جراحی مغز و ستون فقرات و همچنین اتاق مجهز جراحی مربوطه، موفق به نجات جان یک جوان شد؛ این اتفاق بزرگ باعث افتخار تمام مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان و این مرکز درمانی است.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان عنوان کرد: این نخستین عمل جراحی مغز، در تاریخ بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان است که به حمدلله با موفقیت انجام شد و هم اکنون بیمار قادر به حرکت و صحبت کردن می باشد.

دکتر حیدری گفت: این بیمارستان هم اکنون دارای ۲ جراح مغز و ستون فقرات بنام های دکتر مهدی خواجوی و دکتر رضا آل رضا امیری است. این عزیزان پیش از این در بیمارستان های شهرهای بزرگ نیز به کرات جراحی مغز و ستون فقرات انجام داده اند و لذا از توانمندی علمی و عملی بسیار بالایی  برخوردار هستند.

وی ادامه داد: با توجه به حادثه خیز بودن منطقه به علت وجود صنعت و همچنین تصادفات جاده ای (درون و برون شهری)، قطعا ایجاد اتاق جدید جراحی مغز و ستون فقرات و همچنین جذب این دو پزشک جراح و مجرب، گامی بلند در عرصه درمان بیماران مربوطه می باشد که امیدواریم رضایتمندی و اعتماد مردم را در پی داشته باشد .

 

بیمارستان امام خمینی کنگان توان جراحی مغز و ستون فقرات را دارد

دکتر رضا آل رضا امیری، جراح مغز و ستوان فقرات بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان که  نخستین عمل جراحی مغز را در بیمارستان کنگان انجام داده است در این خصوص به روابط عمومی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: این جراحی ماحصل همکاری تیمی بوده است که لطف خدا نیز شامل حال ما و جوان حادثه دیده شد و این عمل جراحی با موفقیت انجام گردید.

وی افزود: این جوان که به دنبال ضربه شدید مغزی( به علت تصادف) به بیمارستان منتقل می شود، دچار خونریزی مغزی پیش رونده ای بود. در همان فاصله کوتاه حضور بیمار در اورژانس تا انتقال به اتاق عمل، ضریب هوشیاری وی رو به کاهش بود.

جراح مغز و ستون فقرات بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان عنوان کرد: با همکاری تیمی سه متخصص شامل دکتر مُشکی، متخصص بیوهوشی، خانم دکتر امیری طهرانی زاده، متخصص گوش و حلق و بینی و بنده( جراح مغز و ستون فقرات) و دیگر همکاران پر تلاش اتاق عمل، توانستیم به موقع خونریزی مغزی بیمار را با جراحی برطرف کنیم.

دکتر آل رضا امیری گفت: با توجه به خاص بودن وضعیت بیماری که وی را جراحی کردیم، زمان کافی برای انتقال و اعزام او به مراکز درمانی دیگر وجود نداشت و ممکن بود به قیمت به خطر افتاد جان فرد تمام شود.

وی اظهار داشت: نتیجه همت مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بیمارستان امام خمینی(ره) و مجموعه شهرستان کنگان در این خصوص، برقراری حیات یک جوان بود و ارزش این کار قابل توصیف نیست.

جراح مغز و ستوان فقرات گفت: با راه اندازی اتاق جراحی مغز و استقرار تیم مربوطه در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان، می توان جراحی های مربوط به مغز و ستون فقرات را در همین مرکز درمانی انجام داد.

دکتر آل رضا افزود: مردم بجای از دست دادن زمان طلایی که عمدتا در مسیر اعزام از دست می رود و البته این موضوع برای درمان خونریزی مغزی بسیار تعیین کننده و حیاتی است، از وجود پزشکان جراح مغز و ستون فقرات و همچنین اتاق مجهز مربوط به این عمل در بیمارستان کنگان( مانند نخستین جراحی مغز در این مرکز درمانی که با موفقیت همراه بود) استفاده کنند.

دکتر آل رضا امیری عنوان کرد: منطقه جنوب استان بوشهر یک منطقه بسیار حادثه خیز است و در همین مدت کوتاهی که در بیمارستان کنگان مستقر شده ام به طور مرتب با مراجعینی مواجه هستیم که بر اثر حوادث و اتفاقات مختلف از جمله حوادث مربوط به صنعت یا تصادف به این مرکز درمانی منتقل می شوند.

وی ابراز داشت: از جناب اقای دکتر کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر حیدری رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان، دکتر خواجوی، جراح مغز و ستون فقرات بیمارستان کنگان و دکتر مشکی متخصص بیهوشی این بیمارستان کمال تشکر را دارم. از جناب دکتر حیدری که برای راه اندازی اتاق عمل جراحی مغز و ستون فقرات بسیار تلاش کردند نیز به شکل ویژه مجددا تشکر می کنم.

 

شهروندان عزیز با خیال راحت به کادر متخصص و  کاربلد بیمارستان کنگان اعتماد کنند

متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان نیز در این خصوص به روابط عومی بیمارستان کنگان گفت: شخص جوانی بود که به علت تصادف به بیمارستان کنگان مراجعه کردند که بلافاصله مورد معاینه و ویزیت قرار گرفت.

دکتر علی مُشکی ادامه داد: در آن وضعیت، شرایط بیمار اصلا مناسب نبود وضعیت هوشیاری وی نیز پایین بود. ضربه سختی به سر بیمار خورده و چشمان بیمار متورم شده بود.

وی با اشاره به این مطلب که بیمار نیازمند تخلیه سریع خونریزی از مغز بود تا هوشیاری بیمار برگردد.، افزود: اتاق عمل جراحی مغز سریعا توسط همکارانم آماده شد و پرسنل با آمادگی کامل در آنجا حضور پیدا کردند.

متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان عنوان کرد: با توجه به بهره برداری از اتاق عمل جراحی و وجود تجهیزات جدید و به روز، امکانات خوبی برای انجام نخستین عمل جراحی در دسترس ما قرار گرفت.

دکتر مُشکی گفت: بیمار در کوتاه ترین زمان ممکن به اتاق عمل منتقل شد و تحت بیهوشی عمومی قرار گرفت. ضمن کنترل علائم حیاتی بیمار، با داروهای موجود، شرایط بیمار به صورت پایدار نگه داشته شد.

وی ادامه داد: اولین عمل جراحی مغز( در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان توسط دکتر آل رضا در مدت یک ساعت انجام پذیرفت و خونریزی در ناحیه مغز بیمار تخلیه شد و درمان های لازم در اتاق عمل صورت گرفت.

متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان اظهار داشت: بیمار در محل اتاق عمل بیدار و وضعیت هوشیاری وی بررسی شد. به دلیل شرایط خوب بیمار، لوله تنفس از دهان وی خارج و به اتاق مراقبت های ویژه منتقل شد که از انجا نیز به بخش عمومی منتقل شده است و به زودی ترخیص خواهد شد.

دکتر مُشکی گفت: خونریزی های مغزی دارای زمان طلایی برای انجام عمل است و در صورت از دست دادن این زمان کوتاه، شرایط بیمار برای انجام عمل جراحی وخیم تر خواهد شد. اگر قصد اعزام همین بیمار به مرکز استان یا استان فارس داشتیم، قطعاً زمان طلایی هدر می رفت و بیمار با مشکلاتی مواجه می شد.

وی عنوان کرد: وسایل و تجهیزاتی که برای اتاق عمل جراحی مغز بیمارستان امام خمینی کنگان تهیه شده است بسیار به روز و جدید هستند. جراحان مغز و ستون فقرات ما، متخصصین به روز و با تجربه ای هستند که در تهران هم چنین عمل هایی را انجام می دهند.

متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان تصریح کرد: جراحان و متخصصین بیهوشی که در بیمارستان کنگان مشغول به خدمت رسانی هستند؛ همین عمل ها را در مرکز استان و پایتخت نیز انجام می دهند و مردم عزیز و شهروندان گرامی می توانند با خیال راحت به کادر مجرب و متخصص بیمارستان امام خمینی کنگان اعتماد کامل داشته باشند.

دکتر مُشکی گفت: در پایان جا دارد از همکاران پر تلاشم که در شب جراحی مغز به ما کمک کردند تشکر کنم. کارشناس هوشبری، آقای محمد حیدری؛ کارشناسان اطاق عمل، خانم راضیه درویشی و آقای حسین عابدی در این راه ما را یاری دادند.

 

از جراح مغز بیمارستان کنگان ممنونم که جانم را نجات داد

علیرضا. ص که مورد جراحی مغز در بیمارستان کنگان قرار گرفته است در این خصوص گفت: پس از تصادفی که برایم اتفاق افتاد و ضربه بسیار سختی به سرم وارد شد من را به بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان منتقل کردند.

وی افزود: چیز خاصی به یاد ندارم تا اینکه بعد از جراحی به هوش آمدم.

این بیمار گفت: شرایط کنونی من طبق آخرین گزارشات پزشکانم خوب است. می توانم غذا بخورم، حرف بزنم و حرکت کنم. جا دارد از پزشکان معالجم به خصوص دکتر آل رضا، جراح مغز بیمارستان کنگان تشکر ممنونم که جانم را نجات داد و خدا را شُکر میکنم.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=5188

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  1. از خیرین تقاضا داریم برای راحتی شهروندان برای بخش سونوگرافی دربیمارستان آبسردکن اهدانمایند

  2. آقای کاردان لطفا گزارش نشست صمیمی با رییس بیمارستان هم درج نمایید*<آیا مشکلات مردم رامطرح کردید؟

    • نشست بیشتر تقدیر وتشکر بود به زودی نشستی خبری پیرو مشکلات بیمارستان با رییس بیمارستان برگزار میکنیم لطفا مشکلات را با ما در میان بگذارید. با تشکر

  3. لطفا حتمادرمورد نحوه خریداری دستگاه وتجهیزات خریداری شده دربیمارستان گزارش تهیه کرده وشفاف سازی نمایید.

  4. با سلام لطفا پیگیری کنید چرا کارمندان بیمارستان اضافه کاری شش ماهه دوم سال ۹۶ هنوز دریافت نکرده اند یه زمانی دکتر حیدری پز میداد ما از استان فارس در بحث اضافه کاری جلو هستیم الان کل استانها با کارمندان خود تسویه کرده اند الا استان بوشهر دلیلش اینه که ریاست دانشگاه مسولانی برای بیمارستانها انتخاب کرده که دنبال حق وحقوق پرسنل نیستند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.