تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
در پی سفر وزیر ارتباطات به جنوب استان:

آقای وزیر کمی آهسته تر برو با تو سخن ها داریم

  • کد خبر : 5153
  • 27 مرداد 1397 - 18:11
آقای وزیر کمی آهسته تر برو با تو سخن ها داریم

چرا از ظرفیت سفرهای استانی وزیران به طور صحیح استفاده نمی شود.

اختصاصی امواج نیوز، یکی از موارد مهمی که نمایندگان مجلس و مدیران استانی و شهرستانی باید در سفرهای اعضای هیئت دولت به استان یا شهرستانشون مبنا قرار بدهند و طبق آن مطالبه داشته باشند برنامه ششم توسعه است.

همگان میدانیم که هر وقت در کشور یا استانی در موضوعی دچار بحران شدهایم؛ به علت کم کاری و عقب افتادن در رعایت زمانبندی اجرای برنامه ششم توسعه بوده.

بطور مثال در همین زلزله ها و حوادث طبیعی یکی دوسال گذشته چون در ایجاد و تامین زیر ساخت های مناسبی که در برنامه ششم توسعه برای مدیریت به موقع بحران دیده شده بود؛ تحقق پیدا نکرد. در خدمات رسانی به موقع به آسیب دیدگان دچار مشکل میشدیم.

یا اینکه در تابستان امسال که با کمبود انرژی برق و قطعی آن مواجه شدیم دلیلش در عدم مدیریت صحیحی بود که طبق برنامه ششم توسعه جلو نرفته بود.(پیش بینی و نیاز کشور طبق برنامه ششم توسعه ۱۰۰ هزار مگا وات برق بود در صورتی که ما فقط ۷۵ هزارتا تولید میکنیم) همین چند وقت پیش بود که نتایج کنکور زده شد و خروجی مطلوب ما در حوزه جنوبی استان انگشت شمار بودند و چون چند سالی درگیر این عدم خروجی مناسب هستیم فرماندار محترم در جلسه ای که چند روز پیش با رئیس آموزش و پرورش داشتند با اولویت دانستن مسئله آموزش در سطح شهرستان؛ خواستار تشکیل کار گروهی برای حل این مسئله شدند.

خب سوال اینجاست که اگر آموزش و پرورش مسئله مهم و یکی از اولویت های حوزه جنوب استان و به خصوص کنگان هست چرا نماینده مجلس و فرماندار از آن در دیدار با وزیر ارتباطات حرفی به میان نیاوردند؟
در صورتی که طبق برنامه ششم توسعه به صراحت اعلام شده که یکی از وظایف وزیر ارتباطات برطرف کردن سخت افزار و نرم افزار مدارس شهرهای با جمعیت زیر بیست هزار نفر می باشد.

بسیاری از مواد قانون برنامه ششم توسعه، به توسعه و به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) برای تحقق اهداف چشم اندازی کشور مربوط هستند. بخش ۱۳ قانون برنامه ششم توسعه با عنوان ارتباطات و فناوری اطلاعات مشتمل بر مواد ۶۷ تا ۶۹ به طور خاص به موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداخته است.

ماده ۶۹ این قانون نیز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مکلف کرده است تا برای دانش آموزان شهرهای کوچک (با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر)، روستاها و حاشیه شهرهای بزرگ، امکان دسترسی الکترونیکی از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری و تامین محتوای لازم به کتب درسی،کمک آموزشی، رفع اشکال، آزمون و مشاوره تحصیلی، بازی های رایانه ای آموزشی، استعدادسنجی، آموزش مهارت های حرفه ای، مهارت های فنی و اجتماعی را به صورت رایگان فراهم آورد / حسین افکار

– تصویری از گشت و گذار شبانه محمد جواد آذری جهرمی در ساحل بوشهر با لباس راحتی

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=5153

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.