تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
به دستور رئیس شورای آموزش و پرورش کنگان:

راه اندازی ستاد کنکور در کنگان

  • کد خبر : 5139
  • 22 مرداد 1397 - 23:09
راه اندازی ستاد کنکور در کنگان

پروژه مهر، تعیین شهریه مدارس نمونه دولتی و شهریه ثابت برای داوطلبین آزاد سه دستور کار جلسه بود که مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش امواج نیوز، رئیس شورای آموزش و پرورش کنگان، توسعه زیر بنای اجتماعی شهرستان را در اولویت دانست و گفت: مهمترین موضوع برای هر جامعه، فرهنگ آن جامعه است و برای دستیابی به این مهم باید به دنبال راهکاری اساسی با استفاده از متخصصین امر باشیم.

فرماندار کنگان بر نقش مدیران مدارس در سبد ارتقاء علمی شهرستان تاکید کرد و بیان داشت: اگر شخص مسئول، مدیر، معلم، اولیا و دانش آموز مسئولیت خود را به خوبی انجام دهد قطعا نتایج مطلوبی به ثمر می رسد.

نوروزی ضمن قدردانی از زحمات انجام شده توسط قشر فرهنگی در راستای ارتقا علمی شهرستان، خواستار بررسی و شناسایی دلایل ضعف دانش آموزان و رسیدن به راهکار در اتاق فکر آموزش و پرورش شد.

وی بکار گیری نخبگان و مشاوران زبده تحصیلی را ملزوم دانست و نقش اولیا را در پیگیری و رفع مشکلات دانش آموزان پررنگ قلمداد کرد.

نوروزی با بیان اینکه آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است برای پیشرفت اینده منطقه به ایجاد انگیزه و تشویق معلمان نمونه و دانش آموزان برتر تاکید کرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش از شهرداری ها و شورای شهر سه گانه، دهیاری ها، و مسئولین خواست در پروژه مهر به یاری آموزش و پرورش بیایند و در بازگشایی مدارس همکاری کنند.

مدیر آموزش و پرورش کنگان از افزایش تعداد نوآموزان مقطع ابتدایی در سال تحصیلی جدید گفت و بیان داشت: بیش از ۹ هزار نوآموز وارد مدرسه میشوند،  باید متذکر شویم که افزایش تراکم بر کیفیت آموزش اثر گذار خواهد بود لذا خواستار افزایش کلاس،ساخت مدرسه و جذب نیروی انسانی توانمند در شهرستان هستیم.

شاکر محیسن به سهمیه ۸۰ دانشجو با محوریت شهرستان کنگان در دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور اشاره کرد و گفت: حال که با کمبود نیرو توانمند رو به رو هستیم از اولیا می خواهیم رغبتی در دانش آموزان خود ایجاد کنند که در کنگان به شعار هر خانواده یک فرهنگی نزدیک شویم.

در این جلسه شهریه ثابت دانش آموزان در نیم سال اول تحصیلی ۳۵ هزار تومان، ثبت گواهی هر مهارت ۴۰ هزار تومان و شهریه نمونه دولتی ۳۵ هزار تومان برای سال تحصیلی جدید مصوب شد.

تشکیل ستاد کنکورشهرستان برای اولین بار در استان یکی از مصوبات جلسه اعلام شد که به زودی با برگزاری جلسه در خصوص ریشه یابی و ضعف دانش آموزان در کنکور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

خبرنگار: زینب تجمع

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=5139

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.