تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
مدیریت مرکز علم و فناوری کنگان در نشست با اصحاب رسانه؛

پرورش استعداد ها و ایده های نو از وظایف این مرکز است

  • کد خبر : 5136
  • 23 مرداد 1397 - 9:15
پرورش استعداد ها و ایده های نو از وظایف این مرکز است

جعفری: شرکت های کوچک با ایده های نو می توانند با کمترین هزینه در مرکز علم و فناوری صاحب دفتر به صورت اختصاصی و امکانات دفتری شوند.

اختصاصی امواج نیوز، در نشست خبری عمار جعفری مدیر مرکز علم و فناوری کنگان با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، رسانه را واسطه ی بین مردم و مسئولین دانست.
این مقام مسئول بیان کرد: مرکز علم و فناوری یک سازمان حمایتی است که تحت نظر پارک علم و فناوری و وزارت علوم و تحقیقات فعالیت دارد؛ تجاری سازی، حمایت از فارغ التحصیلان، ایده ها و خلاقیت ها و کسب و کارهای نوپا از اهداف مرکز است. این مرکز در اسفند ماه سال ۹۱ با مصوبه شورای گسترش عالی تصویب شد و در سال ۹۲ توانست موافقت اصولی را اخذ نماید.
جعفری که از سال ۹۴ بعنوان کارشناس جذب و پذیرش مدیریت مرکز را عهده دار شده است مشکلات اولیه را این چنین عنوان کرد: عدم پیگیری اعتبارات دولتی و نبود فضای اختصاصی، تأثیر بسیاری بر عملکرد داشته است.
وی در تشریح فعالیت های مدیریتی خود خرید و تملک ساختمان را بیان کرد که در آبان ماه سال ۹۶ با حمایت و تخصیص ششصد میلیون تومان اعتبار شهرستان و سیصد میلیون تومان اعتبار معاونت علم و فناوری انجام شد.
همچنین تشکیل شورای فناوری کنگان که منجر به استفاده از توان بومی و تسهیل در امور شد.
جعفری در خصوص تسهیلات مرکز گفت: دویست میلیون تومان تسهیلات تحقیقاتی و صد میلیون تومان تسهیلات خدماتی مصوب در اختیار شرکت های تحت نظر قرار می گیرد که منوط بر عملکرد و فعالیت شرکت ها است که تاکنون مبلغ ۸۰ میلیون تومان در طی سال ۹۴ ت اکنون به این شرکت ها پرداخته شده است. در حال حاضر ۱۰ شرکت مستقر در مرکز هستند و تعداد ۴ شرکت خروج پیدا کرده اند.
وی روند ورود به مرکز را اینگونه شرح داد: متقاضیان می بایست ابتدا وارد سامانه آنلاین وندا شده پس از تکمیل و ثبت فرم های ضروری توسط کارشناس و داورها بررسی شده، اصلاحات لازم انجام شده سپس می توانند وارد مرکز شوند.
مدیر مرکز علم و فناوری تصریح کرد: خدماتی که این سازمان می تواند در اختیار افراد قرار دهد عبارتست از: اعتبارات و تسهیلات، فضای لازم و ارزان قیمت، خدمات بازار یابی و خدمات عمومی نظیر اینترنت، فکس و …
در پایان جعفری در رابطه ی همکاری با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: مرکز علم و فناوری مکان مناسب برای جلسات و کنفرانس های خبری را در اختیار آنها قرار خواهد داد و حاضر است ماهانه این جلسات را برگزار نماید.

در پایان این نشست با اهدای تقدیرنامه و هدایایی به رسم یادبود از اصحاب رسانه شهرستان تقدیر شد.

خبرنگار : فاطمه حاجیانی

پارک علم و فناوری کنگان

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=5136

ثبت دیدگاه

  1. کمترین رو اصلاح کنید لطفا

  2. سلام و درود بر عمارآقا جعفری و اهالی رسانه… خدا قوت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.