تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024

دزدی های پیاپی در پی نبود سیستم نظارتی در اسکله بندر سیراف

  • کد خبر : 4973
  • 09 مرداد 1397 - 10:37
دزدی های پیاپی در پی نبود سیستم نظارتی در اسکله بندر سیراف

به علت نبود یک سیستم نظارتی و دوربین مدار بسته به اندازه کافی در اسکله بندر سیراف شهروندان این شهر شاهد دزدی پیاپی موتورهای قایق خود در این اسکله می باشند.

به گزارش امواج نیوز، این حرکت زشت که هر از گاهی تکرار و پیگیری آن هم رها می شود؛  به علت نبود یک سیستم نظارتی و بازدارندگی قوی و کافی به یک روند ثابت برای سودجویان تبدیل شده است به طوری که هر چند مدت شاهد بروز یک همچین اتفاقی برای صیادان عزیز و زحمتکش سیرافی هستیم.

دزدیده شدن موتور یک قایق (متوسط قیمت آن  سی میلیون تومن ) که تمام سرمایه ی یک صیاد  و وسیله درآمدزایی چند خانوار محسوب میشود، ضربه اقتصادی سنگینی به صاحب آن وارد می کند.

وقتی این موضوع در حوزه صید و صیادی چندین بار در حال تکرار شدن است، دیگر توجیهی برای کم کاری و کوتاهی مسئولین امر باقی نمیگذارد. مگر هزینه و راه اندازی یک سیستم نظارتی که تمام زوایای اسکله را پوشش دهد چقدر هزینه بر می باشد که تا کنون این اقدام اتفاق نیافتاده است؟
آیا نباید برای یک همچین مکانی که سرمایه ی هنگفتی از مردم شهر در آن نگه داشته می شود حداقل ساده ترین سیستم نظارتی که چندین دوربین مداربسته می باشد نصب شده باشد؟

حتما شنیدید که متاسفانه اکثر گفتگوها و تحلیل هایی که بین صیادان و مردم عامه در این باره رد و بدل میشود نتیجه اش به  این جمله ختم میشود: “قطعا کسی که این کار رو کرده آشناست و از بین خود صیادان و بچه محل است”

صیادان زحمت کشی که عمریست در کنار هم زندگی می کنند و مکان  نگه داری قایق ها آن ها در یک مکان می باشد با عدم مدیریت صحیح مسئولان ربط و فرصت طلبی یکی یا دو نفر سودجو، فضایی ایجاد می شود که کم کم به هم بدبین و بی اعتماد شوند. و ایجاد این بدبینی و سوءظن خود خسران بزرگتری در پی دارد.

پ.ن: اسکله سیراف تنها دارای یک دوربین مدار بسته می باشد که متاسفانه فضای ناچیزی از اسکله را پوشش می دهد. مدتی است سودجویان از این خلاء نظارتی سوء استفاده نموده و دست به دزدی به از قایق های پهلو گرفته در اسکله میکنند. / ارسالی کاربران

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=4973

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.