تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
بعد از سال ها انتظار:

کلنگ زنی نخستین نگارخانه کنگان + تصاویر

  • کد خبر : 4719
  • 13 تیر 1397 - 10:07
کلنگ زنی نخستین نگارخانه کنگان + تصاویر

با حضور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، فرماندار شهرستان، رییس فرهنگ و ارشاد کنگان و جمعی از هنرمندان نگارخانه شهرستان کنگان کلنگ‌زنی شد.

اختصاصی امواج نیوز، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در آیین کلنگ زنی نگارخانه ی کنگان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: یکی از پروژه های استانی در حال اجرا، ایجاد ساختمان نگارخانه می باشد که شش ماه پیش در دیلم و دشتستان آغاز شد و در سال جاری افتتاح می گردد.

حمیده ماحوزی با بیان اینکه این نگارخانه از مطالبات دیرینه ی هنرمندان در سطح استان بوده وساخت آن انگیزه فعالیت در هنرمندان را دو چندان می کند؛ افزود: امروز در دو شهرستان کنگان و دیر شاهد کلنگ زنی این بنا بوده ایم که به زودی عملیات اجرایی آن شروع می گردد.

وی از اعطای ابلاغ سرپرست جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگان خبر داد و اظهار داشت: مختارزاده یکی از پیشکسوتان حوزه ی هنر و روسای کارآمد شهرستان به شمار می آید ولی  زمان بازنشستگی وی فرا رسیده و باید فرد لایقی جایگزین شود لذا امروز با حضور فرماندار، ابوذر مختار زاده که یکی از بهترین هنرمندان شهرستان می باشد را به عنوان سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب کرده و به زودی با ابلاغ حکم ریاست وی از وزارت خانه به سمت ریاست اداره ی فرهنگ و ارشاد  اسلامی کنگان معارفه خواهد شد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به نشست با فرماندار دیر، کنگان و عسلویه در بحث اعتبارات پروژه ی مهم دیگراستانی اشاره کرد و بیان داشت:

به  هنگام برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در سطح استان و به دلیل نبود هتل مناسب و مکان مناسبی برای اسکان هنرمندان، مصمم بر این بودیم که با ساخت  خانه ی هنرمندان در هر شهرستان موجبات راحتی و استراحت هنرمندان فراهم نماییم.

فتح الله نوروزی در حضور هنرمندان شهرستان گفت: خوشحالم که امروز یکی از مطالبات شهرستان با حضور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رقم می خورد.

فرماندارکنگان تصریح کرد: ازهمه ی ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم پاسخگوی مطالبات به حق هنرمندان یکی پس از دیگری در سطح شهرستان باشیم.

وی از رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگان تقدیر و تشکر کرد ضمن آرزوی  توفیق برای ایشان، انتصاب ابوذر مختار زاده را به عنوان سرپرست جدید تبریک گفته و از هنرمندان خواستار همکاری و همیاری تاثیر گذار و مثبت به وی شدند.

لازم به ذکر است که پروژه ی نگارخانه  کنگان با مساحت ۳۶۵ متر مربع به طور مفید و اعتباری بالغ بر ۹۲۰ میلیون تومان توسط شرکت پل دژ اوین، فردا عملیات آغازین را با اعتبار اولیه ۲۵۰ میلیون تومانی شروع می گردد که به گفته ی پیمانکار پس از ۸ ماه به طور کامل تحویل داده خواهد شد.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=4719

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.