تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024

پایگاه امداد و نجات دریایی کنگان به ساختمان نیاز دارد

  • کد خبر : 4642
  • 05 تیر 1397 - 18:40
پایگاه امداد و نجات دریایی کنگان به ساختمان نیاز دارد

رئیس جمعیت هلال احمر کنگان گفت: هم اکنون پایگاه امداد و نجات دریایی این شهرستان در یک کانکس مستقر است که پاسخگوی منطقه نیست و به ساختمان مستقل نیاز دارد.

به گزارش امواج نیوز، ابراهیم هوشمندیان افزود: همچنین پهلوگیری شناور امداد و نجات هلال احمر نیز با توجه به چند منظوره بودن اسکله این بندر و تعدد و ترافیک بالای شناورها و قایق های صیادی با مشکلاتی روبرو است که حل این مشکل و سامان دهی مکانی برای استقرار آسان شناور امداد و نجات می تواند به خدمات دهی آن در حوادث احتمالی کمک کند.
وی درباره مشکلات پایگاه امداد و نجات جاده ای کنگان بیان کرد: با وجود توسعه صنعت در این شهرستان و ترافیک بالا و حوادث جاده ای در محور کنگان – عسلویه، پایگاه امداد و نجات جاده ای در یک دستگاه کانکس در گلوگاه شیرینو مستقر است که انتظار می رود منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای تسریع و سهولت در خدمات دهی این پایگاه، یکی از ساختمان های بلااستفاده خود را در این مسیر در اختیار این پایگاه هلال احمر قرار دهد.
هوشمندیان، به راکد ماندن ساختمان قدیمی و وسیع هلال احمر اشاره و با بیان اینکه این بنا مربوط به قبل از انقلاب است، خواستار مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای احداث یک مجموعه بزرگ امداد و نجات، درمانی و فرهنگی در این ساختمان قدیمی شد.
رئیس جمعیت هلال احمر کنگان در باره دوره های آموزشی اظهار داشت: در سال گذشته ۷۰ دوره آموزش کمک های اولیه، مقدماتی امداد و نجات با حضور بیش از ۱۵۰۰ نفر در این شهرستان برگزار شد.
وی به موضوع آموزش خانواده ها اشاره کرد و افزود: در سال گذشته طرح آموزش خانواده ها با مسائل امداد و نجات با عنوان طرح خادم با حضور ۴۵۰ خانوار برگزار شد.
هوشمندیان به اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی سالن چند منظوره امداد نجات و فرهنگی هلال احمر گفت: درصورت تامین اعتبار، این مجموعه تا هفته دولت آماده بهره برداری خواهد شد.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=4642

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.