تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024

کودکان کار و کودکان خیابان در کنگان

  • کد خبر : 4487
  • 19 خرداد 1397 - 19:09
کودکان کار و کودکان خیابان در کنگان

پدیده کودکان کار به عواملی چون، فقر و مسائل اقتصادی، فوت بستگان درجه اول،جنگ ویا از کار افتادگی سرپرست خانوار و تغییر ساختار زندگی بستگی دارد.

اختصاصی امواج نیوز، به علت رشد شهر نشینی و تغییرات ساختار زندگی خانوادگی، افزایش روز افزون جرائم به خصوص پدیده طلاق، بیکاری، فروپاشی نظام ارزش های اجتماعی و سقوط اصول اخلاقی و فقدان سیاست گذاری دقیق جمعیتی باعث بروز پدیده کودکان کار شده است.
کودکان کار کسانی هستند که به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی، نداشتن سرپرست و یا از کار افتادگی پدر، نداشتن سرپناه، گاهی نبودن حقوق نهادهای حمایتی ناچارند بهترین دوران عمر خود را برای گذراندن زندگی به مشاغل کاذب و یا تکدی گری سپری کنند، که این کودکان به لحاظ روحی روانی و جسمی، اخلاقی خطرناک و آسیب پذیر و حتی در مواقعی آسیب رسان هستند که این کودکان به دلیل مسائل گفته شده و از جمله اقتصادی از تحصیل، بهداشت، امنیت و تغذیه محرومند.
به لحاظ بروز مشکلات و گرفتاری ها سازمان بهداشت جهانی و آژانس بین المللی، کودکان کار و خیابانی را براساس وضعیت زندگی، آنان را به کودکان بی خانمان که خانه و خانواده ندارند و به صورت کارتن خواب زندگی می کنند و دسته دیگر کودکانی هستند که دارای خانه و خانواده دارند ولی زیر پوشش باندهایی … زندگی می کنند و سری دیگری از این کودکان، کسانی بودند که قبلا بی خانمان بودند ولی حالا تحت پوشش مراکز حمایتی نگهداری می شوند و بالاخره دسته آخر کودکانی هستند که با خانواده خود در سر چهار راه ها به کار گل فروشی و یا تکدی گری و… مشغول می باشند که به طور کلی کودکان کار با کار متکدیگری و کارهای کاذب پرداخته و یا به کارهای بزهکاری و ولگری روی می آورند.
رشد شهر نشینی و پرهیز از ساختار زندگی خانوادگی، افزاش بزهکاری اجتماعی، طلاق، فوت و یا از کار افتادگی سرپرست خانواده، تورم و نابسمانی های اقتصادی را می توان از عوامل بروز پیدایش کودکان کار نام برد.
مهم ترین و اساسی ترین اقدام برای این کودکان سازمان دهی و برنامه ریزی دقیق، حمایت و پشتیبانی از آنان و فراهم ساختن شرایط زندگی برای آنان است.
“نتیجه”:مدتی است در کوچه و خیابانهای کنگان مواردی مشاهده می گردد که همین کودکان (که از مهاجرین خارجی میباشند) جهت جمع آوری ضایعات (کارتن،آهن و…) تکدیگری و سایر کارها بکار گرفته شده اند، حتی در چند مورد بعلت عدم رعایت موارد ایمنی باعث تصادف و آسیب به موتور سواران و سایر وسایل نقلیه گردیده اند، لذا از نماینده دولت (فرماندار)، شورای شهر و سایر ارگان های مربوطه خواستار رسیدگی و برخورد جدی با این مورد حساس در شهرستان کنگان را داریم. با سپاس فراوان / بیژن نوشادی

تصویر گرفته شده در کنگان می باشد

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=4487

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.