تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
در نشست خبری با شورا و شهرداری بنک مطرح شد:

دهکده گردشگری به مساحت ۲۲ هکتار در بنک اجرا می شود

  • کد خبر : 4378
  • 09 خرداد 1397 - 1:11
دهکده گردشگری به مساحت ۲۲ هکتار در بنک اجرا می شود

ریحانی نیا در نشست خبری شورا و شهرداری بنک با اصحاب رسانه شهرستان : طرح تفضیلی ۲۲ هکتاری دهکده گردشگری بنک را این گونه بیان کرد: ۵ هکتار از این طرح به زودی در مناقصه قرار می گیرد.

اختصاصی امواج نیوز، ریحانی نیا در دومین نشست خبری بیان داشت: ما موظف هستیم هر کاری انجام می دهیم به صورت صحیح به اطلاع مردم برسانیم، در همین راستا برنامه ای مبنی بر نشست ۶ ماهه با خبرنگاران را برنامه ریزی کرده ایم.

شهردار بنک ادامه داد: سال گذشته در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد به شهرداری بنک اختصاص داده شده که متاسفانه سیصد و پنجاه میلیون تومان نقدینگی و ما بقی اوراق ۲ ساله  که از تمام این مبلغ تنها هشتصدو پنجاه میلیون آن تخصیص یافت.
وی با اشاره به اینکه شهرداری بنک درآمد پایداری ندارد و در امد حاصل بیشتر از مردم است، گفت: با توجه به اوضاع اقتصادی، شهرداری قصد ندارد به مردم فشاری وارد کند لذا به صورت صحیح و کامل مالیات دریافت نمی شود.
ریحانی نیا هزینه ی جاری شهرداری و با اعتصاب خدمات شهرداری را دویست و پنجاه میلیون تومان در ماه اعلام کرد و اظهار داشت: عوارض شهری کسب شده از مردم بنک تقریبا  ۵۰ میلیون تومان می باشد؛ که در مقابل هزینه های جاری شهرداری نظیر نگهداری ماشین آلات و … بسیار ناچیز است.

وی در خصوص سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تغییرات بلوار امام حسین(ع) افزود: در واقع باید گفت بلوار امام حسین ویترین اصلی بنک و ورودی کنگان است در همین راستا با توجه به بررسی های مهندسین و کارشناسان عمرانی در سدد بر آمدیم تغییرات عمده و اساسی در این بلوار انجام دهیم.

شهردار با بیان اینکه تا بیست سال آینده از نظر ترافیکی با مشکلی مواجه نخواهیم شد؛ ادامه داد: یکی از دلایل جا به جای درختان بلوار، آسیب رساندن آنها به انشعابات لوله آب، آسفالت و سنگ جدول بوده که بزودی با کاشت نخل و نصب المان های در خور شهر بنک به این بلوار جلوه ی زیبایی خواهیم داد.

وی خاطر نشان کرد: با عریض کردن بلوار جان پناهای برای دور زدن خودرو ها ایجاد می شود که تصادفات را کاهش میدهد و کندروها بر حسب نیاز تغییرمتریال داده می شود.

ریحانی نیا طرح  تفضیلی ۲۲ هکتاری  دهکده گردشگری بنک را این گونه بیان کرد: ۵ هکتار از این طرح به زودی در مناقصه قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که بگوییم برای این دهکده اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون تومان تخصیص داده شده ست که متاسفانه هنوزهیچ گونه مبلغی شهرداری دریافت نکرده است با این وجود به کار خود ادامه خواهیم داد.
شهردار افزود: زمین چمن مصنوعی بانوان که در کنار آن زمین والیبالی تعبیه شده است با پیشرفت ۴۰ درصد به زودی افتتاح خواهد شد و در اختیار بانوان ورزشکار این شهر قرار خواهد گرفت.
همچنین ساختمان دارالقران در دهه فجر به متراژ ۴۲۰ متر با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان افتتاح خواهد شد.
و به زودی با اجرا و طراحی میدانی در سطح شهر بنک کمک خواهیک کرد تا این شهر از حالت خطی خارج شده  و مرکز تجاری شهر بنک را در انجا قرار خواهیم داد.
وی از ساماندهی و بازسازی چاه قدیم بنک گفت و تصریح کرد: خدماتی نظیرکاشت ۲۰ هزاراصله  درخت در سطح شهر، طراحی و ایجاد مسیر سلامت منتهی به ساحل، میوه تره بار، بازار روز و مدارس، پارک کوهستان و پارک شهر در محدوده شهرو بوستان شهرداری، نصب دو المان رزمنده و وحدت  تا پایان ماه مبارک رمضان و اصلاح خیابان شهدای شهر بنک و ایجاد ایمنی در این خیابان جزعی از عملکرد شهردار و شورای جدید در این مدت کوتاه می باشد.

رئیس شورای شهر بنک مردم را به سعه صدر دعوت کرد و با بیان اینکه به زودی تغییرات و رشد چشمگیری در بنک شاهد خواهیم بود؛ نیز گفت: با همت شورا و شهرداری زمینی جهت ساخت داروخانه و اورژانس ۱۱۵ در اختیار مرکز بهداشت داده شده است که در هفته دولت این پروژه نیز کلنگ زنی خواهد شد.
علی هوشیار افزود: مشکل آب شهر بنک با در اختیار قرار دادن چاهی از شهرداری و اتصال آن به آب شهری و راه اندازی یک پمپ نسبتا مشکل آب این شهر تا حدودی برطرف شده است.

وی از فعالیت مجدد ساخت تقاطع غیر هم سطح و زیر گذر کمربندی در آینده نزدیک خبر داد و به پیشرفت ۷۰ درصدی مجتمع فرهنگی هنری شهر بنک نیز اشاره نمود.

عبدالهی عضو شورای شهر بنک نامطلوب بودن شرایط چمن مجموعه ورزشی را بیان نمود و افزود: بازسازی و تعمیر مجموعه ورزشی بنک به شهرداری و شورا واگذار گردیده که انجام امورات تعمیر به زودی در اختیار ورزش دوستان و شهروندان محترم بنکی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: زمین های ورزشی متفاوتی در پروزه ی دهکده ی گردشگری بنک تعبیه و طراحی شده است که به جرات میتوان گفت قابلیت میزبانی در بخش استانی را دارا است.

شریفی کارشناس فرهنگی شورای بنک نیز گفت: خرسندیم که توانسته ایم از برترین های شهر بنک در زمینه های گوناگون تجلیل و آنها را به مردم و مسئولین معرفی کنیم.

وی افزود: در ایام نوروز موزه ی مردم شناسی در پارک ساحلی بنک افتتاح گردید که با توجه به نیاز تکمیل و تجهیز، پس از ماه مبارک رمضان از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب فقط روزهای پنجشنبه و جمعه فعال خواهد بود.

رحیمی یکی دیگر از اعضای شورای بنک نیز بیان داشت: متاسفم که تا کنون نتوانسته ام هیچ گونه خدمتی برای جوانان برومند بنک در زمینه اشتغال انجام دهم ولی تمام تلاشمان را به کار گرفته ایم وبه زودی امتیازات خوبی برای اشتغال جوانان کسب خواهیم کرد/ زینب تجمع

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=4378

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.