تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
با پیگیری های سایت خبری امواج نیوز:

تابلو ایستگاه سنجش میزان آلودگی کنگان نیازمند اعتبار و ارتقاء

  • کد خبر : 4298
  • 29 اردیبهشت 1397 - 20:23
تابلو ایستگاه سنجش میزان آلودگی کنگان نیازمند اعتبار و ارتقاء

با پیگیری های سایت خبری امواج نیوز مبنی بر خاموشی بودن تابلو سنجش میزان آلودگی کنگان آذریار رییس محیط زیست کنگان علام نمود: ایستگاه سنجش خاموش نبوده و نیست فقط نمایشگر آن به دلیل مشکلاتی از دسترس خارج شده است.

اختصاصی امواج نیوز، آذریار در نشستی با خبرنگاران این سایت پیرو پاسخگویی در خصوص خاموشی ایستگاه سنجش آلودگی هوا افزود: ایستگاه همچنان روشن و به کار خود ادامه می دهد و تنها نمایشگر این ایستگاه به دلیل مشکلاتی خاموش شده است.
وی با بیان اینکه اطلاعات ایستگاه به صورت دستی وارد سیستم پردازشی نمایشگر می شود؛ اظهار داشت: دلیل خاموشی نمایشگر ایستگاه، مشکل ارتباطی و عدم دسترسی سریع همکاران ما به بروز رسانی اطلاعات این نمایشگر میشد در همین راستا تصمیم بر خاموشی نمایشگر گرفته شد.
آذریا خاطر نشان کرد: با پیگیری سایت خبری امواج نیوز و همشهریان عزیز بر این شدیم تا با همکاری شرکت سازنده تابلو و مهندسین شهرستانی به زودی نرم افزاری طراحی شود که اطلاعات ایستگاه را به صورت آنلاین در تمام ساعت شبانه روزی به نمایشگر ایستگاه منتقل کند، در همین راستا اعتباری حدود ۱۰ میلیون تومان نیاز است تا با ارتقا تابلو نمایشگر امکان ارسال اطلاعات از طریق SMS فراهم شود .
رییس محیط زیست کنگان اضافه کرد: نگهداری، ارتقاء و به روز رسانی ایستگاه نیازمند هزینه های سالانه، بالغ بر ۳۰ میلیون می باشد که تنها تعویض ۴۵ روزه هر فیلتر مبلغی ۱ میلیون را در بر دارد که طی ۲ سال اخیر هیچ اعتباری در این خصوص به این سازمان تخصیص داده نشده است و اعتبارات ناچیز ملی نیز صرفا کفاف تامین موارد مصرفی از جمله فیلتر ها و هزینه برق ایستگاه از طریق اداره کل پرداخت شده است .
وی ادامه داد : در خصوص واگذاری راهبری ایستگاه سنجش کیفیت هوا به شهرداری کنگان به صورت حضوری با جناب آقای جمالی شهردار محترم مذاکراتی داشته ایم و پی گیر واگذاری آن به شهرداری هستیم
آذریار تصریح کرد: ایستگاه سنجش کیفیت هوای شهر کنگان علاوه بر ذرات با قطر ۱۰ و ۲.۵ میکرون قابلیت اندازه گیری گازهایی نظیر So2 , CO, co2 , nox, o3 را دارا می باشد و مشابه دیگر ایستگاهها ی سنجش کیفیت هوای شهری طراحی شده است .
گفتنی است این تابلو ۶ ستون برای نمایش ۶ آلاینده استاندارد دارد که شامل مونواکسید کربن، دی اکسید گوگرد، دی اکسید نیتروژن،‌ ازن و ذرات معلق کمتر از ۱۰ و ۲.۵ میکرون می باشد. طبیعتا هر آلاینده ای بیشترین عدد را نمایش دهد، آلاینده شاخص آن ساعت محسوب می شود.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=4298

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.