تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
مهرورز رئیس اداره آب و فاضلاب روستای کنگان:

اگر مردم مصرف آب را مدیریت نکنند با مشکل تامین آب در تابستان مواجه می‌شویم

  • کد خبر : 4170
  • 16 اردیبهشت 1397 - 10:55
اگر مردم مصرف آب را مدیریت نکنند با مشکل تامین آب در تابستان مواجه می‌شویم

مهرورز : خط انتقال کوثر، استان را پوشش می دهد چنانچه مردم کنگان صرفه جویی نکنند و نحوه ی الگوی مصرف اصلاح نشود قطعا بزودی به مشکلات بزرگی بر خواهیم خورد.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستای کنگان در گفتگو با خبرنگار امواج نیوز: با توجه به خشکسالی پی در پی خصوصا امسال، بارندگی کم و افزایش جمعیت مشکلی است که در شهرستان با آن دست و پنجه نرم می کنیم.
وی ادامه داد: خط انتقال کوثر، استان را پوشش می دهد چنانچه مردم صرفه جویی نکنند و نحوه ی الگوی مصرف اصلاح نشود قطعا بزودی به مشکلات بزرگی بر خواهیم خورد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص خرابی شبکه های روستایی شهرستان کنگان گفت: عمر شبکه های روستایی زیر ۱۵ سال است و از این بابت مشکل چندانی نداریم ولی به دلیل کمبود، قطع و وصل شدن آب املاح و رسوبات لوله ها جدا شده و به بخش های از شبکه میرسد که باعث گرفتگی می شوند، تنها دلیل بازنگری شبکه های روستایی، رسوبات و املاح است.
مهرورز با بیان اینکه هر ساله در راستای صرفه جویی بروشور، کاتالوگ توزیع و اطلاع رسانی چهره به چهره انجام میشود، افزود: رعایت الگوی مصرف یکی از موارد حائز اهمیت در کشور است که با انجام جشنواره های فراگیری که هرسال از سوی این مدیریت اجرا میشود توانسته گام موثری در فرهنگ سازی این مهم بردارد لذا در این راستا به کمک رسانه ها نیازمندیم.
این مدیر مسئول، قیمت بسیار کم و در دسترس بودن آب را یکی از دلایل بی مهری مردم نسبت به آب دانست و گفت: قیمت یک مکعب آب یک هزار و هفتصد تومان می باشد که سیصد تومان به دست مشترک میرسد به همین دلیل صرفه جویی نمی شود و مردم قدر آب نمیدانند.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان کنگان از ۳ درصد مصرف خانگی گفت و ادامه داد: بخش عمده ی آب روستای در بخش کشاورزی صرف می شود که باید فکری به حال نحوه ی آب یاری مزارع شود در غیر این صورت شاهد کمبود آب در این بخش خواهیم بود.
لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=4170

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.