تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
نوروزی فرماندار کنگان:

همایش علمی خلیج فارس در شهر کنگان و سیراف برگزار می‌شود

  • کد خبر : 3942
  • 29 فروردین 1397 - 8:52
همایش علمی خلیج فارس در شهر کنگان و سیراف برگزار می‌شود

نوروزی فرماندار شهرستان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در راستای نکوداشت روز خلیج فارس، همایش علمی خلیج فارس در شهر کنگان و سیراف برگزار می‌شود.

به گزارش امواج نیوز، فتح‌الله نوروزی در نشست هماهنگی بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز ملی خلیج فارس روز بزرگی در تاریخ جمهوری اسلامی است که به عنوان روز اتحاد، صمیمیت، وفاق و غیرت ملی ایرانیان نامیده می‌شود.

وی بیان کرد: به مناسبت روز ملی خلیج فارس، برنامه های مختلف و متنوعی در بندر کنگان برگزار خواهد شد و بر همین اساس دبیرخانه دائمی روز خلیج فارس در بندر کنگان راه‌اندازی می‌شود.

فرماندار کنگان عنوان کرد: نگاه‌ها به خلیج فارس نباید فقط به عنوان یک مکان جغرافیایی باشد، خلیج همیشه فارس در تاریخ ایران بسیار ارزشمند و بزرگ است و اهمیتی به بلندای تاریخ دارد و به همین دلیل مناسبت‌های مختلفی در کشور برای خلیج فارس برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: معرفی خلیج فارس و بندر تاریخی سیراف به عنوان گنجینه و سند هویتی خلیج فارس یکی از اهداف مهم راه‌اندازی دبیرخانه دائمی در بندرکنگان است.

نوروزی با تجلیل از مقام شامخ شهیدان به ویژه شهدای خلیج فارس بیان کرد: شهدای خلیج فارس از جمله سردار مهدوی اسناد ماندگار و جاویدان در دفاع از حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر خلیج همیشه فارس هستند.

فرماندار کنگان از برگزاری همایش علمی خلیج فارس در شهر کنگان و سیراف خبر داد و اضافه کرد: برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در شهرها و روستاها ، تجلیل از نویسندگان برتر شهرستان کنگان در حوزه آثار مکتوب درباره خلیج فارس ، مانور دریایی در شهرهای کنگان و سیراف و فضاسازی محیطی در شهرها و روستاها از مهمترین برنامه های محوری شهرستان کنگان در نکوداشت روز ملی خلیج فارس خواهد بود.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=3942

ثبت دیدگاه

  1. بندر کنگان و شرکت های پارس جنوبی، فقط برای مردم بوشهر ، بلکه برای کل کشور و قاره دیگر اسمی و دوست داشتنیژ، ما برای دستگاههای اجرایی و برای فرمانداری خسته نباشید عرض می کنیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.