تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024

اداره اشتغال منطقه ویژه فکری به حال بیکاری بومی‌ها کند

  • کد خبر : 3928
  • 23 فروردین 1397 - 9:22
اداره اشتغال منطقه ویژه فکری به حال بیکاری بومی‌ها کند

بیکاران بومیِ عسلویه و کنگان خواستار اشتغال در پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی هستند.

به گزارش امواج نیوز، بیکارانِ بومی منطقه پارس جنوبی در ماه‌های پایانی سال گذشته، کمپینی تحت عنوان «کمپین بیکاران » راه‌اندازی کردند. هدف از ایجاد این کمپین، اعتراض به مسئولان امر برای به‌کارگیری گسترده‌ی غیربومی‌ها در منطقه پارس جنوبی‌ست.

بیکاران عسلویه و کنگان از «اداره اشتغال منطقه ویژه» می‌خواهند فکری به حال اشتغال بومی‌ها بکند. آنها که در روزهای گذشته مقابل اداره اشتغال منطقه ویژه پارس جنوبی تجمع اعتراضی برگزار کردند، می‌گویند: با این همه پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، نباید جوانان بومی که در بین آنها افراد تحصیلکرده و متخصص هم هست، بیکار باشند.

یکی از این بیکاران که در تجمعات اعتراضی روزهای گذشته شرکت کرده است، می‌گوید: صدها نفر از بومی‌ها در عسلویه و کنگان بیکارند. اوضاع به‌قدری وخیم است که در روزهای گذشته یکی از همشهری‌های بیکار ما قصد خودکشی داشت که با وساطت مردم منصرف شد. امیدوارم در سال جدید اداره اشتغال، کارفرماها و پیمانکاران را موظف کند که از بومی‌های بیکار در پروژه‌ها استفاده کنند. ما مردم عسلویه و کنگان با «آلودگی محیطی» پروژه‌ها را می‌سازیم. چاره‌ای هم جز سوختن و ساختن نداریم. انصاف نیست سهمی درخور از اشتغال در این پروژه‌ها نداشته باشیم.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=3928

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.