تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024

برای تامین مسکن جوانان کنگان چکار کرده ایم؟

  • کد خبر : 3901
  • 15 فروردین 1397 - 17:18
برای تامین مسکن جوانان کنگان  چکار کرده ایم؟

امواج نیوز، در پایان سال گذشته و آغاز سال جدید ،نرخ مسکن (اجاره وخرید، فروش) و زمین مسکونی به شکل حبابی و کاذبی درکنگان افزایش یافته است، جمعیت روبه رشد مهاجر ومتقاضیان جوان بومی، میانگین بالایی را درپیگیری بحث نشان می دهد. واز یک سوء عدم تعریف چارچوب ونظارت های هدفمند اصولی دراین پروسه باعث […]

امواج نیوز، در پایان سال گذشته و آغاز سال جدید ،نرخ مسکن (اجاره وخرید، فروش) و زمین مسکونی به شکل حبابی و کاذبی درکنگان افزایش یافته است، جمعیت روبه رشد مهاجر ومتقاضیان جوان بومی، میانگین بالایی را درپیگیری بحث نشان می دهد.
واز یک سوء عدم تعریف چارچوب ونظارت های هدفمند اصولی دراین پروسه باعث شده تا بازار مرتبط در مقایسه با سالهای گذشته و شهرستان های هم جوار ابعاد نامعقولی پیدا کرده واعمال کند سرشماری فعلی، با محاسبه متوسط ​​نرخ رشد و بویژه نیازمندی نفوس جوانان دم بخت همه در نحوه سازماندهی بحث مسکن می تواند بعنوان شاخص های تعیین کننده معتبر مورد بازخوانی جدی در قالب یک برنامه ریزی دقیق با نظارت فرمانداری و همکاری اداره مسکن وشهرسازی، شورای شهر، شهرداری و اصناف و… قرار گیرد.

بر اساس موارد فوق، مسکن کنگان از نظر منابع محیطی و مالی تا حد زیادی دچار، آشفتگی، مضایقه وبه نوعی غالباً تحت فشار عوامل منبعث از صنعتی شدن منطقه است ،برای رفع نیازهای کامل مورد با لحاظ رشد جمعیت وبهره گیری از زیر ساخت ها و توسعه اقتصادی ناچاراً با همین شرایط حداقلی باید در این مبحث در زمینه تهیه مسکن برای جوانان در زمان فعلی افزایش یابد.

رشد متقاضیان مسکن با متراکم تر شدن فشردگی ساخت سازها و افزایش حجم خانواده ها در قالب تشکیل خانوارهای جدید این موضوع را همراه با افزایش جمعیت، به ویژه در تغییر بافت جمعیت به نیازهای آموزشی، فرهنگی، مراقبت های بهداشتی وسرانه درامد، در آینده چند برابر می کند و چگونگی ارزیابی بازار مسکن وتامین آن را با طراحی و توسعه فیزیکی وعمرانی شهر در محدوده وحتی حریم آن به چالش طلبیده است.

جانمائی یک قطعه زمین چند هکتاری با ایجاد شرکت تعاونی مسکن و یا واگذاری قطعات تفکیکی ارزان قیمت به متقاضیان فاقد مسکن و جوانان جویای خانه در این مسیر کمک و مساعدت ماندگاری به بهترشدن آینده آنان وخوشبینی در ایجاد زندگی مستقل شان خواهد بود.
در واقع کنگان نیاز فوری به اتخاذ راهبردهای سریع کوتاه مدت دارد که بتواند جوابگو ی نیازمندی مسکن جوانانی باشد که با نرخ های مسکن فعلی هیچگاه صاحب خانه نخواهند شد و مسئولین توانایی جلوگیری از گسترش مشکلات بیشتر را دراین موضوع دارند زیرا در بسیج منابع وافکار لازم دراین حیطه آنها هستند که تصمیم ساز خواهند بود. برای بسیاری از شهرها، بحران مسکن کانون مهمی از بحث های جامعه و جوانان است که برخی مسئولین برآن توجه خاصی داشته اند لذا می طلبد که در آغاز سال ۹۷ برای این معضل از جوانب مختلف ومتفاوت تدابیری اختصاصی اندیشیده شود / عبدالمجید اورا

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=3901

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.