تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024

عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کنگان در سال ۹۶

  • کد خبر : 3855
  • 11 فروردین 1397 - 23:36
عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کنگان در سال ۹۶

عبدالحسین رهبر رئیس کمیته امداد شهرستان کنگان: کمیته امداد بیش از ۵۰ سرفصل کاری دارد که خدمات متنوعی جهت توانمند سازی خانواده ها در دستور کار قرار داده که به بخشی از مهمترین آنها می پردازیم.

به گزارش امواج نیوز، عبدالحسین رهبر رئیس کمیته امداد شهرستان کنگان با تبریک سال نو و ضمن قدر دانی از حمایت های مردم شریف شهرستان، امامان جمعه شیعه و اهل سنت، فرماندار و معاونین، مسئولین شهرستان، شرکتهای مستقر در منطقه و موسسات خیره و مراکز نیکو کاری در راستای توانمند سازی خانواده های تحت پوشش، گفت: کمیته امداد بیش از ۵۰ سرفصل کاری دارد که خدمات متنوعی جهت توانمند سازی خانواده ها در دستور کار قرار داده که به بخشی از مهمترین آنها می پردازیم.

رهبرادامه داد: تعداد خانواده تحت حمایت این شهرستان در قالب معیشت بگیر،تک و چند خدمتی یک هزار و ششصد و شانزده خانوار با جمعیت سه هزار و سیصد نفر می باشد که عمده مددجویان تحت حمایت، زنان سرپرست خانوار می باشند.

وی در خصوص اشتغال و خودکفایی مددجویان به ۱۱۵ فقره تسهیلات اشتغال زایی اشاره کرد و بیان داشت: با هدف توانمند سازی سرپرست خانوار و خروج از چرخه حمایت، وام های کسب و کار در زمینه های کشاورزی، دامداری، صیادی و مشاغل خانگی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و دویست میلیون تومان اعطا گردید.

وی افزود: مددجویان قبل از اخذ تسهیلات خودکفایی موظف هستند در دوره های آموزشی شرکت نمایند در همین راستا در سال اخیر ۳۳۳ نفر با گذراندن دوره های آموزشی فنی و حرفه ای و پس از دریافت مدرک توانستند وام های اشتغال را اتخاذ کنند.

این مدیر مسئول از خدمات کمیته امداد در حوزه مسکن گفت و اظهار داشت: در سالی که گذشت توفیق ساخت و تحویل ۱۳ واحد مسکونی به خانواده های تحت حمایت با اعتبار ۳ میلیارد و شصت و سه میلیون ریال، حاصل شد؛ همچنین ۹۴ مورد تعمیر و احداث حمام، سرویس های بهداشتی و اخذ انشعبات نیز انجام گردید که امیدواریم در سال جدید با مشارکت خیرین و شرکتهای منطقه مشکلات مسکن نیازمندان به سرانجام برسانیم.

رهبر با اشاره به اینکه به ۶۰۰ دانش آموز و دانشجو خدمات فرهنگی ارائه شده است، افزود: اعتباری بالغ بر هفتصد و سی وهفت ریال جهت تامین و تهیه نوشت افزار، کتب درسی، ایاب و ذهاب، شهریه دانشگاه، شهریه کلاس های تقویتی و کنکور مددجویان دانش اموز و دانشجو هزینه گردید.

وی کمک هزینه خدمات درمانی شامل فرانشیز، بیماران صعب العلاج، خرید تجهیزات پزشکی، بیمه های اجتماعی مساعدت و کمک به سوء تغذیه کودکان زیر ۶ سال، به اعتبار ۴ میلیارد و چهارصد و پنجاه و نه میلیون ریال در سال ۹۶ اشاره کرد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه طرح اکرام و ایتام با هدف مساعدت به فرزندان بی سرپرست با استقبال خوب مردم نوعدوست مواجهه هستیم؛ گفت: در حال حاضر ۱۶۵ یتیم تحت حمایت می باشند که تعداد ۹۸۰ حامی از آنان حمایت می کنند.

وی ادامه داد: در طرح محسنین نیز به فرزندانی که به نوعی سرپرست آنان توانایی کسب درآمد ندارند کمک می شود که اکنون ۶۴۸ فرزند محسنین توسط ۷۱۸ حامی حمایت می شوند؛ در مجموع ۷ میلیارد و ششصد و هشتاد ریال درامد حاصل کمک حامیان به ایتام و محسنین در سال ۹۶ بوده است.

رهبر به هشتصد و بیست وسه میلیون ریال پرداخت جهیزیه و هدیه داماد به تعداد ۶۸ نوعروس و دادماد و پرداخت ۱۴ میلیارد و پانصد و پنجاه و هفت میلیون ریال وام های ضروری قرض الحسنه در سال اخیر اشاره کرد.

وی در پایان از مردم شریف کنگان خواست با پرداخت زکات، شرکت در جشن های نیکوکاری، جشن عاطفه ها، احسان حسینی، کمک های ایام رمضان و خیر خواهانه به یاری کمیته امداد امام خمینی(ره) بیایند و در توانمند سازی خانواده های تحت حمایت و برچیدن چهره ی فقر در شهرستان سهیم باشند.

خبرنگار: زینب تجمع

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=3855

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.