تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024

گزارش عملکرد اداره استاندارد شهرستان کنگان

  • کد خبر : 3853
  • 11 فروردین 1397 - 23:51
گزارش عملکرد اداره استاندارد شهرستان کنگان

رئیس اداره استاندارد کنگان: در سال ۹۶ تا کنون ۱۵۰۷ گواهی انطباق کالا برای کالای واردتی دو گمرک کنگان و دیر صادر شده است که یکی از گواهی ها مغایر با استاندارد بوده وبه گمرک مربوطه کالا اعلام شده است.

به گزارش امواج نیوز، رئیس اداره استاندارد در گفتگو با خبرنگار ما به تشریح عملکرد یک ساله اداره پرداخت و گفت: در سال ۹۶ تا کنون ۱۵۰۷ گواهی انطباق کالا برای کالای واردتی دو گمرک کنگان و دیر صادر شده است که یکی از گواهی ها مغایر با استاندارد بوده وبه گمرک مربوطه کالا اعلام شده است.

مصطفی رامشی با بیان اینکه ۹۵ درصد از کالاها در استان بوشهر مورد ارزیابی و آزمون قرار می گیرند؛ ادامه داد: جهت بررسی کیفیت کالا های گمرکی۳۰۷ نمونه به آزمایشگاه های همکار در استان ارسال گردیده است؛ همچنین از سوی گمرکات ۲۶۰ نمونه برای تعیین ماهیت کالا، شناسایی نوع جنس و تعرفه کالا جهت ارزش گذاری به اداره استاندارد ارسال شده که مورد آزمون قرار گرفته است.

وی از دریافت کارمزد خدماتی به مبلغ یک میلیارد وهفتصد وهفتاد سه میلیون ریال دریک سال اخیر خبر داد.

رامشی افزود: آزمایشگاه های همکار برای ادامه فعالیت آزمایشگاهی، هر سال باید از اداره استاندارد تایید صلاحیت دریافت نمایند که در سال ۹۶ یک صدور گواهی نامه و ۱۰ تمدید گواهینامه تایید صلاحیت انجام شده است.

وی در خصوص استاندارد سازی واحد های تولیدی گفت و اظهار داشت: سالانه دو بار از واحد های تولیدی نمونه برداری انجام می شود که طی۷۵ بازرسی فنی از واحد های تولیدی تحت پوشش در یک سال اخیر، ۷۴ فراورده نمونه برداری گردید.

وی ادامه داد: ۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد جهت واحدهای تولیدی صدور و ۸ پروانه تمدید، تعلیق و ابطال گردید.

رئیس اداره استاندارد با بیان اینکه گواهی نامه های شهر بازی و آسانسور یک ساله است و باید هر سال دارندگان آنها تمدید مجوز کنند، گفت: تا کنون ۱۳ مجوز بهره برداری شهربازی صادر و۶ شهربازی پلمپ شده است؛ همچنین صدور۴۵ گواهینامه بهره برداری از آسانسور، پلمپ یک آسانسور مرکز عمومی، انجام ۶۵۶ بازرسی از واحدهای صنفی در راستای طرح طاها، ۶ پلمپ واحد تولیدی، آزمون ۲۷۴ اوزان مراکز عرضه، صدور۴ مجوز فعالیت جایگاه CNG، ۳ مورد پلمپ جایگاهCNG و ۲۴۲ آزمون از نازل های سوخت توسط کارشناسان اداره استاندارد شهرستان کنگان به ثبت سامانه رسیده است.

وی به آموزش مدیران کنترل کیفیت در شهرستان اشاره کرد وتصریح کرد: طی یک سال اخیر ۳۹۲ نفر ساعت آموزش کارکنان و ۴۷ نفر ساعت آموزش مدیران کنترل کیفیت سایرارگان ها در پنج دوره آموزشی برگزار شده است.

وی با شاره به اینکه تدوین استاندارد جایگاه ویژه ی درسازمان استاندارد دارد، افزود: در شهرستان کنگان ۴ مورد تدوین استاندارد های به تصویب کمیته ملی رسیده است که پیشرفت آن نسبت به سال های گذشته قابل ملاحظه است چرا که در سال های اخیرهیچ گونه فعالیتی در این زمینه وجود نداشته است.

رامشی ازبرگزاری اولین جشنواره دانش آموزی استاندارد در استان گفت و بیان داشت: با برگزاری این جشنواره در کنگان، توانستیم ظرفیت های خوبی در بین دانش آموزان کنگان کشف کنیم و به ترویج فرهنگ استاندارد در شهرستان امیدوار شویم که در همین راستا می توان به حضور کارشناسان اداره در مدارس به صورت ۵ دوره و یک مورد بازدید دانش آموزان از اداره استاندارد و آزمایشگاه همکار اشاره کرد.

وی ادامه داد: با نصب ۷ بنردر سطح شهر، سعی بر این داشتیم فرهنگ استاندارد را بین شهروندان ترویج داده وبه برخی مسائل نظیر استاندارد سازی آسانسور، ویژگی های شهر بازی های استاندارد، خطرات مصرف روغن های غیر استاندارد مانند روغن پومس و معیار مصرف انرژی، تاکید شود که به جرات می توان گفت این اطلاعیه ها در آگاه سازی مردم نقش به سزای داشته است.

وی در پایان به همکاری بیشتر با آموزش و پرورش در بحث ترویج فرهنگ استاندارد و نصب گواهی فعالیت اماکن عمومی نظیر شهربازی ها در دید عموم تاکید کرد و از ترویج مبحث پویش” کالای ایرانی میخرم” در سطح شهرستان و در سال جدید گفت.

خبرنگار: زینب تجمع

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=3853

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.