تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
رئیس آتش نشانی کنگان:

آتش نشانی کنگان بروز ترین و مجهزترین آتش نشانی شهری در جنوب استان می باشد

  • کد خبر : 3809
  • 01 فروردین 1397 - 12:59
آتش نشانی کنگان بروز ترین و مجهزترین آتش نشانی شهری در جنوب استان می باشد

رئیس آتش نشانی کنگان در اولین نشست خبری با سایت خبری امواج نیوز گفت: آتش نشانی کنگان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون به بروز ترین و مجهزترین وسایل امدادی تجهیز شده است و از نظر نیروی انسانی کمبودی ندارد؛ که همه ی اینها مدیون شهردار جدید، شورای شهر کنگان و مسئولین سابق هستیم.

به گزارش امواج نیوز، یونس جمالی خواه رییس آتش نشانی کنگان در نشست خبری آخر سال با سایت خبری امواج نیوز ضمن تبریک سال نو  این سایت خبری را بعنوان بازوان توانمند در ایجاد آموزش و اطلاعات رسانی و فرهنگ سازی به همشهریان عزیز ارزیابی نمود.

رییس آتش نشانی در ادامه گفتگو افزود : میتوان به جرات گفت آتش نشانی بندر کنگان تا کنون در امداد رسانی به حادثه دیدگان حوادث جاده ای، همچنین اطفا حریق و مقابله با هجوم حیوانات موذی به منازل و اماکن عمومی موفق بوده است.

یونس جمالی خواه اظهار داشت: جهت توانمند سازی آتش نشانی از حیث نیروهای عملیاتی با تلاش مسئولین فوق الذکر تعداد ۲۰ نفر نیروی جوان با گذراندن قسمت های عملی آتش نشانی خصوصا تست های ورزشی و دوره های آتش نشانی به جمع نیروهای آتش نشانی پیوستند.

وی ادامه داد: جهت بالا بردن توان عملیاتی و اطلاعاتی آتش نشانان شهرستان کنگان دوره ی آموزشی ۵ روزه زیر نظر استاد فرخ صبری کارشناس رسمی آتش نشانی تهران برگزار گردید.

وی با بیان اینکه افتتاح ایستگاه آتش نشانی جدید، زمان رسیدن به محل حادثه در قسمت جنوبی شهر کنگان به طور محسوسی کاهش خواهد داد؛ گفت: در سال ۹۶ ایستگاه آتش نشانی ۲۲۰ عملیات نجات در پرونده خود به ثبت رسانده که شامل: ۲۶ مورد آتش سوزی منازل، ۱۳ مورد آتش سوزی خودرو و موتور سیکلت، ۶ مورد آتش سوزی تجاری، ۱۸ مورد حبس شدن کودک در اتاق،۱۰ مورد حبس شدن در آسانسور، ۱۶ مورد حبس شدن خودرو در ماسه، ۲۶ مورد حمله جانوران موذی، ۳ مورد قفل شدن درب خودرو بر روی کودک، ۱۴ مورد قفل شدن درب منزل، ۸ تصادف خودرو، ۷۸ مورد آتش سوزی ضایعات، ۳ مورد آتش سوزی آب گرمکن منزل، ۲ مورد سقوط از ارتفاع و یک مورد اقدام به خودکشی که با کمک یکی از آتش نشانان زبده این ایستگاه نجات یافت؛ می باشد.

رئیس آتش نشانی کنگان با اشاره به اینکه اطلاعات مردم در خصوص آتش سوزی و راهکار های مقابله با خطرات بسیار کم است، افزود: یکی دیگر از کارهای آتش نشانی کنگان در سال ۹۶ فرهنگ سازی و آگاه نمودن همشهریان خصوصا نوجوانان با خطرات آتش و راههای پیشگیری از آن، با حضور در ۱۵مدرسه در ایام مختلف سال و نمایش فیلم، انیمیشن در این رابطه بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به آموزش های یک سال اخیر آمار مزاحمان تلفنی که اکثر کودکان بوده اند بسیار کاهش یافته که این خود نشان از تاثیر گذار بودن آموزش ها است.

جمالی خواه از تهیه تجهیزات دستگاه ضبط مکالمات در سال جدید خبر داد و تصریح کرد: در دو جایگاه آتش نشانی ۳ نیروی اپراتور و ۴ خط تلفن به صورت ۲۴ ساعت جوابگویی مردم شریف کنگان هستند.

وی در خصوص شایعات مبنی بر اینکه ماشین های آتش نشانی دیر به مقصد می رسند و اینکه مخزن های آب خودرو های آتش نشانی خالی است، گفت: روزانه ماشین های هر دو ایستگاه چک می شوند و مخزن ها کنترل میشوند و در خصوص دیر رسیدن باید گفت تا کنون به حادثه ای دیر نرسیده ایم ولی یکی از دلایلی که سرعت ما را در رسیدن به حادثه ها کم می کنند وجود مانع ها و سرعت گیر های سطح شهر است که مشکلات بزرگی برای ماشین های این سازمان به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه از نیرو های انتظامی و پلیس راه می خواهیم با ماشین های آتش نشانی همکاری لازم داشته باشند، افزود: تقاضای که از رانندگان داریم این است که هر وقت خودرو های امداد، آمبولانس و آتش نشانان را در مسیر می بینند راه را برای آنان باز کنند و مانع حرکت و توقف نشوند.

جمالی خواه حوادثی ناشی از برق در تابستان را ۸۰ درصد و در زمستان آتش سوزی های ناشی از پیک نیک های دستی را شایع ترین حوادث شهرستان کنگان عنوان کرد و از مردم کنگان و خصوصا موتور سیکلت سواران خواست که در مواقع حادثه ماشین آتش نشانی را تعقیب نکنند و بدون دخالت محل حادثه را ترک کنند چرا که نه تنها کمکی نمی توانند داشته باشند بلکه عملیات نجات را کندتر کرده و خطر آفرین می شوند.

خبرنگار: زینب تجمع

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=3809

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.