تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024

رونمایی از کتاب شعر «تلخ انگبین» + تصاویر

  • کد خبر : 3498
  • 01 اسفند 1396 - 0:03
رونمایی از کتاب شعر «تلخ انگبین» + تصاویر

فرماندار کنگان در آیین رونمایی کتاب تلخ انگبین :بنده علاقه مندم در کنارتان باشم و همراهی و حمایت بکنم و با تلاش شما عزیزان بپردازیم به هویت تاریخی فرهنگی کنگان بزرگ

به گزارش امواج نیوز، در مراسمی با حضور فرماندار، معاون فرماندار، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سرپرست کتابخانه های عمومی و جمعی از مسئولان شهرستان کنگان و اهالیِ کتاب ، کتاب «تلخ انگبین» نوشته حمید اسلامی خواه رونمایی شد.

مهندس فتح الله نوروزی ضمن خیر مقدم به علاقه مندان هنر، پیشاپیش فرا رسیدن سالروز شهادت فاطمه زهرا (ع) تسلیت عرض میکنم.

نوروزی در خصوص توسعه فرهنگی گفت: زیر بنای همه توسعه ها با توجه به توسعه فرهنگی می باشد. بدین سان روشن می شود که توسعه فرهنگ یک ضرورت اساسی برای جوامع امروزی خواهد بود. و سه نکته ای که ما در حوزه کاری خود به آن عمل کنیم و بهشون بپردازیم : توجه به علم باوری ، به انسان باوری بپردازیم و به آینده باوری هم اعتقاد داشته باشیم.

نوروزی افزود: اگر ما بخواهیم توجه به نیروی انسانی را به عنوان موتور اصلی حرکت رو به جلو سیستم یا شهرستان مان در نظر بگیریم ، بنابراین پیشرفت هر شهرستان در سه بخش شکل میگیرد ی۱- اراده مردم۲-مسوولیت پذیری نخبگان۳-احساس دلبستگی ، دلبستگی مان را میتوانیم در قالب شعر و شاعری ارائه دهیم. و زمانی که جملات و عبارتهای ما و مطالبی که اشاره میکنیم در قالب شعر دراید و بازبان لطیف شعر بیان بشود قطعا اثرگذاری آن بیشتر و بیشتر خواهد بود.

نوروزی در خصوص توجه به کتاب قرآن گفت : افتخار میکنیم دینمان اسلام است و آیین آسمانی ما پرچم دار کتاب و کتاب خوانی است و کتاب ما قرآن است ما باید به این نکته یک توجه جدی داشته باشیم و اگر چنانچه ما بخواهیم نقش والای کتاب را در تکامل فردی و اجتماعی بررسی کنیم خود میتواند نقش بسیار روشن داشته باشد.

نوروزی بیان نمود: کتاب را به عنوان یک گنجینه گرانقدری بدانیم که میتواند دانش بشری را به نسل های اینده منتقل کند.ما کتاب را چنانچه به عنوان یک ترازوی راستینی نام ببریم و بشناسیم که میتواند فرهیختگی اقوام را با اون بسنجیم.

نوروزی در مورد معرفی کنگان به کشور و جهان گفت:اگر چنانچه کتاب را امانت دار اقلانیت و خرد ورزی بدانیم چه خوب است که در شهرستان خوب کنگان در حوزه فرهنگی همگان تلاش بکنیم و نخبگان شهر در حوزه کتاب و کتاب خوانی بیشتر تشویق شوند و نکته بسیار بسیار جدی که وجود دارد بیایم هویت تاریخی مان را در بحث شهرستان کنگان در قالب شعر وشاعری به جهان به کشور حداقل در وهله اول به کشور بیش از پیش معرفی بکنیم.

نوروزی در خصوص پیوست فرهنگی در حوزه عمرانی گفت: ما در حوزه عمرانی فعالیت داریم و باید کارهایی انجام بدهیم که پیوست های فرهنگی آن نیاز هست که در حوزه های فرهنگ، ورزش، آموزش، توجهات لازم را داشته باشیم، و شک نکنید قدمهایی را انشالله با همراهی شما خواهیم برداشت. و در این مدت با نشست های متفاوت و متعدد ظرفیت های کنگان را شناسایی کرده ام.

وی گفت: میتوانیم با شاعران شهرستان کنگان بحث توجه به هویت تاریخی و فرهنگی شهرستان کنگان را ارتقا دهیم.

نوروزی درپایان گفت: اگر چنانچه نظرو پیشنهادی دارید که ان پیشنهاد منافع عمومی مردم را تضمین بکند و در راستای تقویت نام کنگان باشد.ما آمادگی کامل را داریم که بتوانیم همه جوانب شهرستان کنگان را در نظر بگیریم.

حمید اسلامی خواه شاعر کتاب تلخ انگبین از همه عزیزان که اینجا حضور دارند و این زیبایی رو برای ما رقم زدند گفت: از جناب فرماندار و مسوولین شهرمان که حمایت کردند سپاسگزارم.اتفاق خوبیست خوشامد میگویم و برای هنر کنگان خوشحالم که من یک ذره کوچکی با حمایت دوستان این کتاب رو چاپ نمودیم.

وی گفت: امیدوارم این اتفاقات روز به روز با حمایت های بیشتر دوستان هنر دوست و فردایی که مدنظره به سرانجام برسد.

اسلامی خواه در پایان گفت: ممنونم که هستین برای همگی بهترینا را میخواهم. کسانی که از راههای دور و نزدیک تشریف آوردند کمال تشکر را دارم.

اقای اسفندیار فتحی از انجمن شعر،داستان و نویسنده شاعر دشستان گفت:خیلی خوشحالم که حمایتی که ازهنر دارد میشود مخصوصا در کنگان و تبریک میگویم به هنرمندهای کنگانی و تبریک میگم به شهری که حمید اسلامی خواه در ان زندگی میکند.

وی گفت:خیلی از افراد را داریم که واقعا شعر مینویسند و به مرور زمان رنگ کهنگی میگیرند و میگذرد.

فتحی در خصوص بومی گرایی و بومی سرایی گفت: ما بومی سرایی زیادی داریم که صرفا کلمات محلی به کار میبرند در اشعارشون اما بومی گرایی داریم که جدا از اینکه کلمه بومیی بکار برود از باورها ، فرهنگ ها و اعتقادات یک منطقه در شعر و نوشته ها ریخته میشود و آن جهانی میشود.

خبرنگار و عکاس: رضا زیارتی

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=3498

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.