تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024

هشدار سطح قرمز هواشناسی بوشهر برای بارش باران

  • کد خبر : 11541
  • 27 فروردین 1403 - 15:34
هشدار سطح قرمز هواشناسی بوشهر برای بارش باران
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به بررسی نقشه‌های هواشناسی، احتمال بارش‌های شدیدی را برای روز سه‌شنبه به‌ویژه در نواحی جنوبی استان داریم بنابراین هشدار سطح قرمز برای این نواحی صادر شده است.

به گزارش امواج خبر: فرج الله شکوهی‌پور بیان کرد: با توجه به بررسی شرایط آب و هوایی و نقشه‌های هواشناسی، همان‌گونه که پیش‌بینی شده بود سامانه بارشی از اوایل وقت امروز وارد جنوب کشور و استان بوشهر شده است.

وی افزود: به دنبال هشدار نارنجی که روز یک‌شنبه صادر کردیم، از بعد از ظهر دیروز پیش‌بینی بارش‌ها افزایش یافت به‌گونه‌ای که برای روز سه‌شنبه هشدار قرمز به‌ویژه برای جنوب استان صادر کردیم.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اظهار کرد: بارش‌ها در مناطق جنوبی استان همچون کنگان، دیر، جم و عسلویه از شدت بیشتری برخوردار است، اما برای دیگر نواحی استان هم بارش‌هایی داریم که به شدت نواحی جنوبی نیست.

وی گفت: فعالیت سامانه بارشی بر روی سطح دریا آغاز شده و به‌تدریج بر روی نواحی ساحلی و دیگر نقاط استان نیز فعالیت آن را شاهد خواهیم بود که اوج بارش‌ها صبح روز سه‌شنبه تا سه‌شنبه شب است.

شکوهی‌پور تاکید کرد: افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعد و برق و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر، سرریز شدن سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل از مخاطرات این سامانه بارشی است.

وی گفت: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، این سامانه بارشی ظهر چهارشنبه از آسمان استان خارج می‌شود و پس خروج آن انتظار کاهش نسبی دما را داریم.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر توصیه کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش سرعت باد، دریانوردان از تردد‌های دریایی خودداری و هم‌استانی‌ها هم از تردد در مسیل‌ها یا صعود به ارتفاعات در مدت فعالیت این سامانه بارشی پرهیز کنند.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=11541
  • منبع : خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.