تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
حوادث:

مرگ خاموش ۲ بوشهری بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن

  • کد خبر : 11490
  • 18 آذر 1402 - 15:09
مرگ خاموش ۲ بوشهری بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن
مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر از مرگ خاموش دو نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در این استان خبر داد.

به گزارش امواج خبر: ابراهیم پارسا با تأکید بر رعایت اصول و هشدارهای ایمنی در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: عدم آگاهی از اصول ایمنی مخاطرات ایجاد می‌کند که پیشگیری از حوادث احتمالی باید در دستور کار خانوارها قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه استفاده از لوازم گازسوز نیاز به یکسری اصول ایمنی دارد، گفت: در نصب لوازم گازسوز با استفاده از توانمندی افراد آگاه و ماهر می‌توان از وقوع گاز گرفتگی و حوادث احتمالی جلوگیری کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر از مرگ خاموش ۲ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن خبر داد و افزود: در شش ماهه اول سال جاری یک مرد و یک زن بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست داده‌اند.

پارسا با بیان اینکه این تعداد فوت بر اثر گاز مونوکسیدکربن نسبت به مدت مشابه سال قبل روند افزایشی دارد تصریح کرد: با ورود موج سرما و استفاده از لوازم گرمایشی احتمال افزایش موارد گاز گرفتگی وجود دارد که برای پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن نیاز به ایمنی تجهیزات گرمایشی است.

وی با بیان اینکه مونوکسیدکربن،گاز بی‌رنگ و فاقد بو است، گفت: تشخیص گاز مونوکسیدکربن به وسیله حواس پنج‌گانه امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر سر درد، سرگیجه، تهوع و استفراغ را از نشانه‌های مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن دانست و تأکید کرد: در صورت بروز علائم ضمن باز کردن پنجره برای خارج شدن گاز، افراد را از محیط پیرامونی آن دور کنند.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=11490
  • منبع : تسنیم

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.