تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024

عدم اجرای دستور رئیس‌جمهور توسط مدیران هلدینگ‌ها: بهمن بهزادی مدیرعامل بومی پتروشیمی خارک برکنار شد

  • کد خبر : 11435
  • 19 شهریور 1402 - 11:18
عدم اجرای دستور رئیس‌جمهور توسط مدیران هلدینگ‌ها: بهمن بهزادی مدیرعامل بومی پتروشیمی خارک برکنار شد
در حالی‌که رئیس‌جمهور در چندین مرحله به استفاده از توان مدیریتی نیروهای بومی در شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی در استان تأکید داشته، و از مدیران هلدینگ‌ها خواسته است انتصاب مدیران خود در استان‌ها را با هماهنگی استانداران انجام دهند

به گزارش امواج خبر: در حالی‌که رئیس‌جمهور در چندین مرحله به استفاده از توان مدیریتی نیروهای بومی در شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی در استان تأکید داشته، و از مدیران هلدینگ‌ها خواسته است انتصاب مدیران خود در استان‌ها را با هماهنگی استانداران انجام دهند، روز گذشته به دستور عبدالحسین بیات رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، یکی از مدیران موفق بومی صنعت پتروشیمی برکنار، و بدون هماهنگی با استاندار بوشهر، یک نیروی غیربومی به عنوان مدیرعامل شرکت پتروشیمی خارک منصوب شد.

در تیرماه گذشته و در جلسه شورای عالی اداری کشور، ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور برای چندمین بار تأکید کردند که کلیه وزارتخانه‌ها در انتصابات خود در استان‌ها، نظر استانداران را مورد توجه، و بدون هماهنگی با استانداران انتصابی صورت نگیرد.

علیرغم این تأکیدات، و همچنین پیگیری مسئولین استان، نمایندگان مردم در مجالس خبرگان و شورای اسلامی و ائمه جمعه برای استفاده از ظرفیت نیروهای بومی در پست‌های مدیریتی شرکت‌ها و مراکز صنعتی، روز گذشته مدیران شرکت اهداف از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی نفت به مدیریت و تصمیم‌گیری عبدالحسین بیات مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، یکی دیگر از مدیران توانمند بومی برکنار، و حسن وفائی از مدیران غیربومی به جای وی عهده‌دار شرکت باقدمت پتروشیمی خارگ در استان بوشهر شد.

بهمن بهزادی یکی از مدیران موفق، بادانش و مجرب صنعت پتروشیمی است که گام به گام سطوح صنعت را طی و مدیریت کرده است. وی دانش‌آموخته شیمی در مقطع دکترا، و در کارنامه خود سابقه مدیرعاملی پتروشیمی فن‌آوران، پتروشیمی پلی‌پروپیلن جم و پتروشیمی خارک، و عضویت در هیئت مدیره شرکت‌های پتروشیمی فارابی، سبلان، امیرکبیر و چندین مرکز صنعتی دیگر دارد، و از او به عنوان مهندس رکورد در صنعت پتروشیمی یاد می‌شود.

برکناری بهمن بهزادی به عنوان یک مدیر بومی در زمانی که ریاست محترم جمهور به استفاده از نیروهای توانمند بومی تأکید دارد، به نوعی بی‌تدبیری و کج‌سلیقگی‌ مدیران تصمیم‌گیر، در اجرای سیاست‌های دولت می‌توان برشمرد.

باید دید استاندار بوشهر و نمایندگان مردم در مجلس که پیگیر انتصاب نیروهای توانمند استان در مراکز صنعتی این دیار می‌باشند، به این اقدامات مدیران هلدینگ‌ها چه واکنشی نشان می‌دهند؟

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=11435
  • منبع : پارس جنوبي

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.