تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024

جیره بندی آب شرب در شهر بوشهر

  • کد خبر : 11309
  • 10 تیر 1402 - 8:48
جیره بندی آب شرب در شهر بوشهر
علیرغم راه اندازی آب شیرین کن، شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی از جیره بندی آب شرب در بوشهر، خبر داد.

به گزارش امواج خبر، موضوع آب در بوشهر همچنان مسأله اول مردم استانی هست که ۹۳۶ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس دارند، اما بیش از ۸۰ درصد آب آن‌ها از استان‌های دیگر تامین می‌شود.

پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای نسبت به مسائل بنیادی کشور ورزیده شد و بسیاری از پروژه‌هایی که سال‌ها متوقف شده بودند، روند خود را با دستور ویژه رئیس دولت مجدد شروع کرده و حال مردم شاهد افتتاح بسیاری از همان پروژه‌ها هستند. با این حال هرچند از زمان استقرار دولت آیت الله رئیسی شاهد اقدامات خوبی در حوزه آب استان بوده‌ایم، اما همچنان دغدغه تامین برای برخی نقاط استان به قوت خود وجود دارد.

شاید مهمترین اقدام دولت در حوزه آب را در سفر دوم رئیس جمهور و هیئت دولت بتوان برشمرد جایی که آبشیرین کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر وارد مدار می‌شود تا بتواند چالش آبی این شهر را کاهش دهد. هر چند آیت الله رئیسی در آیین بهره برداری از این پروژه خبر از رفع مشکل آب آشامیدنی این شهر و اتمام مساله جیره‌بندی آب می‌دهد، اما مشاهدات ما نشان می‌دهد تنها تعدادی از مناطق بوشهر چالش آبی روزانه را ندارند و یا به نوعی کمتر دارند و بخش اعظم شهر همچنان درگیر مساله جیره‌بندی است.

 

متن پیام شهروند خبرنگار ما:

با سلام

علیرغم افتتاح آب شیرین کن شهر بوشهر در سال ۱۴۰۱ توسط رییس جمهور و ثبات وضعیت آب شهر، مجددا پس از گذشت چند ماه، آب شرب بوشهر جیره بندی شد. لطفا گزارش تهیه فرمایید.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=11309
  • منبع : صدا و سیما

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.