تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024

رشد ۶۴ درصدی درآمد پتروشیمی جم در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰

  • کد خبر : 11059
  • 04 اسفند 1400 - 13:52
رشد ۶۴ درصدی درآمد پتروشیمی جم در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰
درآمد پتروشیمی جم در ۹ ماهه ۱۴۰۰، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶۴ درصدی داشته و این موفقیت در حالی کسب شده که به دلیل مشکل، توربین کمپرسور ۳۰۱ واحد الفین جم ۲۱ روز از سرویس خارج بوده است.

به گزارش امواج نیوز: به گفته دکتر رضا علیزاده، مدیرعامل پتروشیمی جم سعی شده با مدیریت بهینه سهم بازارهای صادراتی، توسعه بازارهای جدید و تولید گریدهای با هدف حاشیه سود بالاتر، کاهش ۸ درصدی تولید ناشی از این توقف، جبران شود.

در سال جاری ضمن توجه به حفظ بازار چین به ‌عنوان یک بازار اصلی و مطمئن، سهم صادرات به چین از ۷۸ درصد در سال ۹۹ به ۶۱ درصد در سال ۱۴۰۰ کاهش یافته و سهم بازار ترکیه و کشورهای حوزه CIS و سایر کشورها به همین نسبت افزایش یافته است چرا که حاشیه سود بسیار بالایی نسبت به چین‌ دارند و از لحاظ بعد مسافت و حمل‌ونقل در شرایط تحریمی مزیت نسبی دارند.

بنا به اظهارات مدیرعامل پتروشیمی جم در گفت‌وگو با روزنامه دنیای اقتصاد «در بحث صادرات، تنوع محصولات و انتخاب بازارهای پایدار و با حاشیه سود بالاتر در کنار حفظ کیفیت و برند جم از اولویت‌های پتروشیمی جم است و از مجموع کل محصولات تولیدی، ۷۰ درصد در داخل کشور به فروش می‌رسد و ۳۰ درصد صادر می‌شود.»

این شرکت در سال ۱۴۰۰ از لحاظ حجم تولید رتبه هفتم و به لحاظ میزان فروش و مبلغ حاصل از صادرات رتبه پنجم را در بین پتروشیمی‌های کشور به خود اختصاص داده است.

پتروشیمی جم با اقداماتی نظیر تحلیل بازار و برنامه‌ریزی برای تولید گریدهای سود ده و با حاشیه سود بالاتر، ایجاد ساختار بین واحدی کارگروه زنجیره ارزش عملیاتی جهت بهینه‌سازی سبد محصولات، برنامه‌ریزی بهره‌مندی از انبارهای برون مجتمعی جهت عرضه محصولات در زمان مناسب و بازار مناسب و ایجاد زیرساخت‌های اطلاعاتی برای کمک به تصمیم‌سازی در خصوص مدیریت بهینه و افزایش بهره‌وری به دنبال افزایش درآمد و بهره‌وری شرکت است.

همچنین این شرکت با توجه به نقش و ماموریت اصلی خود در شرایط تحریم‌ به‌عنوان پیشران در بهبود اقتصادی کشور و ارزآوری و در کنار تلاش برای نیل به این هدف و توسعه صنعتی کشور، همواره حفاظت از محیط زیست و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در راستای رشد و حفاظت از محیط پیرامونی را به‌عنوان اولویت‌های مهم خود در نظر دارد.

 

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=11059

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.