تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024

بانوی کنگانی عضو جدید کمیته آموزش اتحادیه بین المللی ستاره شناسی در فرانسه

  • کد خبر : 11031
  • 25 بهمن 1400 - 14:28
بانوی کنگانی عضو جدید کمیته آموزش اتحادیه بین المللی ستاره شناسی در فرانسه
اتحادیه بین المللی ستاره شناسی با هدف پیشرفت نجوم در همه زمینه ها، از جمله ترویج تحقیقات نجومی، گسترش، آموزش و توسعه از طریق همکاری جهانی است که از سال 1919 تأسیس شده و در پاریس، فرانسه مستقر است.

به گزارش امواج نیوز، اتحادیه بین المللی ستاره شناسی با هدف پیشرفت نجوم در همه زمینه ها، از جمله ترویج تحقیقات نجومی، گسترش، آموزش و توسعه از طریق همکاری جهانی است که از سال ۱۹۱۹ تأسیس شده و در پاریس، فرانسه مستقر است.

خانم رحیمه فروغی دبیر فیزیک  و همین‌طور مدرس بین المللی اتحادیه ستاره شناسی معلمان ایران ITAU (Iranian teachers astronomy Union) در تاریخ ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ به کمیسیون آموزش اتحادیه بین المللی ستاره شناسی در فرانسه دعوت شده و صاحب کرسی گردید‌.

بیش از ۱۲،۰۰۰نفر زیر نظر مجموعه اتحادیه بین المللی ستاره شناسی هستند تن که ۷۸ نفر در جامعه جهانی به دلیل فعالیت ها دعوت، و به آن ها جایگاه رسمی تخصیص یافته است که رحیمه فروغی در این جایگاه در کنار نمایندگان کشورهای آلمان، انگلستان، اسپانیا، ایتالیا، کانادا و… حضور یافت.

وی دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته اختر فیزیک دانشگاه تهران و  کارشناس علمی پژوهشسرا و رصدخانه مهر بوشهر میباشد، ایشان پیش از این بعنوان دبیر فیزیک دبیرستان های کنگان فعال بوده اند

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=11031

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  1. احسنت به تلاش های این بانوی کنگانی👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥❣️❣️❣️❣️❣️❣️💓💓💓💓💓💓💞💞💞💝💝💞

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.