تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024

شرط معدل کلاه گشاد پتروشیمی بوشهر بر سر شرکت کننده‌های آزمون استخدامی

  • کد خبر : 11010
  • 02 بهمن 1400 - 8:51
شرط معدل کلاه گشاد پتروشیمی بوشهر بر سر شرکت کننده‌های آزمون استخدامی
آذر ماه سال ۱۴۰۰ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با صدور رأیی اعلام کرد که درج شرط معدل در آزمون‌های استخدامی، قانونی نیست.

به گزارش امواج نیوز: آذر ماه سال ۱۴۰۰ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با صدور رأیی اعلام کرد که درج شرط معدل در آزمون‌های استخدامی، قانونی نیست.

با وجود آزمون استخدامی نیازی به شرط معدل وجود ندارد زیرا صلاحیت افراد با آزمون مذکور سنجیده می‌شود و نیازی به شرط اضافی احساس نمی‌شود به اضافه اینکه شرط معدل دستگاه‌ها را در شایسته گزینی واقعی محدود می‌کند. در قوانین و مقررات مربوط به وزارت نفت شرط معدل پیش بینی نشده است، بنابراین استدلال آرای سابق هیئت عمومی و ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری به عنوان یک قانون عام در خصوص موضوع شکایت حاکم می‌باشد و رأی به ابطال این مقرره داد.

جای بسی تعجب است که با وجود انتشار این خبر و اطلاع عامه مردم باز هم این پتروشیمی با آن عظمت و دبدبه و کبکبه مردم را ساده پنداشته و اقدام به درج شرط معدل در آزمون استخدامی خود می کند!

آیا (مسئولان و مدیران نخبه پتروشیمی) نمی دانند، هر آزمون خود به تنهایی نمایانگر شایستگی یا عدم شایستگی افراد شرکت کننده است، به این صورت که اگر فرد توانایی لازم را نداشته باشد به خودی خود در این آزمون رد می شود؟ و در این حالت شرط معدل تنها به یک طنز تلخ شبیه است.

نکته اصلی این است که آیا در وزارت نفت هیچ صاحب نظری پیدا نشده است که بگوید کلاه به این گشادی را دیگر نمی شود به سر این مردم گذاشت؟

آیا وزارتخانه‌ای که همچنان شرط معدل در آزمون‌هایش لحاظ می شود امروز نباید مالامال از نخبگان مختلف باشد؟

سوال اصلی : این نخبه های بی شمار کجای این وزارتخانه اند؟!

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=11010
  • نویسنده : راضیه محمدی

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.