تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024

۲ خطر جدی پیش روی استان بوشهر / بعداً نگید نگفتیم!

  • کد خبر : 10978
  • 07 دی 1400 - 8:31
۲ خطر جدی پیش روی استان بوشهر / بعداً نگید نگفتیم!
امیدواریم دستگاههای متولی درباره این دو اتفاق و پیامدهای ناشی از آن آمادگی لازم را داشته باشند و اینطور نباشد که پس از خسارت و آسیب های پیش آمده، بگویند غافلگیر شدیم.

به گزارش امواج نیوز: اعلام رسمی ورود امیکرون به بوشهر در کنار هشدار بارندگی چند روزه و سیلابی در استان، تمهیدات دستگاههای مسئول در مقابل تهدیدات پیش روی را ضروری کرده است.

قبل از شتاب گرفتن امیکرون، باید محدودیت ها را کلید زد

روز گذشته وزارت بهداشت از تایید تست امیکرون دو نفر ساکن بوشهر خبر داد تا رسما وارد استان های درگیر ویروس جهش یافته شویم. ضمن اینکه شنیده های خلیج فارس از ارسال تست سه بیمار مشکوک دیگر به تهران حکایت دارد که منتظر اعلام نظر آزمایشگاه موردتایید وزارت بهداشت می باشد.

با توجه به سرایت پذیری بسیار بالای امیکرون خصوصا در میان واکسن نزده ها، ضروریست محدودیت های تردد و فعالیت های تجمعی و اجرای مجدد دورکاری کارمندان سریع تر اعمال گردد. علاوه بر این، از حضور غیرضروری دانش آموزان در مدارس پرهیز شود.

با توجه به نقش واکسن خصوصا دز یادآور در کاهش درگیری با این بیماری، باید مراکز واکسیناسیون را افزایش داد، نه اینکه متاسفانه در یک کج سلیقگی عجیب، مراکز تزریق واکسن کرونا در شهر بوشهر و برخی شهرهای استان کاهش یافته و باعث ازدحام مردم در پایگاههای موجود و گلایه مندی آنها شده است.

همچنین ضروریست دسترسی به تست های تشخیص کرونا خصوصا سویه امیکرون در درمانگاههای دولتی تسهیل شود، چون هزینه تست در آزمایشگاههای خصوصی برای بسیاری از مردم سنگین است و بی خیال آن می شوند.

سیلاب غافلگیرمان نکند

با اعلام سازمان هواشنایی، موج قدرتمندی از بارش های سنگین و سیل آسا از روزهای منتهی به پایان این هفته تا ابتدای هفته آینده، استان بوشهر را فرا می گیرد.

با توجه به خسارات احتمالی نیاز است با هماهنگی شورای مدیریت بحران، دستگاههای متولی فورا تمهیدات مناسب برای لایروبی مسیر رودخانه ها، کانال ها و آب نماها داشته باشند و دهیاران هشدارهای لازم را به روستائیان و عشایر برای مراقب از صاعقه یا گرفتار شدن زیر آوار بناهای غیراستاندارد دهند که عمده تلفات جانی در حوادث مشابه قبل بوده است.

قطعا بسیاری از اقدامات نظیر لایروبی کانال و مسیل ها باید قبل از این انجام می شده، ولی از آنجایی که همواره در این زمینه تعلل وجود دارد، دست کم آمادگی و اقدامات فوری در این خصوص می تواند سطح خسارات احتمالی را کاهش دهد.

امیدواریم با توجه به دو خطر مورد اشاره که تهدید استان طی روزهای آینده محسوب می شود، تمهیدات و آمادگی لازم فراهم شده و دستگاههای متولی در مقابل آنها غافلگیر نشوند.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=10978
  • منبع : خلیج فارس

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.