تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024

کودکان کار، فرزند ناخوانده شهر کنگان

  • کد خبر : 10881
  • 21 شهریور 1400 - 13:11
کودکان کار، فرزند ناخوانده شهر کنگان
پدیده کودکان کار و خیابانی، یکی از معضلات گریبان گیر شهر کنگان است که از آن به عنوان تراژدی شهری یا فرزندان ناخوانده شهرها یاد می‌شود و مقابله با این آسیب اجتماعی، نیازمند برنامه ریزی جامع، مشارکت همگانی دستگاه‌های متولی و فراهم سازی زمینه‌های فرهنگی و آموزشی است.

به گزارش امواج نیوز، وضعیت نابسامان کوچه های و خیابان های شهر با وجود کودکانی که دائما مشغول جست و جو در سطل های زباله هستند، به شدت چهره شهر را مخدوش کرده است.

کودکان کار از نظر جامعه شناسی به افرادی گفته می‌شود که به صورت مستمر، مستقل یا به اجبار خانواده به کار گرفته می‌شوند و این فعالیت مانع از آن می‌شود تا مانند دیگر کودکان بتوانند تجربه این دوران را به صورت عادی و معمولی سپری کنند.

کودکان کار و خیابانی، کودکانی بی‌دفاع هستند و در بسیاری از موارد به صورت ساماندهی شده، وادار به کار می‌شوند.

کودکان و بزرگسالانی که در ساعات مختلف شبانه روز به تفکیک این زباله ها می پردازند و بعضا زباله ها را جهت تفکیک کف زمین پهن کرده و رها میکنند از یک سو، و از سوی دیگر نداشتن ماسک و دست ها و لباس های آلوده ای که با آن در شهر تردد می کنند و حتی بیشتر اوقات وارد سوپر مارکت ها که مکانی پرتردد است می شوند، از سوی دیگر شهروندان را دچار معضلی وحشتناک علی الخصوص در این شرایط ‌نابسامان کرونایی کرده است.

علاوه بر این ها، تردد های این کودکان در شبانه روز همراه با عدم رعایت قوانین عبور و مرور رانندگان زیادی را دچار مشکل کرده است و چه بسا اگر که همچنان شاهد بی توجهی مسئولین به این مساله باشیم، قطعا اتفاقات ناگواری نیز خواهد افتاد.

این در حالی است که در شهرهای همجوار کنگان مردم با این شدت با این مساله مواجه نیستند و جالب است که تا کنون هیچ کدام از ارگان های مربوطه در خصوص موضوعی با این اهمیت هیچ فعالیت ملموسی نداشته و کاملا از این موضوع کناره گرفته اند!

پسندیده است: سازمان های مربوطه با کمک، همیاری و همفکری هر چه زودتر فکری به حال این موضوع کرده چهره نازیبای شهر را سامان ببخشند.

چه بسا که در این راه با همکاری سمن ها و‌ موسسات خیریه نیز می توان حل این معضل را تسریع کرده و هر چه زودتر به رفع مشکل کمک کرد.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=10881
  • نویسنده : نوید کاردان

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.