تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024

دستگاه اکوکاردیوگرافی برای بیمارستان کنگان تأمین، تحویل و راه‌اندازی شد

  • کد خبر : 10730
  • 20 مرداد 1400 - 13:15
دستگاه اکوکاردیوگرافی برای بیمارستان کنگان تأمین، تحویل و راه‌اندازی شد
در راستای تقویت و ارتقای خدمات تشخیصی و درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان با پیگیری سرپرست بیمارستان، دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اقدام به تأمین و تحویل بخشی از دستگاه‌های مورد نیاز این بیمارستان کرد.

با توجه به افزایش بیماران کرونایی در کنگان و به‌تبع آن افزایش حجم مراجعین به بیمارستان کنگان و همچنین کمبود برخی دستگاه‌ها در تعدادی از بخش‌ها خصوصاً آی.سی.یو کرونا، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بعد از اعلام نیاز و پیگیری تیم مدیریتی بیمارستان و در رأس آن دکتر مختارپور سرپرست این مرکز درمانی، با بررسی و نیازسنجی از این مرکز درمانی، تعدادی دستگاه مورد نیاز را تهیه و تحویل بیمارستان نمود و هم‌اکنون نیز راه‌اندازی شده است.
دو دستگاه مانیتور پرتابل، یک دستگاه مانیتور سنترال (مرکزی) برای بخش ICU کرونا و دستگاه مهم و حساس و حیاتی اکوکاردیوگرافی همراه با پرینتر، دستگاه‌هایی است که دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تهیه و در اختیار بیمارستان امام خمینی کنگان گذاشته است که با تهیه این دستگاه‌ها، قسمتی از نیازمندی بخش‌های بیمارستان کنگان تأمین خواهد شد.
اکوکاردیوگرافی یکی از ابرازهای بسیار مفید و دقیق در بررسی کالبد طبیعی و غیرطبیعی قلب است، با استفاده از این روش می‌توان نمای دقیقی از دیواره‌های قلبی، دریچه‌ها و ابتدای سرخرگ‌های بزرگ را به دست آورد. غیرتهاجمی بودن این آزمون از امتیازهای خاص آن به شمار می‌رود.
قیمت این دستگاه دوکاره که هم اکو و هم سونوگرافی انجام می‌دهد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است و از جمله دستگاه‌های پیشرفته در نوع خود است.
کارشناس تجهیزات پزشکی بیمارستان امام خمینی کنگان در این خصوص گفت: این دستگاه دارای وضوح تصویر بسیار بالا است.
مهندس مریم گل مرادی ادامه داد: در استان بوشهر تنها دو بیمارستان دارای این دستگاه هستند که بیمارستان کنگان یکی از آن بیمارستان‌ها است.
وی تصریح کرد: قیمت یک دستگاه حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و جز تجهیزات سرمایه‌ای بیمارستان محسوب می‌شود.
کارشناس تجهیزات پزشکی بیمارستان امام خمینی کنگان اظهار کرد: با توجه به اینکه این دستگاه دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه، آب و حرارت است، بسیار سازگار با اقلیم بندر کنگان است.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=10730

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.