تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024

شورای ششم، راه شورای پنجم را ادامه ندهد!

  • کد خبر : 10651
  • 30 مرداد 1400 - 10:45
شورای ششم، راه شورای پنجم را ادامه ندهد!
منتخبین شورای ششم کنگان لطفا در شورای جدید راه را بر مصلحت ها و منفعت های صرفا قومی و قبیله ای ببندید!

اختصاصی امواج نیوز – نوید کاردان: شورای پنجم‌ ،شورایی سرشار از کشمکش ها و اختلافات داخلی گوناگونی بود که گاها راه را بر پیشرفت مسدود کرده بود.

از مشخصه های این شورا می توان به: مصلحت های فراوان قومی و‌ قبیله ای و بزرگنمایی افراد بی سواد و بی تخصص به جای شور با نخبگان و اخذ تصمیمات نا مناسب اشاره کرد.

به عبارتی میتوان گفت این شورا عامل اصلی ورود و پیشرفت غیر متخصصین به جایگاه هایی بود که نه تنها شایستگی آنرا نداشتند بلکه تنها مبنای آن وابستگی های قومی و‌قبیله ای بوده است و عامل رکود شایستگانی که به قوم‌ و‌ قبیله اینان وابستگی نداشتند!

بنابراین شورای پنجم نه تنها نمی توانست شورای موفقی باشد بلکه راه را برای پیشرفت شهر نیز مسدود کرده بود!

شورای پنجم با عدم حفاظت از استقلال شهرداری و با توجه به سپردن سکان امور اصلی، کلیدی و محوری به افراد متفرقه ای که به نحوی با آنان درگیر تعارفات بودند و سپردن میدان به فعالین فوق اشتباهی که اگر به سواد و‌ علم آنها رجوع می شد، می بایست به حال مردمی که اینان در تصمیمات مهم شهرشان دخیل بودند گریست…

با توجه به حضور سه عضو از اعضای شورای پیشین در شورای ششم حساسیت موضوع دو چندان شده و صد البته همه شهروندان از این سه عضو تکرار شده توقع حرکت چندین برابر دارند، البته اگر اعضا کار و‌ مشاغل جانبی خود را چهار سالی به تعویق بیندازند و‌ اندکی برای حضور در شورا و‌ رسیدگی به امورات شهر وقت بگذارند!

بدون تعارف باید این نکته را متذکر شویم: اگر اعضای شورای جدید قرار است همچنان یک یا چندین شغل خود را نگه داشته و به امورات آن مشاغل نیز بپردازند امید چندانی به این شورا نیز نیست و نخواهد بود.

و اگر غیر از این است این اشخاص می توانستند در همان مشاغل مانده و این سمت ها را برای واجدین دیگر نگاه دارند، البته باید یادآور شوم هر کسی شغل جانبی خود را دارد اما کسی که چندین شغل دارد یا درگیر مشاغلی است که عملا باعث می شود بتواند وقت کمتری را صرف امورات شورا کند قطعا گزینه مناسبی برای این جایگاه نیست و نبوده!

ناگفته نماند، حضور صرف و مستمر در جلسات نیز اصلا و ابدا ملاک فعالیت هیچکدام از اعضا نمیتواند باشد بلکه آنچه دال بر فعالیت اعضا است حضور مستمر در کنار مشاهده بازخورد و‌ ارائه کارنامه عملکرد قابل قبول از این حضور است!

امید است در شورای جدید شاهد تحولات عظیم در حوزه های مختلف مدیریت شهری بوده و پس از این تنها منفعت های قومی و‌ قبیله ای را شاهد نباشیم…

چرا که جوانان این شهر بیش از این نمی توانند فرصت سوزی ها و بی عدالتی ها را به نظاره بنشینند .به امید داشتن کنگانی آباد

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=10651
  • نویسنده : نوید کاردان

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.