تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
اختصاصی:

عسلویه و کنگان خواستگاه و جولانگاه اصلی تمام بی عدالتی ها علیه بومیان شاغل در صنایع منطقه است!

  • کد خبر : 10625
  • 16 تیر 1400 - 13:30
عسلویه و کنگان خواستگاه و جولانگاه اصلی تمام بی عدالتی ها علیه بومیان شاغل در صنایع منطقه است!
اختصاصی امواج نیوز : عسلویه اردوگاهی برای یک عمر کار سخت که بیشتر به بردگی می ماند تا محلی برای کار !

به گزارش امواج نیوز – راضیه محمدی: اردوگاهی برای یک عمر کار سخت که بیشتر به بردگی می ماند تا محلی برای کار !
کارگران غیر رسمی که در فضای آلوده و نابسامان، با کمترین حقوق و‌ مزایا و در ناعادلانه ترین شرایط خود را به اسارت در آوردند تا شاید لقمه نانی بدست آورده و‌ روزگار بگذرانند…

کارگرانی که در بدترین شرایط محیطی با پایین ترین سطح بهداشتی و‌ با کمترین حقوق و مزایا تن به کار اجباری میدهند.

ماجرا شاید از آنجایی شروع شد که تحصیلکرده های بومی از پس اشتغال های بی رویه ی (غیر بومیان وابسته به بزرگان) به اجبار تن به کار در پیمانکاری های منطقه دادند و عده ای نیز بیکار ماندند و امروز کار به جایی کشیده است که جوانان منطقه آرزوی همین (بیگاری) و کار با حقوق های پایین و دریافت شش ماه یکبار حقوق را نیز آرزویی دیرینه می بینند!

هر چند در بحث کارگران پیمانکاری حق و حقوق غیر بومیان کارگر نیز به کرات تضییع شده و‌ می شود و بنده بعنوان نویسنده نمیتوانم منکر آن باشم اما آنچه در این یادداشت هدف نویسنده است، احقای حقوق بومیان منطقه است، بومیانی که سهم خانواده هایشان هم از زندگی چیزی جز آلودگی و‌ کم لطفی مسئولین نبود.

این منطقه براستی جولانگاه بی عدالتی های ناشی از خاموشی مسئولین همیشه در خواب و فرصت طلبی غیربومیانی شده است که از خواب ناز مسئولین ما بهره جستند.

از نماینده های ادوار مختلف شهرستان کنگان گرفته تا سراسر استان بوشهر هیچکدام طی سال ها حرکت ملموسی مشاهده نشده است و‌ هر چه بوده در قالب همان نشست ها و برخواست های تکراری و کلیشه ای با چند فیلم و عکس و گپی دوستانه مانده است!!!

تبعیض بین کارکنان نفتی برای سازمانی به این عظمت شاید خنده دار و‌ مسخره بنظر بیاید اما با کمال تاسف مشخصه اصلی این سازمان عظیم شده است و تاسف بیشتر برای زمانی است که هیچ مدیریتی در این سازمان قادر به کنترل و‌ریشه کردن تبعیض ها نیست و نبوده است.

مدیران رده بالای این سازمان که از خرد تا کلان به تحصیلات و‌سوابق و پربار خود مفتخرند از حل این بحران و‌ بی کفایتی همچنان ناتوان مانده اند و ما در سکوت فرصت سوزی ها و بی عدالتی ها را به تماشا نشسته ایم …

حق ما کجای این چرخه ی ناهماهنگ ، فدای مصلحت های خانه خراب کن چه کسانی شد که به این روز افتادیم ؟!

نماینده محترم آیا پس از دو دوره حضور در بهارستان و‌ اشغال یک صندلی در این جایگاه هنوز برای حل این معادله ساده راهی به جز اخبار و جلسات تکراری نیندیشده اید؟!

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=10625
  • نویسنده : راضیه محمدی

ثبت دیدگاه

  1. درود بر نگارنده این متن، استان بوشهر سالهاست که اسیر بی عدالتی و کم لطفی مرفهین بی درد قرار گرفته مجمع نمایندگان استان بوشهر هم مانند گذشته راه بی تفاوتی در پیش گرفته، نماینده محترم مردم جنوب استان هم چیزی نگویم بهتر است

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.