تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024

صنعت از صنایع دستی کنگان حمایت کند

  • کد خبر : 10622
  • 16 تیر 1400 - 12:25
صنعت از صنایع دستی کنگان حمایت کند
با ابتکار سرپرست مدیریت منطقه پارس ۲ کنگان جهت حمایت از صنایع دستی و پتانسیل های اشتغال زایی موجود در جنوب استان بوشهر و معرفی آنها به حوزه صنعت جهت ساماندهی و حمایت بیشتر و بهتر از آنها از کلیه سایتهای خبری دعوت بعمل آمد که از این نمایشگاه خانه فرش جهت حمایت و ایجاد اشتغال برای بانوان بی سرپرست یا بدسرپرست راه اندازی شده بازدید به عمل آید. که جا دارد تقدیر و تشکر ویژه داشته باشیم و برای آنها از خداوند منان آرزوی توفیق در این امر خیر نماییم.

به گزارش اماوج نیوز به نقل از ثلاث، با ابتکار سرپرست مدیریت منطقه پارس ۲ کنگان جهت حمایت از صنایع دستی و پتانسیل های اشتغال زایی موجود در جنوب استان بوشهر و معرفی آنها به حوزه صنعت جهت ساماندهی و حمایت بیشتر و بهتر از آنها از کلیه سایتهای خبری دعوت بعمل آمد که از این نمایشگاه خانه فرش جهت حمایت و ایجاد اشتغال برای بانوان بی سرپرست یا بدسرپرست راه اندازی شده بازدید به عمل آید. که جا دارد تقدیر و تشکر ویژه داشته باشیم و برای آنها از خداوند منان آرزوی توفیق در این امر خیر نماییم.
این نمایشگاه ماحصل صنایع دستی شرکت تعاون روستایی زنان کوثر کنگان [شهرستان های کنگان، جم، دیر و عسلویه] می باشد.

خانم سلطانی مدیرعامل شرکت تعاون روستایی زنان کوثر و رئیس اتحادیه فرش دستباف شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر، آقای زیبا رییس اداره تعاونی کنگان در کنار حمایت منطقه پارس ۲ کنگان این نمایشگاه را در کنگان راه اندازی کرده اند.

خانم سلطانی مدیرعامل شرکت تعاون روستایی زنان کوثر و رئیس اتحادیه فرش دستباف شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: نمایشگاه ما تحت عنوان خانه فرش می باشد. در استان بوشهر خانه فرش وجود ندارد. با سختی زیادی و البته پس از همکاری تعدادی از دوستان همراه و دلسوز، خانه فرش را از مهر ماه ۱۳۹۹ و کارگاه فرشمان را از سال ۱۳۹۶ در کنگان راه اندازی کردیم.

وی افزود: به علت شیوع بیماری کرونا، زنان عضو این شرکت تعاونی، در منزل اقدام به بافت فرش می نمایند. ۴ شهرستان کنگان ، دیر، عسلویه و جم زیر نظر شرکت تعاونی ما هستند. بافنده های ما پس از بافت فرش ، محصول خود را در نمایشگاه یا بهتر بگوییم فروشگاه ما جهت عرضه به مشتریان به نمایش می گذارند تا از این راهگذر، توسط مردم، نهادها، شرکت ها و… این محصولات خریداری شود و نهایتا از این طریق کمکی به اقتصاد ضعیف خانواده هایشان شود.

مدیرعامل شرکت تعاون روستایی زنان کوثر عنوان کرد: جامعه هدف ما عمدتا زنان بی سرپرست، کم بضاعت یا سرپرست خانواده هستند که در کارگاه و خانه فرشی که دائر کرده ایم، برای خودکفایی و تامین مالی آنان مورد توجه قرار داده ایم.
سلطانی ادامه داد: از آنجایی که آماده شدن فرش زمان بر است، راه اندازی کارگاه حصیر بافی را نیز در برنامه دارم. آماده شدن حصیر زمان زیادی نمی برد. اگر خدا بخواهد و شرایط مالی شرکت تعاونیمان اجازه دهد و مورد حمایت مسئولین قرار گیریم، کارگاه حصیربافی را نیز راه اندازی خواهم کرد. پیش بینی می کنم از قِبل این کارگاه، تقریبا ۲۰ نفر شاغل خواهند شد.
وی گفت: ما جهت بیمه کردن افراد شاغل در این کارگاه نیز اقدامات موثری انجام داده ایم و کد کارگاهی بیمه گرفته ایم. بانوان عزیزی که در این شرکت شاغلند با کمترین درآمد می توانند به شکل سالانه بیمه شوند و پس از چند سال معین می توانند بازنشستگی بگیرند و حتی برخی از بانوانی که پس از چند سال کار دچار مشکلات جسمی می شوند، میتوانند از مزایایِ بیمه ی از کارافتادگی بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت تعاون روستایی زنان کوثر و رئیس اتحادیه فرش دستباف شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر اظهار کرد: جا دارد از کلیه کسانی که در این راه ما را همراهی کردند به ویژه رییس اداره تعاونی کنگان قدردانی نمایم که واقعا در حمایت از ما و زنان نیازمند دریغ نکرده اند. این کار بسیار ارزشمند است. از دیگر مسئولین و مدیران شرکت های مستقر در جنوب استان بوشهر نیز انتظار داریم این حرکتی را که شروع شده، با حمایت سخاوتمندانه خود، تقویت کرده و چتر حمایتی خود را بر سر زنان بد سرپرست، بی سرپرست یا سرپرست خانواده بگسترانند تا این عزیزان نیز به مرز خودکفایی و یک زندگی ساده برسند و بتوانند نیازهای اولیه و عادی زندگی خود را با دستان خود تامین نمایند.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=10622
  • منبع : ثلاث

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.