تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024

پیمانکاران خاطی پارس جنوبی تحت تعقیب قرار گرفتند

  • کد خبر : 10611
  • 10 تیر 1400 - 12:22
پیمانکاران خاطی پارس جنوبی تحت تعقیب قرار گرفتند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از راه‌اندازی شعب رسیدگی به مطالبات کارگران پارس جنوبی در دادگستری‌ شهرستان‌های استان بوشهر همجوار پارس جنوبی خبر داد و گفت: به تعقیب‌های قانونی صادر شده در این دادگاه‌ها رسیدگی می‌شود.

امواج نیوز: این روزها تجمع و اعتراض کارگران در مجموعه‌های وزارت نفت شاهد هستیم که یکی از مهمترین مجموعه وزارت نفت در استان بوشهر منطقه پارس جنوبی است.

پارس جنوبی در استان بوشهر که به‌عنوان پایتخت انرژی کشور محسوب می‌شود بیشترین مجموعه کارگری، کارفرمایی، پیمانکاری و مهندسان در خود جای داده است و تلاش شبانه‌روزی آنان در تولید و فرآوری گاز و محصولات پتروشیمی قابل تقدیر است.

در پی اعتراضات و تجمع‌های کارگری مشکلات کارکنان شاغل در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با حضور مسئولان و کارشناسان شرکت ملی نفت ایران بررسی شد.

مدیران مربوطه در نشست‌هایی مشترک با نمایندگانی از نیروهای رسمی، قراردادی و پیمانکاری در حال پیگیری مشکلات و مسائل کارکنان هستند.

نظارت از واحدهای کارگری در منطقه پارس جنوبی در چند سال اخیر مغفول مانده بود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر بیشترین حجم کارگران استان بوشهر در حوزه منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی دانست و اظهار داشت: تا ۱۸ سال گذشته با توجه به اینکه واحد اشتغال منطقه پارس جنوبی راه‌اندازی شده بود و بر این اساس ضمن نظارت به واحدهای کارگری به مطالبات کارگران رسیدگی می‌کردند ولی بر اساس قانون کار و مواد قانونی بازرسان کار توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب می‌شوند و باید بازرسی‌ها را انجام دهند.

۲۵ تیم بازرسی برای رسیدگی به خواسته‌ها و مطالبات کارگران وارد منطقه پارس جنوبی می‌شوند

مصدق کشاورزی با بیان اینکه نظارت از واحدهای کارگری و مطالبات کارگران در منطقه پارس جنوبی در چند سال اخیر مغفول مانده بود تصریح کرد: در این راستا در شش ماه اخیر روند قانونی این مهم طی شد و امروز اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر به منطقه پارس جنوبی ورود کرده و تا اوایل هفته آینده ۲۵ تیم بازرسی برای رسیدگی به خواسته‌ها و مطالبات کارگران وارد منطقه پارس جنوبی می‌شوند و واحدهای مختلف کارگری را مورد بازرسی قرار می‌دهند.

وی رسیدگی به وضعیت رفاهی و معیشت کارگران را مورد تأکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه حوزه اشتغال کارگری در درون منطقه ویژه پارس جنوبی مستقر بود باید وضعیت رفاه و معیشت کارگران بهتر رسیدگی می‌شد ولی با انعقاد تفاهم‌نامه اخیر با منطقه ویژه پارس جنوبی به‌زودی کارگران این منطقه شاهد تحول در حوزه رفاهی می‌شوند.

در منطقه عسلویه هیچ انجمن صنفی کارگری و کارفرمایی وجود ندارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از تشکیل انجمن‌ها و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در منطقه پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: بر اساس قانون باید تشکیلات کارگری و کارفرمایی در مناطق کارگری راه‌اندازی شود کما اینکه امروز در خارج از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزون بر ۲۳۰ انجمن کارگری و کارفرمایی فعال است ولی متأسفانه در منطقه عسلویه هیچ انجمن صنفی کارگری و کارفرمایی وجود ندارد.

تا هفته آینده انجمن‌های صنفی کارگری در پارس جنوبی تشکیل می‌شود

کشاورزی بیان کرد: این مژده به کارگران منطقه پارس جنوبی داده می‌شود که تا هفته آینده انجمن‌های صنفی کارگری و کارفرمایی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی تشکیل می‌شود تا از طریق این انجمن‌ها مطالبات کارگران و کارفرمایان پیگیری شود چراکه این انجمن‌ها بسیار موثر هستند و تاکنون خوب در سایر مناطق عمل کرده‌اند.

تعقیب‌های قانونی برای پیمانکاران خاطی در پارس جنوبی صادر شد

وی با تذکر به پیمانکاران خاطی در منطقه پارس جنوبی تأکید کرد: پیمانکاران و کارفرمایان منطقه پارس جنوبی باید قوانین و مقررات کارگری به جد رعایت کنند و در این راستا تعقیب‌های قانونی صادر شده در دادگاه‌ها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از راه‌اندازی شعبه‌های ویژه رسیدگی به مطالبات کارگران در دادگستری شهرستان‌های همجوار پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به راه‌اندازی شعب رسیدگی به مطالبات کارگران منطقه پارس جنوبی در دادگستری شهرستان‌های عسلویه و کنگان ان‌شاءالله در کمترین زمان ممکن به تعقیب‌های قانونی صادر شده در دادگاه‌های یاد شده رسیدگی می‌شود.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=10611
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.