تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
درخواست تمامی رسانه ها:

بیمارستان کنگان در حادترین وضعیت کرونایی قرار دارد

  • کد خبر : 10584
  • 26 خرداد 1400 - 10:38
بیمارستان کنگان در حادترین وضعیت کرونایی قرار دارد
متاسفانه با شروع انتشار اخبار واکسن کرونا، عده ای جانب احتیاط را کاملا رها کرده و پروتکل ها را نادیده گرفته اند.

امواج نیوز : حفظ فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک، شستسوی دست با آب و صابون یا ضد عفونی کردن دست ها ، همچنان مهمترین راهکار برای جلوگیری از ابتلا به کرونا است.

متاسفانه در روزها و هفته های اخیر بارها تخت های بستری کرونا در بیمارستان کنگان کاملا پر شده و جا برای بستری فرد جدید وجود نداشته است. این وضعیت هفته قبل وطی یکی، دو روز گذشته نیز مجددا شروع شده است و پیش بینی می شود آخر این هفته و در هفته آینده، وضعیت بیمارستان کنگان یکی از بدترین شرایط خود را از ابتداء شروع کرونا تجربه کند.

بیماران و همراهان بیمار به کرات طی روزهای گذشته با رسانه های شهرستان کنگان تماس گرفته و نارضایتی و اعتراض خود را نسبت به پر بودن تخت های کویید در بیمارستان کنگان یا بعضا کمبود داروهای مخصوص کرونا در این مرکز درمانی اعلام کردند.

بر حسب وظیفه ذاتی رسانه، گروهی از خبرنگاران کنگان این موضوع را پیگیری نموده و صحت این نارضایتی و دلیل آن را تایید می نمایند.

در این شرایط سخت و پر استرس و نگران کننده، انتظار مردم کنگان از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به عنوان مسول اول درمان استان، فرماندار شهرستان کنگان به عنوان رئیس شورای سلامت و تامین امنیت شهرستان، نماینده مردم جنوب استان بوشهر به عنوان وکیل مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران صنعت به عنوان نماینده هزاران نفر از هم وطنان ما از سراسر کشور در منطقه پارس جنوبی این است که جان مردم در اولویت قرار داده و مصلحت اندیشی های احتمالی را کنار بگذارند.

با این وضعیتی که در سطح شهر دیده می شود و افزیش آمار بیماران کرونایی، انتظار می رود شرایط خدمات دهی بیمارستان [که هم اکنو نیز از ظرفیت خدمات دهی خود نیز تجاوز کرده،] در روزهای آینده کلا قفل شود و شاهد یک فاجعه باشیم.

تا کی نقش بیمارستان امام خمینی کنگان باید نقش یک بیمارستان تمام عملیاتی و با دستان خالی همزمان پوشش دهنده بیمارستان های اطراف باشد؟ مگر نه این است که بیمارستان امام هادی به عنوان یک مرکز درمانی بسیار شیک و لاکچری ، اردیبهشت سال ۱۳۹۶ بهره برداری کردند؟ مگر از عمر بیمارستان زیبا و تقریبا نوساز نبی اکرم (ص) عسلویه چقدر می گذرد؟ مگر نه اینکه دی ماه سال ۱۳۹۹ بیمارستان بسیار مجهز شهید سلیمانی را در عسلویه افتتاح کردند؟

پس چرا بار سنگین درمان بدون هیچ امتیاز خاصی همچنان بر دوش بیمارستان کنگان است؟
پیشنهاد می شود برای بیمارستان عسلویه »بخش آی سی یو کرونا« راه اندازی شود. هم اکنون بیماران حاد تنفسی بدحال این شهرستان عمدتا به بیمارستان امام خمینی کنگان ارجاع داده می شود. در این شیوه غلط سال هاست که بار درمان بر دوش پرسنل بیمارستان کنگان است و مظلومانه در حال کار و زحمت هستند ضمن اینکه امکانات بیمارستان کنگان نیز تا یک حدی جوابگوی حجم مراجعین است.

مورد بعد، نقاهتگاه ۷۰ تخت خوابی عسلویه است که سال گذشته در سالن ورزشی پردیس سازمان منطقه ویژه پارس، افتتاح شد. برای این نقاهتگاه آزمایشگاه تشخیصی کرونا نیز افتتاح گردید تا کارهای ازمایشی مرتبط با کرونا بدون فوت وقت انجام شود. از این همه امکاناتی که بدون نیازسنجی منطقی در آن منطقه دپو شد، واقعا چه استفاده مفید و موثری انجام گردید؟ پاسخ مشخص است. این در حالی است که بیمارستان امام خمینی در شرایط حاد کرونایی به شدت به تخت و تجهیزات و نیروی انسانی نیاز دارد و متاسفانه از این امکانات برخوردار نیست.

از طرف دیگر با افتتاح بیمارستان امام هادی(ع) شهرستان دیر در سال ۱۳۹۶ ، انتظار می رفت اندکی از بار مراجعین بیمارستان امام خمینی کاهش یابد که البته این اتفاق نیفتاد و بیمارستان کنگان همچنان از همان مشکلات قبلی خود برای پوشش حداکثری مراجعین شهرستان های اطراف رنج می برد. البته خدمات دهی به مردم یک سعادت و یک افتخار بی نظیر است که نصیب پرسنل زحمت کش و خدوم بیمارستان امام خمینی کنگان شده است.

آیا واقعا مسئولین امر توان راه اندازی بخش کرونا و جذب متخصص مربوطه در بیمارستان امام هادی شهرستان دیر را ندارند؟

با چه زبانی باید گفت که بیمارستان امام خمینی جا برای بستری کردن بیمار کرونایی ندارد؟
با وضعیت موجود که همان بلاک شدن تخت های بیمارستان کنگان است، رنگ بندی های کرونایی اعلام شده به نظر می رسد به هیچ عنوان با واقعیت همخوانی ندارد. وقتی می بینیم که همه تخت های بیمارستان کنگان پر شده است و جا برای پذیرش جدید وجود ندارد، آیا این رنگ بندی قرمز نیست؟

داروهای بیماران کرونایی نیز هر چند روز یک بار باید با گرفتاری، خواهش و التماس تهیه شود؛ دلیل این کمبود چیست و چه کسی باید پاسخگوی بیماران کنگانی باشد؟

جناب اقای فرماندار، جناب اقای دکتر کشمیری، جناب آقای دکتر موسی احمدی، مدیر عامل محترم سازمان منطقه ویژه پارس، وزیر محترم بهداشت، شرایط کنگان قرمز است، لطفا به داد ما برسید. با وجود تمام تلاش های ارزشمندتان که قابل تحسین است، مردم از شما انتظار بیشتری دارند و توقع می رود در اسرع وقت اقدامی موثر نمایید.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=10584

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.