تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024

بازار داغ برنامه های گوناگون نامزدهای شورا

  • کد خبر : 10523
  • 22 خرداد 1400 - 11:33
بازار داغ برنامه های گوناگون نامزدهای شورا
چند درصد از این شعار ها و برنامه های به واقعیت می پیوندد؟

امواج نیوز – نوید کاردان: از آنجا که حوزه ی مدیریت شهری، حوزه ای بسیار مهم و سرنوشت ساز است لذا انتخاب افرادی که از دانش و تخصص کافی برخوردارند و توانایی ارتباط قوی و کارآمد با مدیران دستگاه های مختلف را نیز دارند در نهایت سبب نیل به داشتن شهری زیبا و توسعه یافته خواهد شد.

اما در این میان مساله و معضل اساسی که گاها شهروندان با آن مواجه اند اینست که: عده ای از هر دسته و‌ صنفی بدون داشتن تخصص و‌ دانش لازم اقدام به ورود به این عرصه می کنند، در چنین حالتی اگر شخصیتی بر این مبنا قدم به این عرصه گذاشت و مردم او را انتخاب کردند، طبعا نباید توقع حرکت ملموسی هم از او‌ داشته باشند.

گاهی نیز دیده می شود نامزدها اقدام به انتشار برنامه هایی می کنند که وقتی به آن دقت میکنیم بسیار فراتر از ظرفیت آن شهر می باشد و اصلا مشخص نیست بر چه اساسی برنامه ریزی کرده اند!

نامزدها موظف اند: ظرفیت ها، ویژگیها، توانمندی ها، معضلات، مشکلات و سایر مسائل در حوزه های مختلف شهر خود را بشناسند و اقدام به انتشار برنامه هایی متناسب با همین‌ ظرفیت ها نمایند.

اینکه شخصی بخواهد با یک شعار که در پس آن هیچگونه آینده نگری صورت نگرفته است یک جامعه را به دنبال خود بکشاند، نه تنها عوام فریبی است بلکه شاید جنبه سو تبلیغ برای خود آن فرد نیز داشته باشد!

الزامی است نامزدها در انتخاب و تدوین شعار های خود بسیار خردمندانه عمل کرده و شهروندان را با شعارهای مناسب به حضور در عرصه انتخابات تشویق نمایند.

گاهی نیز لازم‌ است کمی در اندیشه های خود تجدید نظر کرده و‌ تنها ملاک خود را خوب بودن فرد قرار ندهیم، چرا که خوب بودن در کنار غیر متخصص بودن، شهر را به شهری توسعه یافته تبدیل نخواهد کرد!

آنچه امروز بدنبال آن هستیم داشتن شهری زیبا، توسعه یافته و‌ مدرن است و این مهم محقق نخواهد شد مگر با وجود منتخبینی که شناخت و آگاهی کافی از زیر ساخت های شهر و‌ نواقص آن دارند و با دانش کافی اقدام به خلق ایده های نو می کنند.

در پایان باید یادآور شد که انتخاب صحیح می تواند پیشرفت یک شهر را رقم بزند، به همان اندازه نیز عواقب انتخاب فرد نالایق تا سال ها متوجه یک شهر و شهروندان آن می باشد.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=10523
  • نویسنده : نوید کاردان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.