تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
صرفا جهت اطلاع!

شورای شهر به حضور زنان مطالبه گر و چیره دست در مسائل و مدیری شهری نیازمند است

  • کد خبر : 10504
  • 12 خرداد 1400 - 12:08
شورای شهر به حضور زنان مطالبه گر و چیره دست در مسائل و مدیری شهری نیازمند است
شورای شهر به حضور زنان مطالبه گر و چیره دست در مسائل و مدیری شهری نیازمند است، حضور زنان قدرتمند را در این عرصه باید جدی گرفت!

به گزارش امواج نیوز – راضیه محمدی: تاریخ تا به امروز این نکته را به اثبات رسانده است که: زنان هم می توانند پا به پای مردان در کارآمدتر کردن سیستم مدیریت شهری نقش بسزا و‌ خوبی ایفا کنند.

برای توضیح این نکته را باید یادآور شوم که متاسفانه نه تنها زنان بلکه حتی مردان بسیاری بوده و هستند که بدون کوچکترین علم و آگاهی از مسائل و‌ موضوعات مدیریت شهری قدم به این عرصه می گذارند و با این حرکت ظلم بزرگی به شهر خود می کنند.

اگر خانمی در شورای شهر در هر جای کشور حضور داشته و کارنامه قابل قبولی ندارد، تعداد مردانی هم که چند دوره حضور داشته اند و هیچ حرکت قابل توجهی نداشته اند نیز فراوان است. در نتیجه بسیارند زنان و‌ مردانی که تنها از حضورشان در شورای شهر یک نام دیده ایم و بس!

وقتی زنان را از کرسی هایی که به مدیریت شهری مربوطند باز‌ می داریم باید این نکته را هم مد نظر داشته باشیم که بدون حضور زنان نیمی از خواسته های یک شهر قطعا بی پاسخ مانده و حتی ممکن است هیچوقت مطرح هم نشود!

و نکته بسیار مهم تری که در اینجا باید بشدت مد نظر قرار داده شود این است که مردم نیز هنوز نتوانسته اند به این باور مهم برسند : که آزموده را آزمودن خطاست!

وقتی یک بانو یا یک آقا چهار سال در شورای شهر نمیتواند کارنامه ملموس و‌ موفقی داشته باشد چرا باید مجددا انتخاب شود؟ آیا بهتر نیست این بار با حضور خود میدان را به شخصیت های مدیر و مدبر و کارآزموده دهیم و از اشتباه گذشته خود درس بگیریم؟

بانوان همیشه دارای یک روحیه مطالبه گر و پرسشگرند که اگر این روحیه در کنار علم و آگاهی از مسائل و‌ موضوعات کلان مدیریت شهری و سایر توانایی های لازم قرار گیرد قطعا می توانند گزینه خوبی برای حضور در شوراهای شهر باشند. امید است در این دوره شاهد حضور بانوانی خردمند و دانا در شورای شهر باشیم.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=10504
  • نویسنده : راضیه محمدی

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.