تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024

نشست خبری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کنگان با خبرنگاران و اصحاب رسانه

  • کد خبر : 10409
  • 07 اردیبهشت 1400 - 12:18
نشست خبری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کنگان با خبرنگاران و اصحاب رسانه
نشست خبری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با خبرنگاران و اصحاب رسانه که با محوریت گزارش هایی اجمالی از طرح های ترافیکی شهرداری از سال های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ انجام شد در تاریخ پنجم اریبهشت ماه ۱۴۰۰صورت گرفت.

به گزارش امواج نیوز، نشست خبری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با خبرنگاران و اصحاب رسانه که با محوریت گزارش هایی اجمالی از طرح های ترافیکی شهرداری از سال های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ انجام شد در تاریخ پنجم اریبهشت ماه ۱۴۰۰صورت گرفت.

در آعاز نشست رییس شورای اسلامی ضمن تقدیر فراوان از رسانه ها به جهت همکاری و مساعدت در روز کنگان این نکته را یادآور شد که با توجه به پایان دوره پنجم شورا و فراز و‌ نشیب های فراوان و رخدادهای مهمی همچون ثبت روز کنگان که بسیار حائز اهمیت است، لازم است تعامل ها دو‌ چندان شده و گاهی نیز به همراه انتقادات ،پیشنهادات نیز به ما انتقال داده شود.

در ادامه رحیم جمالی شهردار کنگان افزود : ارائه این اطلاعات در واقع عملکرد نیست بلکه یک بحث مهم در موضوع ترافیک شهری است.

مواردی که از سوی شهردار از آن ها دراین گزارش نام برده شد عبارتند از:
اجرای اصلاح هندسی تقاطع ها
۱-خیابان طالقانی : که بیشترین تصادف و حادثه عابر در خیایان طالقانی بوده که با این طرح میزان این حوادث تا حد زیادی برطرف و کنترل شده است .
۲-تقاطع دارایی
۳-تقاطع وحدت
۴-میدان علی ولی الله
۵-اصلاح هندسی بلوار نوری خیابان برق انتهای ملاصدرا
۶-احداث میدان گردشگری با شعاع ۳۲ متر و قطر ۶۵ متر
۷-احداث میدان غدیر به شعاع ۱۵ متر
۸-ساماندهی مسیر گوده
۹-طرح بلوار ساحلی به میدان غدیر
۱۰-ساماندهی و اجرای اتصال خیابان ساحلی به ورودی کنگان

در پایان پاسخ شهردار به سوال یکی از خبرنگارن در خصوص تعدد دست اندازه ها در شهر و بوجود آوردن مشکلات زیاد برای وسایل نقلیه و علی الخصوص وسایل نقلیه خدماتی از جمله آتشنشانی و آمبولانس ها و زیان‌ های حاصله از آن ها به این شرح بود: این عملیات مصوبه شورای ترافیک‌ بوده است که مجموعه شهرداری نیز موافق این طرح نبود و‌ شش ماه نیز از زمان مصوب کردن آن گذشته است و این در حالی است که پلیس راهور نیز به شدت پیگیر این مساله بوده و با وجود توجیهاتی که در اجرایی کردن آن‌داشتند نهایتا مجموعه تسلیم این طرح و اجرای آن شده است.

طی یکسال گذشته ده نفر در یک شهر در یک محدوده دچار حادثه منجر به مرگ شده اند که دلیل جمله این حوادث سرعت زیاد گزارش شده است .

این نکته که آمبولانس ها و سایر وسایل نقلیه خدماتی تحت فشار قرار میگرند کاملا صحیح است اما لازم به ذکر است این تصمیم تنها با تمایل شهرداری و تصمیم شهرداری صورت نگرفته است .

سرعتگیر ها معضلی جدی هستند هستند ولی راهی برای دفع و‌جلوگیری از حوادث با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در کنگان نداشتیم جز احداث و اضافه کردن سرعتگیرها و لزوم‌ فرهنگسازی در آینده که مستلزم گذشت زمان نیز می شود .

به علاوه تعدادی دوربین هم در سراسر شهر نصب شده که بالطبع باید تعداد آن ها بیشتر شود.

لازم به ذکر است : تمامی سرعتگیرهای شهرستان با استاندارد های موجود ساخته شده است .

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=10409
  • نویسنده : نوید کاردان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.