تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
به بهانه شعارهای بی‎پشتوانه نمایندگان استان؛

پس شما چکاره‎اید آقای نماینده؟!

  • کد خبر : 10405
  • 05 اردیبهشت 1400 - 9:37
پس شما چکاره‎اید آقای نماینده؟!
کاش نمایندگان استان بوشهر بجای این صحبت های تریبونی! اعلام می کردند برای تحقق بایدهای شان، تاکنون چند طرح به مجلس پیشنهاد داده اند و ماحصل این طرح ها چه بوده است؟ آیا با نمایندگان مناطق نفتی به توافقی برای نهایی کردن موضوع رسیده اند؟

به گزارش امواج نیوز – مصطفی ارجمند:

  • عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم: شرکت‌های نفت و گاز مسؤولیت های اجتماعی دارند و باید به زلزله گناوه ورود و به مردم خدمات رسانی کنند.(خبرگزاری فارس)
  • ابراهیم رضایی نماینده دشتستان در خصوص تعدیل و جذب نیرو در فاز ۱۳ پارس جنوبی اظهار داشت: استان بوشهر میزبان این صنایع است و جوانان این استان باید در اولویت اشتغال در این صنایع باشند.(خبرگزاری ایلنا)
  • موسی احمدی نماینده مردم جم، عسلویه، دیر و کنگان گفت: توجه به اشتغال نیروهای بومی در صنایع پارس جنوبی و ارتقای توانمندی نیروهای شاغل در صنایع باید اولویت باشد. (خبرگزاری مهر)

حرف ها و “باید” های بدون پشتوانه نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس تمامی ندارد. این سه تیتر را دوباره بخوانید. شاه بیت هر سه، یک کلمه است: “باید”؛ اما مخاطب این بایدها کیست؟ خود نمایندگان مجلس!

سالیان طولانی است که نمایندگان استان بوشهر بر لزوم اشتغال نیروهای بومی در تاسیسات بزرگ نفت و گاز تاکید می کنند و بعضا با تکیه بر واژه ی بدون پشتوانه “مسئولیت های اجتماعی نفت” خواهان احقاق حقوق مردم استان هستند اما این بایدها و تاکیدها صرفا شعارهایی است که هیچگاه آنگونه که باید محقق نشده و با این روند هم محقق نخواهند شد.

اولویت بخشی به اشتغال نیروهای بومی یا الزام وزارت نفت به کمک به مناطق زلزله زده در قالب مسئولیت های اجتماعی باید در مسیری قانونمند اجرایی شود و این مسیر هم از محلی عبور می کند که نمایندگان استان بر صندلی اش تکیه زده اند و بعضا با وعده اش از مردم رای گرفته اند.

بخش زیادی از مسائل مربوط به نفت و گاز در استان بوشهر صرفا در قالب تدوین قوانین بالادستی قابل حل است و نمی توان با بخشی نگری و سخنان تریبونی و تذکر و اخطار به دولت، خواسته های مردم در جوار نفت و گاز و پتروشیمی را محقق کرد.

مردم، نمایندگان را انتخاب می کنند تا مطالبات کلان آنان را با استفاده از جایگاه قانونگذاری مجلس، پیگیری و حل کنند وگرنه اینکه نمایندگان هم مثل مردم و رسانه ها، به انتقاد و مطالبه گری بپردازند که بود و نبودشان در مجلس چه سودی دارد؟ نکند انتظار دارند ما مردم این “باید” ها را به “هست” تبدیل کنیم؟ اگر اینطور است؛ چشم حتما انجام می دهیم!

کاش نمایندگان استان بوشهر اعلام می کردند برای تحقق بایدهای شان، تاکنون چند طرح به مجلس پیشنهاد داده اند و ماحصل این طرح ها چه بوده است؟ آیا با نمایندگان مناطق نفتی به توافقی برای نهایی کردن موضوع رسیده اند؟

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=10405
  • نویسنده : مصطفی ارجمند
  • منبع : خلیج فارس

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.