تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
صرفا جهت اطلاع!

امضای بی ارزش اعضای شورا نماد چیست؟!

  • کد خبر : 10398
  • 02 اردیبهشت 1400 - 10:31
امضای بی ارزش اعضای شورا نماد چیست؟!
این نکته که هر کدام از اعضای شورا با رای و اعتماد مردم قدم به این عرصه می گذارند خود به تنهایی نکته ای بسیار حائز اهمیت است که گویای وظیفه ادای دین این اعضا به همان مردم است.

امواج نیوز – نوید کاردان : این نکته که هر کدام از اعضای شورا با رای و اعتماد مردم قدم به این عرصه می گذارند خود به تنهایی نکته ای بسیار حائز اهمیت است که گویای وظیفه ادای دین این اعضا به همان مردم است.

هر عضو شورا وظیفه دارد با حضور خود طی چهار سال در هر دقیقه از خدمت خود به مردم با علم و صداقت تا می تواند در راستای منافع شهر و‌ مردم و پیشرفت همه جانبه و دستیابی به توسعه یکپارچه گام بردارد.

بنابراین اگر شخصی بدون علم و‌ دانش لازم وارد این عرصه می شود خیانتی نابخشودنی در حق این مردم روا داشته است.

در شورای کنونی شاید بیشترین عاملی که به چشم همگان آمده است، امضاهای فراوان اعضا بر نامه هایی که از اساس با قصد عدم انجام امضا شده است بوده ایم!

سوال اینست اگر قرار است کاری انجام نشود و گره ای از مشکل شهر و‌ مردم باز نشود پس نه تنها هدر دادن جوهر خودکار و کاغذ بیت المال حرام است، بلکه هر عضو با هر امضای بی اساس موظف است پاسخگوی زمان و تلاش مردم بی گناه باشد!

امضاهای بی ارزش این اعضا بر کاغذهای مختلف و بی اعتبار بودن آنها تنها می تواند نشانگر بی هویتی و‌ ناکارآمدی و عدم توجه این اعضا به شخصیت مراجعین باشد.

امضاهایی که با هماهنگی قبلی با نهاد های مورد نظر فاقد ارزش خوانده شده و رد می شوند بیانگر به تمسخر گرفتن مردم شهر است!

اگر قرار است عضو شورا به هر نحوی شده خود را وارد این عرصه کند (یکی به واسطه ی پول، یکی به واسطه قومیت و یکی به واسطه پست کنونی و …) و در نهایت تنها شاهد اشغال کردن یک صندلی و حضور فیزیکی مستمر در تمامی جلسات بدون بازده مشخص باشیم آیا بهتر نیست این صندلی را به واجدین شرایط واگذار کنیم؟

در شورای کنونی همه ی همشهریان بارها شاهد این امضاهای پوچ و بی ارزش بوده اند، امضاهایی که بعضا مردم ماهها و سالها بدنبال آن وقت و انرژی خود را گذاشته و بنا به وعده های توخالی همین اعضا از زندگی نیز عقب افتاده اند.

شاید به جرات میتوان گفت مشکل اصلی اعضای شورا اینست که در گام اول به سبک های مدیریتی و برنامه ریزی شهری بی نهایت نا آگاهند و در گام بعدی هیچ تعریفی برای هویت شهر ی که سکان مدیریت آنرا بدست می گیرند نیز ندارند و در گام آخر متاسفانه درک آنها از رسیدن به این جایگاه، تنها امضاهای متعدد روی کاغذ ها و نشست و برخواست های مکرر به دور از هر دانش و اطلاعات کاربردی است!

با گذشت چهار سال از حضور شورای کنونی، با اختلافات متعدد داخلی بین اعضا، چند دستگی اعضا، منفعت های جداگانه، و وابستگی شدید هر عضو به قوم و قبیله خود و تلاش در همان سمت و سو هر روز بیشتر از دیروز اعتماد مردم به این نهاد که تمامی اعضای آنرا نیز خود همین مردم انتخاب می کنند کمتر و کمتر می شود.

آیا بهتر نیست اگر قرار است در سال جدید نیز شاهد حضور افرادی نمادین و بی اثر و یا حتی افرادی که به هر صورت برای منفعت شهر و شهروندان ارزشی قائل نیستند و یا آنرا به خطر می اندازند باشیم، اصلا شورایی نداشته باشیم و شهر بدون شورا اداره شود؟

مانند بسیاری از شهرهایی که با تخلف گسترده اعضای خود در حال حاضر با یکی دو عضو اداره می شوند و مشکلی هم ندارند!

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=10398
  • نویسنده : نوید کاردان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.