تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024

تابلو ورودی به اراضی منطقه پارس ۲ کنگان مخدوش شد!

  • کد خبر : 10314
  • 28 اسفند 1399 - 20:59
تابلو ورودی به اراضی منطقه پارس ۲ کنگان مخدوش شد!
دل نوشته ای از طرف یکی از صدها جوان بومی تحصیل کرده ی جویای کار در جنوب استان بوشهر

به گزارش امواج نیوز – مرضیه آذرگون :از شهر عسلویه به سمت کنگان که حرکت می کنیم به ورودی اولین روستای شهرستان کنگان (شیرینو) که می رسیم با این تابلو مواجه می شویم که بر روی آن نوشته: سازمان منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی / ابتدای محدوده منطقه پارس ۲_کنگان

مدت هاست که این تابلو به لطف شخص یا اشخاصی مخدوش گردیده است و مشخص نیست هدف از این اقدام ضدیت با نام کنگان است یا ناامیدی از بهرمندی مردم شهرستان کنگان از مواهب تاسیسات عظیم نفتی ، گازی و پتروشیمی مستقر در منطقه….

اما سخنی با شخص یا اشخاصی که این اقدام را انجام داده اند:

ای کاش بجای مخدوش کردن نام کنگان و پاشیدن رنگ بر روی این تابلو یا آنرا از بن بر می کندید و با خود می بردید یا آنرا رنگ می کردید بر روی آن بجای منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی(پارس ۲کنگان) می نوشتید: منطقه ویژه انرژی تبریز ،شیراز،تهران،یاسوج،اصفهان و…با تصرف منابع و اراضی جنوب استان بوشهر
تا هرگاه که از آنجا عبور می کردیم اینگونه شاهد بی احترامی و بی حرمتی به نام شهرمان کنگان که دیار خوبان وفرهیختگان است نباشیم و با مشاهده این تابلو و نوشته هایش نمک بر زخم هایمان پاشیده نمی شد و دردهایمان کمتر میشد و شاهد قرار گرفتن نام کنگان در کنار نام منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی نبودیم تا برای همیشه با حسرت و آه و هزاران پرسش و ای کاش… از کنار آن عبور نکنیم.

وقتی بناست از این تاسیسات عظیم مستقر درمنطقه فقط نامش نصیب ما مردمی شود که سرزمین آبا و اجدادیمان توسط مجتمع های صنعتی سر به فلک کشیده تصرف شده است و جز درد ،حسرت ،ناهنجاری های اجتماعی واقتصادی وآلودگی زیست محیطی، چیزی نصیب مان نشود و از مواهب آن ها کاملا بی بهره باشیم بگذاریم نامش هم نیز برای شهر های همان مدیران پروازی باشد که از سود و ثمره این تأسیسات خود و نزدیکانشان بهره می برند.
وقتی مردم شهرستان های کنگان،عسلویه،دیر،جم نام پایتخت انرژی ایران را با خود به یدک می کشند ولی در حسرت یک بیمارستان مجهز برای انجام امور درمانی خود هستند قرار گرفتن نام شهرهایمان در کنار نام این تاسیسات نه تنها مایه افتخار نیست بلکه مایه شرمساری وسرافکندگی ست.

وقتی در سایه غفلت مسئولین و نمایندگان مردم استان بوشهردر خانه ی ملت ،جوانان تحصیل کرده ساکن در کنار این تاسیسات در آرزوی یک شغل آبرومند متناسب با مدرک تحصیلی و توانمندی هایشان در این تاسیسات هستند، مدیران پروازی نور چشمی های خود را با بهترین شرایط و امکانات و مزایا در این تاسیسات مشغول بکار می کنند و جوانان این منطقه را بیسواد و غیر توانمند بشمار می آورند قرار گرفتن نام شهرهایمان در کنار نام این تاسیسات در یک تابلو فقط آینه دق جوانان تحصیل کرده خانه نشین در این منطقه است.
در اینجا باید از غیرت و شجاعت امام جمعه جم برای بیان صریح حرف دل جوانان منطقه طی هفته های گذشته تشکر کرد وابراز تاسف از سکوت وبی توجهی دیگر مسئولین استان بوشهر نبست به دفاع از حق جوانان مظلوم این منطقه.
هرگاه فرزندان توانمند منطقه جنوب استان بوشهر توانستند جایگاه وسهم واقعی خود را در مجتمع های صنعتی و تاسیساتی که در این منطقه ساخته شده است بدست بیاورند آنگاه وجود چنین تابلوهایی زیبنده ی شهر و منطقه ی ماست،نه اینکه فقط نام شهرهایمان روی این تابلوها باشد ولی درعمل هیچ سود و منفعتی از آن عاید ما نشود و فقط مردم منطقه دچار بحران و مشکلات مختلف به دلیل میزبانی از این تأسیسات صنعتی باشند.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=10314
  • نویسنده : مرضیه آذرگون

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  1. چرا مخدوش نکنند؟ مردم به شدت ناراضی اند از مسئولین بی کفایت تا سایر دستگاه های نظارتی
    مردم خسته شدند مردم نا امید شدند.تمام شرکت های مجاور یک وظیفه اجتماعی دارند و یک وظیفه حقوقی در برابر مردم بومی که هیچ کدومش رعایت نشده از حق آلایندگی بگیرید تا حق جذب جای دوری نمی رویم یک کارشناس ای تی در پتروشیمی برای شما مثال میزنیم
    بنده خدا با حقوق ۴.۸۰۰ داره خرج خانواده پدری به علت فوت پدر میده و ازش پرسیدم چرا سه ساله عقد هستی ازدواج نمیکنی میگه با این حقوق نمیتونم. سمتش چیه؟ توی پتروشیمی کاویان کارشناس سخت افزار و نرم افزار هستش
    ۹ سال تو همون پتروشیمی در حال کار هستش کلی نیروی غیربومی توسط مدیرعامل شمال کشوری اقای اولادی جذب شرکت شده اند
    ولی این بنده خدا هنوز با قرارداد پیمانکاری نیروی خدماتی کار کارشناسی انجام میده
    ایشون کسی نیست جز مسیح بهمنی معروف در زمینه امنیت در شبکه مجازی اینستاگرام
    رفیق فابریکشم از درد و دل هاش با خبرم ازش حتما مصاحبه بگیرید.
    من توانی داشتم تابلو اینجا می کندم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.