تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024

جزئیات داوطلبان نهایی شورای شهر کنگان/ ثبت نام ۵۲ نفر/ فرصت ورود جوانان به شورای شهر ششم

  • کد خبر : 10312
  • 28 اسفند 1399 - 20:17
جزئیات داوطلبان نهایی شورای شهر کنگان/ ثبت نام ۵۲ نفر/ فرصت ورود جوانان به شورای شهر  ششم
در شهر کنگان تعداد 52 نفر در انتخابات ششمين دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند که حدود 63 درصدازداوطلبان ،افراد زیر 40 سال هستند.

به گزارش امواج نیوز، ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از چهارشنبه ۲۰ اسفند آغاز و تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۲۶ اسفند ادامه پیدا کرد.

تعداد افراد ثبت نام کننده در شهر کنگان ۵۲ است که حدود ۶۳درصد از داوطلبان زیر ۴۰ سال ،۱۵درصد یعنی ۸ داوطلب خانم ها و ۸۵ درصد یعنی ۴۴ نفر داوطلب را آقایان تشکیل می دهند.این یعنی برای هر کرسی شورای شهر کنگان حدود ۷ نفر با هم رقابت خواهند کرد

از نظر تعداد ثبت نام کنندگان این دوره نسبت به دوره پنجم افت کمی احساس می شود .در دوره پنجم تعداد داوطلبان ۵۶ نفر بود که نسبت به این دوره ۴ نفر بیشتر بوده است.

از ۵۲ نفر ثبت نام کننده ،تعداد ۱۸ نفر از داوطلبین دوره قبل مشاهده میگردد و نکته مهم در این مورد میتوان به عدم ثبت نام چهره های شاخص دوره قبل اشاره کرد. افرادی همچون مرتضی منصوری ،نادر احمدی ، عیسی کرمی و طاها دشتی مطلق که سابقه ریاست شورای شهر را در کارنامه‌ خود دارند در دوره ششم شورای شهر شانس خود را امتحان نکردند.

به لحاظ ترکیب سنی ،۸ نفر زیر ۳۰ سال و ۲۴ نفر بین ۳۰ تا ۴۰ سال و ۱۳ نفر بین ۴۰ تا ۵۰ سال و تعداد۷ نفر ۵۰ سال به بالا هستند.

از نکات جالب توجه این دوره از انتخابات شوراها ورود جوانان به عرصه انتخابات است که حدود ۶۳ درصد از داوطلبین را شامل می شود و این نوید میدهد که اکثر اعضای شورای آینده در کنگان،افرادی و جوان و جدید باشند.

از نظر نوع مدرک تحصیلی تعداد ۱ نفر مدرک دکتری ۲۰ نفر فوق لیسانس ۳۰ نفر لیسانس و ۱ نفر مدرک حوزی را دارا می باشند.

نکته قابل توجه این است که درصد نسبتا کمی از مدارک داوطلبین مرتبط با مدیریت شهری می باشد.

نگاهی به شغل داوطلبان نشان میدهد که شاغلان در عرصه صنعت گاز و پتروشیمی علاقه بیشتری نسبت به سایر شغل ها برای ورود به پارلمان شهری دارند و ۳۶ درصد از کل داوطلبین را به خود اختصاص داده اند.

با نگاهی اجمالی به آمار ذکر شده و تعداد و افراد ثبت شده در رقابت های ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهر کنگان ، می‌توان دریافت که شورای شهر آینده کنگان شورایی متفاوت و جوان خواهد بود و ورود جوانان به این عرصه را باید به فال نیک گرفت .

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=10312
  • نویسنده : قاسم احمدی
  • منبع : بنک نیوز

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.