تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
صدای مردم:

نگرانی مستاجران از آشفته بازار رهن و اجاره در کنگان!

  • کد خبر : 10292
  • 16 اسفند 1399 - 11:52
نگرانی مستاجران از آشفته بازار رهن و اجاره در کنگان!
این روزها رشد بی رویه نرخ های رهن و اجاره فشار بسیار سنگینی را بر خانواده های بسیاری تحمیل کرده است.

اختصاصی امواج نیوز: این روزها رشد بی رویه نرخ های رهن و اجاره فشار بسیار سنگینی را بر خانواده های بسیاری تحمیل کرده است.

تردیدی نیست که هرج و‌مرج و نابسامانی بازار رهن و‌ اجاره در هر جامعه ای آسیب های اجتماعی فراوانی را نیز به دنبال خواهد داشت.

اما از آنجا که این گرانی بی رویه در این شرایط با وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور، و فشارهای ناشی از تعطیلی و از رونق افتادن بسیاری از کسب و‌کارها از آغاز شیوع ویروس کرونا تا امروز همراه بوده است، بی شک فشارهای بیشتری را به مستاجران وارد کرده است.

لازم به ذکر است که روند افزایشی مداوم قیمت مسکن، که آن هم تا حدود زیادی تحت تاثیر گرانی مصالح و …است، در افزایش‌ سرسام آور قیمت رهن و‌ اجاره تاثیر مستقیم دارد.

البته گاهی مشاهده می شود که در میان این اصناف هر کسی قیمت دلخواه خود را برای رهن، اجاره و یا فروش در نظر می گیرد، و این امر نیز به این مشکل حاد بیشتر دامن می زند.

وجود تعداد زیاد بنگاه های املاک در کنگان و نظارت ضعیف بر عملکرد ابن بنگاهها و نبود دستورالعمل مشخص به خصوص نبود نظارت کافی بر این بنگاه ها، همه و همه می توانند مزید بر علت این گرانی ها شوند.

انتظار می رود مسئولین و نهادهای مرتبط کنترل خود را بر این صنف بیشتر کرده و با مصوب کردن نرخنامه ها و قوانین یکسان، خانواده های بسیاری را از نگرانی برهانند.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=10292
  • نویسنده : راضیه محمدی

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.