تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024

۲۹ درصد از کل مراجعین سرپایی استان بوشهر، مربوط به بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان است/ سهم بیمارستان کنگان، صرف کدام مراکز درمانی می شود؟

  • کد خبر : 10273
  • 09 اسفند 1399 - 23:31
۲۹ درصد از کل مراجعین سرپایی استان بوشهر، مربوط به بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان است/ سهم بیمارستان کنگان، صرف کدام مراکز درمانی می شود؟
قابل توجه نماینده جنوب استان بوشهر و سایر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار بوشهر،مدیران صنایع نفت،گاز،پتروشیمی در جنوب استان بوشهر و رسانه های استان:29 درصد از کل مراجعین سرپایی استان بوشهر، مربوط به بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان است/ سهم بیمارستان کنگان، صرف کدام مراکز درمانی می شود؟

به گزارش امواج نیوز: بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان به عنوان یکی از قطب های درمان استان بوشهر، از ابتدای شروع بکار تا کنون، همواره مرکز ارجاع مراجعین از شهرستان های اطراف( دیر، جم، عسلویه ) و همچنین تا حدودی مهر، لامرد ، گله دار و پارسیان بوده است. این مرکز درمانی، فارغ از تمام محدودیت ها و کمبود امکانات و نیروی انسانی که بارها در اخبار مختلف خوانده و شنیده ایم، هیچ گاه دست رد به سینه مراجعین خود از مناطق اطراف نزده است.

با استقرار وسیع ترین پروژه های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی (پارس جنوبی) در منطقه جنوب استان بوشهر، حجم مراجعین بیمارستان امام خمینی به شکلی غیر قابل باوری،افزایش یافت، تا جایی که تعداد مراجعین این مرکز درمانی در سال ۱۳۹۵ به رقم بی سابقه یک میلیون و ۱۶۴ هزار نفر رسید؛ یعنی چیزی برابر با جمعیت کل استان بوشهر

قطعا این آمار بالا،علاوه بر نیروی انسانی، به تمام زیرساخت ها و تجهیزات بیمارستان کنگان ، فشارچند برابری وارد آورده و استهلاک زیادی را به جای گذاشته است. با وجود اینکه بیمارستان کنگان هم از لحاظ نیرو انسانی و هم از لحاظ تجهیزات و تخت بستری برای تعداد بسیار کمتری از این حجم از مراجعین تعریف شده است اما خدمات رسانی و سرویس دهی تا به امروز، در حد توان و امکانات به تمامی مراجعین ادامه داشته است.

به طور قطع، هزینه هایی که به واسطه افزایش تعداد مراجعین به بیمارستان کنگان( به عنوان یک بیمارستان دولتی با تعرفه زیر ۷ درصد) تحمیل می شود،باید از منابعی همچون : وزارت بهداشت( دانشگاه علوم پزشکی بوشهر) و صنعت مستقر در منطقه جنوب استان به عنوان عامل اول و اصلی افزایش میزان مراجعات به این مرکز درمانی تامین شود.

نموداری که در تصویر فوق مشاهد می کنید،آمار مربوط به مراجعین سرپایی به بیمارستان های (دولتی زیر مجموعه وزارت بهداشت) واقع در استان بوشهر از فروردین ۱۳۹۹تا پایان دی ماه ۱۳۹۹ می باشد:این آمار مستند مقایسه ای است از میزان مراجعات و وضعیت پذیرش بیماران سرپایی در بیمارستان های دولتی زیر مجموعه وزارت بهداشت در استان بوشهر که حجم مراجعات به بیمارستان کنگان نسبت به دیگر بیمارستان های استان بسیار قابل توجه و تامل می باشد.

به وضوح می توان با استناد به آمار فوق ادعا نمود که بیمارستان کنگان یکی از قطب های اصلی مراجعات بیماران در استان بوشهر می باشد. بر این اساس از دیدگاه کارشناسی و منطقی نیز، انتظار می رود به بیمارستان کنگان در تخصیص اعتبارات، نیروی انسانی و سایر بسته های خدمتی، به شکلی ویژه حتی بالاتر از بیمارستان های بوشهر و برازجان پرداخته شود؛در حالیکه شرایط بیمارستان های مذکور به مراتب به لحاظ امکانات، تجهیزات، زیرساخت ها، منابع انسانی و بودجه، از بیمارستان کنگان بالاتر و در کیفیت بهتری قرار دارد.

این آمار و گستره خدمات و تلاش های در حال انجام در بیمارستان کنگان باید برای نماینده مردم جنوب استان بوشهر و سایر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان کنگان، دادستان شهرستان کنگان ، رئیس شورای شهر و شهرستان کنگان، امام جمعه کنگان، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی،رئیس شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس و تمامی مدیران عامل شرکت های نفتی و گازی و پتروشیمی فعال در منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی، مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و همچنین استاندار بوشهر و تمام رسانه های عدالت محور و منصف و صدا و سیما، ملاک عمل و گزارش در خصوص جذب منابع مالی و تجهیزاتی برای بیمارستان های مستقر در جنوب استان بوشهر باشد.

در اینجا این نکته به ذهن متبادر می شود که چرا در حالی که آمار رسمی ، نشان از بار ترافیکی بسیار بالای بیماران در بیمارستان کنگان دارد،در تخصیص اعتبارات، تجهیزات و منابع انسانی، بیمارستان های نام برده در شمال استان همیشه سهم بیشتری را به خود اختصاص می دهند.

باید تحت هر شرایط، عنوان،سند،رایزنی و چانه زنی،اولویت اول مسئولیت های اجتماعی شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس و سازمان منطقه ویژه،ابتدا در قبال میزبانان پارس جنوبی [ یعنی شهرستان های کنگان و عسلویه ] باشد و سپس مناطق پیرامونی و غیره در اولویت قرار گیرند. که اگر غیر از این باشد، قطعا و بدون شک ، عوامل ذی نفوذ در این ماجرا نقش آفرینی کرده اند و رسانه های بیدار و آگاه باید آن را در سطح استان و کشور و وزارتخانه های مرتبط، مجلس و خبرگزاری های کشوری، افشاء کنند.

نکته آخر اینکه ما رسانه های بیدار و آگاه شهرستان کنگان، بر سر منافع درمانی شهرستان خود با هیچ یک از مسئولین استانی و شهرستانی، مماشات نخواهیم کرد.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=10273

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.